Vraag

telefoon utp kabel

  • 4 December 2019
  • 7 reacties
  • 621 keer bekeken

Hallo allen.

Een vraag betreffende KPN "twisten pair" kabel aansluiten

 

Nu wil ik de orginele kpn/ptt aansluiting verlengen naar de meterkast nu heb ik een telefoon kabel aangelegd alleen deze blijkt niet goed te zijn want het zal een twisted pair kabel moeten zijn.

 

Nu waren de vragen

1 klopt dit

2 waar kan ik deze halen/kopen

3 waar moet ik op letten

 

Alvast bedankt voor de tijd en info


7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je moet utp cat 6 hebben. Je zult daarvoor ook een andere wandcontactdoos moeten hebben, als er überhaupt sprake is van een wandcontactdoos.

Reputatie 7

Leg eigenlijk nooit een 4 aderige telefoonkabel aan, maar een 8 aderige UTP netwerkkabel.

Om een telefoon aan te sluiten gebruik je dan aan beide zijden een rj45-rj11 verloopkabel.

Als de kabel door een electriciteitsbuis loopt, gebruik dan een vol koper stugge cat6 kabel en monteer deze aan beide zijden af in een cat6 UTP wandcontactdoos.

Neen is geen "bestaande" wand contacdoos er was een oude lasdop als ik dit goed heb 

Deze zat er al 90 jaar in en is vervangen "door electriecien" naar een enkel aansluit punt voor telefoon utp kabel

Alleen nu is mij verteld dat  een 'twisted pair' kabel naar de router op aangesloten moet worden en vanaf daar de gewone utp

Reputatie 7
Badge +24

Elke utp kabel is "twisted pair". Zo moeilijk is dat niet.

Alleen een KPN monteur mag aan een isra punt werken, een elektricien niet.

Daar hoort een isra doos op te zitten.

Reputatie 7
Badge +17

@Ceespoel Welkom op ons Forum! Wat @Nick83 en @wjb zeggen klopt als een bus. Cat. 6 UTP is de beste optie. Wij kunnen echter een CAT. 5E UTP gratis toesturen van 10m lang. Die zou goed moeten zijn voor 1000 MBps snelheid. Dit lijkt mij in eerste instantie voldoende? :rofl: 

Onze monteurs kunnen inderdaad eventueel een ISRA - punt vervangen als dit nodig is. Mocht dit zo zijn, of mocht je hier aan twijfelen wil ik wel even met je meekijken. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +17

@Ceespoel Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer