Beantwoord

Telefoonlijn vervangen hoe? hoeveel gaat kosten?

• 1 december 2016
  • 15 reacties
  • 629 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb paar probleempjes met het internet verbinding en ik weet zeker dat andere mensen met een telefoonlijn in huis hebben zelfde probleem.Eigenlijk mijn internet is traag sinds 3-4 dagen gaan van zichzelf uit en daarna na 5 minuten weer aan.Ik wil aan jullie vragen, misschien zijn hier mensen die meer ervaring hebben met ISRA punt en telefoonlijn enz. Precies onder mijn raam hebben wij een kast die van KPN is. We zijn namelijk bij Telfort en ik moet minimaal 55Mbit hebben, maar meestal zit ik onder de 30 of maximaal t/m 35Mbit. Mijn vraag aan jullie is.Kan ik misschien bij KPN aanvragen voor een nieuwe kabel vanuit de kast die buiten onder mijn raam zit en hoeveel gaat dit kosten?
Zou erg fijn zijn als iemand kan aan mij helpen.
Als jullie iets meer willen weten vraag maar.

Met vriendelijke groet,

Simeon Simeonov
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 1 december 2016, 11:18

Heel erg bedankt Robin en kunt u misschien aan mij uitleggen hoe kan ik dat doen.Ik bedoel met het installatie van de kabel die naar mijn modem gaat? Daar zit ik nog aan het denken.Kan ik niet gelijk de 6 draden gebruiken die in de ronde kastje gaat en niet vanuit daar naar mijn modem. Ik bedoel van IS/RA gelijk naar mijn modem en niet eerst verdeelkastje ( ronde kast ) en dan naar mijn modem?

Heel erg bedankt PeterG ga ik testen als ik thuis ben. :$

Hoi,

Persoonlijk zou ik dat verdeeldoosje er tussen laten zitten. Dan kan je namelijk gemakkelijk later er een andere kabel aan maken of iets dergelijks.
Je kan gewoon direct vanaf het IS/RA / Lasdop naar het modem maar als je dat een paar keer verandert wordt het kabeltje steeds korter tot dat je bijna niks meer over houdt.

Vervolgens kan je een korte, ronde (liefst twisted pair) kabel verbinden met het verdeeldoosje. Aan de andere kant van de kabel kan je dan een RJ11 jack (6P4C) maken en die kan in het modem.
Met die RJ11 moet je even kijken wat de volgorde moet zijn, dat is belangrijk voor de werking van DSL.

Robin
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nieuwe lijn aanvragen kost geld, en dat is ook helemaal niet nodig. Telfort hoort zich in te spannen om jouw de hoogstmogelijke snelheid te bieden.

Welke snelheden geeft deze site aan, en hoeveel distributiepunten staan er:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Robin
Beste RobinFlikkema,

Hier staat dat ik 55Mbit krijg, maar als ik een test gaan maken met speedtest.net komt helemaal niet dichtbij bij 55Mbit. En is het beter als ik het modem gelijk bij de schakelkast zet. En de kabel die onder het huis loopt weghalen?

Simeon
Reputatie 7
Badge +30
Wat is de schakelkast precies?
Heb je het modem dicht bij het IS/RA (de hoofd-telefoonaansluiting)?
Welke kabel onder het huis?
Die kast waar jij op doelt is waarschijnlijk gewoon een verdeelkast, de actieve straatkast vind je namelijk aan Rietdijk 10.
Wat voor modem heb je, en heb je al naar de DSL waarden gekeken in de webinterface?
Nee hij zit niet dichtbij het IS/RA punt het gaat over ongeveer 10meter kabel met 2 draden blauw/rood.
Wij hebben een modem ontvangen van Telfort die Experia Box v8 is.
Reputatie 7
Badge +30
Daar heb je dan in iedergeval een heel groot deel van je probleem. Ik weet niet wat voor kabel je precies gebruikt hebt voor het verlengen van je IS/RA maar vooral met VDSL (wat bij jou aan de orde is) is het verlies erg groot wanneer het IS/RA wordt verlengd.

Ik zou dan ook willen vragen om de Experiabox dicht bij het IS/RA neer te zetten. Op dat moment zal de straatkast doorhebben dat de lijn beter presteert (dit kan lang duren, maar je zal ook direct al een snelheidwinst zien) en zal de snelheid nog iets hoger worden en ik vermoed dat je dan stukken dichter bij de 55Mbit/s komt.

Daarna kan je eventueel experimenteren met een UTP kabel, die kan je namelijk beter gebruiken voor het verlengen van het IS/RA maar ook dat is niet aanbevolen en Telfort/KPN zal ook zeker geen ploeg sturen die de DSL kabel vervangen totdat de bekabeling "in-home" in orde is.

Robin
Reputatie 7
Badge +31
Speedtest.net is niet goed. Die geeft overal bijna de helft aan wat je echt binnenkrijgt.
Deze is veel betrouwbaarder:
http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
Heel erg bedankt Robin en kunt u misschien aan mij uitleggen hoe kan ik dat doen.Ik bedoel met het installatie van de kabel die naar mijn modem gaat? Daar zit ik nog aan het denken.Kan ik niet gelijk de 6 draden gebruiken die in de ronde kastje gaat en niet vanuit daar naar mijn modem. Ik bedoel van IS/RA gelijk naar mijn modem en niet eerst verdeelkastje ( ronde kast ) en dan naar mijn modem?

Heel erg bedankt PeterG ga ik testen als ik thuis ben. 😳
Reputatie 7
Badge +30

Heel erg bedankt PeterG ga ik testen als ik thuis ben. :$

Hoi,

Persoonlijk zou ik dat verdeeldoosje er tussen laten zitten. Dan kan je namelijk gemakkelijk later er een andere kabel aan maken of iets dergelijks.
Je kan gewoon direct vanaf het IS/RA / Lasdop naar het modem maar als je dat een paar keer verandert wordt het kabeltje steeds korter tot dat je bijna niks meer over houdt.

Vervolgens kan je een korte, ronde (liefst twisted pair) kabel verbinden met het verdeeldoosje. Aan de andere kant van de kabel kan je dan een RJ11 jack (6P4C) maken en die kan in het modem.
Met die RJ11 moet je even kijken wat de volgorde moet zijn, dat is belangrijk voor de werking van DSL.

Robin
Ow bedankt voor de informatie ik dat doen, maar ik weet ook niet wat de volgorde is. Ik zie op internet er is wel een zwarte kabel ook. Ik heb rood/zwart/blauw/geel/groen/grijs zwarte en grijze kabel gebruiken we niet. Dus er zijn 4 kabels die naar een RJ11 plug moet gaan alleen volgorde is het probleem. En daarom wilde ik dat KPN een gelijk een kabel aanleggen die naar mijn modem gaat en niet via telefoonlijn.
Reputatie 7
Badge +31
Eerst maar eens onderstaande speedtest doen. Wedden dat je wel gewoon je snelheid haalt? (Speedtest.net geeft bij mij thuis en ook bij mijn moeder een veel te laag resultaat.)
Reputatie 7
Badge +30
Rood op 2, blauw op 3. Dit is dan vanaf links geteld met het clipje aan de onderkant. Op internet kan je ook googlen op "RJ11 Schema"
Okey ik kan mijn pluggen niet zien daarom ga ik vanmiddag naar mediamarkt toe, maar ik zie da meeste kabels zijn met 4 of meer draden en ik heb alleen maar 2 nodig.Kan ik niet die 4 draden op mijn kastje gebruiken en niet zeg maar 2?
Reputatie 7
Badge +12
Speedtest.net is niet goed. Die geeft overal bijna de helft aan wat je echt binnenkrijgt.
Deze is veel betrouwbaarder:

Dit is niet waar hoor. Speedtest.net heeft wereldwijd (!) prima servers. Het zou natuurlijk kunnen dat dit van server tot server verschilt, maar ik gebruik deze website altijd om mijn snelheid te meten, en hij heeft nog geen enkele keer onterecht een lagere snelheid gegeven. Dus dat hij overal de helft van je snelheid geeft is absoluut niet waar. Ik denk dat het probleem moet worden gezocht in het verlengen van de ISRA, waarmee Robin al goed aan het helpen is.
Reputatie 7
Badge +31
Die ervaring deel ik dus absoluut niet.
Volgens Speedtest.net heeft mijn moeder 23/21
Volgens speedtest.operator.nl 43/41
speedtest.nl is al helemaal onbetrouwbaar 47/1 en 63/2 gemeten. Die is dus echt niks.
internetsnelheid-testen.nl 45/44
Ze heeft glasvezel.
Reputatie 7
Badge +30
Die ervaring deel ik dus absoluut niet.
Volgens Speedtest.net heeft mijn moeder 23/21
Volgens speedtest.operator.nl 43/41
speedtest.nl is al helemaal onbetrouwbaar 47/1 en 63/2 gemeten. Die is dus echt niks.
internetsnelheid-testen.nl 45/44
Ze heeft glasvezel.

Bijna goed. Het hangt er vanaf welke server je kiest bij Speedtest.net

Reageer