Beantwoord

Telefoonkosten opgelopen via 1881

  • 29 April 2019
  • 7 reacties
  • 328 keer bekeken

Beste KPN,

Wij hebben in februari 2019 de sleutel gekregen van onze nieuwe woning en hierbij de keuze gemaakt om onze televisie en internetverbinding te laten lopen via KPN. Dit omdat wij dit beide in ons eerdere huis ook hebben en dit prima verliep. Tijden het afsluiten is in de winkel al een communicatiefout ontstaan en is ons vertelt dat er 5 maart een monteur langs zou komen om alles bij ons aan te sluiten. Deze monteur is nooit geweest omdat wij dit zelf moesten aansluiten wat bij ons helaas niet helemaal duidelijk is vermeld in de winkel. Geen probleem natuurlijk want als het zelf lukt dan is dit prima. Helaas ontbraken de ontvangers bij ons in de woning dus uiteindelijk is er toch een monteur langs geweest om alles snel snel aan te sluiten. Nadat alles is aangesloten ontstonden de eerste problemen, de internetverbinding met ons televisie. Onze televisie is splinternieuw en zit alles op en aan wat nodig is. Contact maken met internet om bijvoorbeeld Videoland te kunnen kijken is er wel maar deze valt vaak weg of start niet meer op. Hier hebben wij een aantal keren zelf naar gekeken maar dit probleem blijft terugkeren. Nu hebben wij hier al een aantal keren contact over gehad met het servicenummer van KPN, maar dit probleem is helaas nog niet verholpen. Nu heb ik op vrijdag 12 april 2019 drie keer contact gehad met dit nummer en is er een bel tijd van 42 minuten ontstaan om het probleem wat ik die avond had (geen internetverbinding en gewone tv meer) te verhelpen. Ik vind het jammer dat ik nu te zien krijg dat deze drie telefoongesprekken buiten mijn (eigen telefoonabonnement) bundel vallen en ik nu kosten heb gemaakt van € 37,98 buiten mijn abonnemnentskosten. Het probleem is helaas nog steeds niet verholpen, want er wordt aangegeven dat een monteur om hiernaar te kijken € 50,- kost voor eigen rekening. Ik vind het erg jammer dat het zo moet, omdat wij al jaren klant zijn bij KPN met beide mobiele abonnementen en hier nooit problemen mee gehad hebben. Ik zou het fijn vinden als KPN met een passende oplossing komt met betrekking tot de kosten die gemaakt zijn tijdens het bellen met de klantenservice en het internet probleem wat wij nog steeds hebben. Ik hoor hier graag zo spoedig mogelijk van. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 30 April 2019, 13:36

Bekijk origineel

7 reacties

Ik zou het fijn vinden als KPN met een passende oplossing komt met betrekking tot de kosten die gemaakt zijn tijdens het bellen met de klantenservice

Vervelend dat je contact met KPN tot kosten heeft geleid. Je hebt kennelijk niet via het eigen nummer van KPN gebeld. Maar via een commercieel doorschakelbedrijf die gebruik maken van 0900 nummers. Die verdienen daar onterecht aan. Want het nummer van KPN voor iedere Nederlander is het gratis 0800-0402 nummer. Omdat je via een derde partij hebt gebeld kan KPN het helaas niet vergoeden (dit is hier al eerder aan bod geweest, dus kan ik dit zo stellen). Enige wat je dus voortaan kunt doen is het officiële gratis nummer gebruiken.

het internet probleem wat wij nog steeds hebben

Hier zal en kan een KPN moderator dit voor je oppakken. Heb je voor hem/haar al je forumprofiel ingevuld?
Beste Peter,

Bedankt voor uw reactie. Ik vind het erg jammer dat als je op de website van KPN naar Servicedesk zoekt je dan een button krijgt waar je op kan duwen en dat dit dan direct het betaalde nummer is.

Ik begrijp niet helemaal wat u bedoeld met betrekking tot het oplossen van ons probleem.
Op de website van KPN ( http://www.kpn.com !) staat zo'n button naar betaald nummer echt niet. Dit is de pagina op de officiële website: https://www.kpn.com/service.htm
Daar staat helemaal rechts onderin een button, die toch écht naar het gratis nummer verwijst.

Ook bij zoeken op de kpn website kom ik geen button met betaalnummer tegen:
https://www.kpn.com/search.htm?q=servicedesk
dan kom ik nml ook weer uit op de service.htm pagina.

Wel als je via Google zoekt, maar die nrs zijn niet van KPN zoals al vermeld. Die bedrijven maken slim gebruik van Google.

Maar als je de link (url) van die pagina hebt (waar het volgens jouw anders staat) dan kunnen we deze fout rapporteren. In dat geval kunnen kosten wel gerestitueerd.

Ik begrijp niet helemaal wat u bedoeld met betrekking tot het oplossen van ons probleem.

Ik en de andere vrijwilligers kunnen helaas niet helpen met uw specifieke probleem. Dat móet echt een KPN moderator doen. Die komen hier nog. Gegevens in je forumprofiel al ingevuld? (er ging in mijn vorige antwoord iets mis met de link, dat is nu hersteld)
Beste Peter,

Dit is de button die ik gebeld heb maar als ik het verkeerd begrijp of zie dan excuses. Maar hieronder staat toch echt €0.90 per minuut vermeld.

Bedankt voor de link we gaan er direct mee aan de slag zodat het snel opgelost wordt.

Met vriendelijke groeten
Shannon

Aha, die is inderdaad NIET van KPN. Dat is een algemene nummerinformatiedienst. Die verbinden ook door, maar dan blijf je met het 18xy nummer verbonden terwijl zij doorverbinden met KPN's 0800 nummer.
Zie ook:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/rekening-1808-telefoonnummer

Er zijn diverse 18xy nummers. Terwijl detelefoongids.nl gewoon gratis is 😉

Dus tip: laat je nooit doorverbinden.

Er zijn ook bedrijven die 0900 nummers voor KPN en allerlei andere bedrijven aanbieden. Nooit doen. Altijd via de officiële site van een bedrijf het nummer opzoeken. Dat er logo's bij staan, zoals bij deze van KPN, maken het nog niet een officiële site. Tja, het blijft internet hè.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @SvanT, Welkom op het forum. Ik begrijp dat je sinds je verhuizing geen goede internetverbinding hebt op jouw SmartTV, hier heb je meerdere keren over gebeld en dat heeft redelijk wat gekost. Dat komt, omdat je gebeld hebt via het informatienummer 1881. Daarom kan ik je niet tegemoet komen in de kosten. Ik wil je wel graag helpen met het zoeken van een oplossing rondom de internetverbinding van jouw SmartTV en de andere problemen die je ervaart met internet en tv. Kun je aangeven welke merk en type SmartTv je in gebruik hebt? Zou je daarnaast jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik nagaan wat er allemaal al met je is besproken en wat ik nog kan doen om de verbinding te verbeteren.
Reputatie 7
Badge +19
@SvanT Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer