Beantwoord

Telefoonkabel op utp wandcontactdoos aansluiten

  • 18 February 2019
  • 8 reacties
  • 9634 keer bekeken

Goedendag,

Voor mijn internet van kpn heb ik een adsl lijn. Omdat ik deze netjes wilde wegwerken zonder telefoonstekker heb ik een utp wandcontactdoos gekocht. Cat6 om precies te zijn. Nu wil ik deze aansluiten vanaf op mijn telefoonkabel maar kan nergens een schema hiervoor vinden. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen? Ik neem aan rood op bruin en blauw op blauw maar wil het graag zeker weten.

Groet
icon

Beste antwoord door KeesYagi 18 February 2019, 23:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Ik weet niet of dit gaat werken, Rik. Een 'telefoon/adsl' aansluiting is anders dan een cat6 aansluiting. De stekkertjes zijn kleiner.
Hoe ziet de huidige KPN aansluiting er nu uit?
Wellicht ten overvloede: een telefoon sluit je aan op het modem (groene poort). Mocht je glasvezel hebben wordt de situatie anders.
Kun je anders een foto sturen van de situatie?
Beste Edwin,

Bij bedrijven wordt dit ook gedaan toch? Telefoonkabel in een netwerkcontactdoos?

Ik dacht wanneer ik deze aansluit op de juiste pinnen, moet deze signaal doorgeven. Wellicht op de pinnen die van de grijze adsl kabel rood en blauw zijn?

Hieronder de foto's. Bij voorbaat dank!

Groet

Reputatie 7
Met een rj45 naar rj11 kabel is dat prima te doen.
Hallo @Rik.88 ,
Bij bedrijven wordt het aangesloten zoals het hoort, een telefoon op een telefoonaansluiting en een computernetwerk op een netwerkaansluiting.
Ik denk dat jij een ISDN-aansluiting bedoelt, dat is een verouderde digitale telefoonaansluiting die lijkt op een netwerkaansluiting.
Wat jij wilt gaat zo niet werken.
Die foto met de telefoonstekker is het juiste aansluitpunt, daar kun je het modem op aansluiten.
Succes.☺️
Reputatie 7
Bij bedrijven is het tegenwoordig één en al VoIP via headsets aangesloten op PC of thinclient.
Ook zien we regelmatig centrale infrastructuur die alleen uit UTP netwerkkabels bestaat en waarbij telefoonaansluitingen ook via UTP netwerkkabels lopen. Daar is niets mis mee.
Wat TS dan eigenlijk wel zou moeten doen is die telefoonkabel vervangen door één of twee UTP netwerkkabels.
Een xDSL signaal kan prima over een aderpaar van een ethernet kabel.
Met een verloopje van 8p naar 4p.
Aan weerskanten.
Bij de 4p (voor in het modem) gebruik je dan de middelste 2 pinnen.
Bij de 8p (ethernet) gebruik je 1 (vd 4) aderpaar.
Welke maakt niet uit, maar wel aan weerszijden dezelfde :-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/RJ-45
Een hoop extra info waar je mee uit de voeten kan, Rik! Mocht je toch nog vragen hebben laat het weten!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht dat niet het geval zijn, laat het weten!