Vraag

Telefoon kan geen WiFi verbinding maken met Experiabox - verificatiefout

• 19 november 2016
  • 38 reacties
  • 7143 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Log eens in op jouw Experia Box ( http://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254 ) en ga naar de wifi instellingen.
Wat staat daar ingesteld bij beveiligingstype?
Op welk kanaal is de 2.4GHz geconfigureerd?
het lukt niet op in te loggen..
wat ik me trouwens ook bedacht is dat ik geen mobiel abonnement heb bij de KPN. de rest van het gezin wel. zou dat ook iets uit kunnen maken?
Reputatie 7
Dat jij geen mobiel abonnement bij KPN hebt maakt niets uit voor de wifi verbinding, dat staat helemaal los van elkaar. Wij hebben onze abonnementen allemaal bij T-Mobile lopen.
Je zegt dat je niet in kunt loggen. Als je nog nooit ingelogd bent geweest, dan is het wachtwoord nog leeg en moet je na inloggen een wachtwoord gaan instellen. Op de V10 moet het wachtwoord minimaal 1 speciaal teken zoals een @ of $ bevatten. Als het dan nog niet lukt, wat is de foutmelding die je krijgt?
Hier met een LG Nexus 5X hetzelfde probleem. Draai de versie V1.01.00T02.9v3 op mijn Experiabox V10.
Eerst ook veel last met de PC (Windows 10) en hier de update voor gedraaid. Leek even beter te gaan maar ook hier nu regelmatig wegvallende verbinding en resultaat is dan dat servers niet worden gevonden.....

Mijn telefoon maakt vaak wel (korte) tijd verbinding met de Wifi en geeft dan aan verbonden te zijn zonder internet. Na enige tijd verbreekt hij de verbinding en gaat het opnieuw proberen. Zo blijft het doorgaan totdat ik handmatig mijn Wifi uitzet. Resultaat is telkens dat ik geen internet heb.
Reputatie 7
Badge +30
Weet je toevallig of dit om het 5Ghz of 2.4Ghz netwerk gaat?
Ik heb geprobeerd het 5ghz netwerk tijdelijk uit te zetten en dan blijft het probleem bestaan. Normaal gesproken maakt hij inderdaad verbinding via het 5ghz netwerk.
Ik heb voor mijn beide kinderen een Samsung galaxy J3 gekocht.
Tot een twee weken geleden ging alles prima met de wifi verbinding.
Helaas geven beide telefoons nu elke keer verificatiefout aan. Soms werkt de wifi even maar na een paar minuten krijg ik weer verificatiefout. Ik heb de experiabox V10. Hoe is dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @jhendrikse, welkom op het forum. Heel irritant dat ze elke keer een verificatiefout krijgen. Je kan het wifi kanaal aanpassen om te kijken of dat helpt. Dat kan je instellen via deze servicetool. Heb je ook gecontroleerd of er wellicht een software-update is voor die telefoons? Ook raad ik aan het netwerk te laten "vergeten" op de telefoons en opnieuw verbinding te maken.

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb niets meer van je gehoord @jhendrikse. Als ik nog wat voor je kan betekenen laat het dan vooral weten! 🙂
Hallo,

Ik heb al een paar weken last dat mijn mobiel (samsung A5 2016) steeds een verificatiefout heeft met mijn wifi. Ik heb een experiabox V10.

Kan iemand mij hier mee helpen om dit op te lossen? Of hebben meer mensen dit probleem.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo,

Ik heb al een paar weken last dat mijn mobiel (samsung A5 2016) steeds een verificatiefout heeft met mijn wifi. Ik heb een experiabox V10.

Kan iemand mij hier mee helpen om dit op te lossen? Of hebben meer mensen dit probleem.

Dit probleem ligt aan Samsung 🙂 wij hebben ook een A5 2016 met hetzelfde probleem! Ik kreeg de volgende tip (lijkt hier voorlopig te werken):

Instellingen -> Algemeen beheer -> Resetten -> Netwerkinstellingen resetten.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Wouter, welkom op het forum! Balen dat je met jouw telefoon geen WiFiverbinding krijgt. Heb je de tip van King007 geprobeerd? Laat je me weten of dat de oplossing is?
Reputatie 7
Hallo,

Ik heb al een paar weken last dat mijn mobiel (samsung A5 2016) steeds een verificatiefout heeft met mijn wifi. Ik heb een experiabox V10...
Kon die A5 daarvoor wel netjes verbinding krijgen met de V10?
De reden waarom ik dit vraag is omdat het er op lijkt dat sinds de laatste firmware update van de V10 problemen ontstaan zijn met de wifi van de V10.

Reageer