Beantwoord

Telefoons krijgen geen IP-adres van Experia Box V10a

  • 13 January 2020
  • 7 reacties
  • 240 keer bekeken

Sinds september weer klant bij KPN en een Experiabox V10A toegezonden gekregen. Echter vanaf begin januari begint de ellende via de wifi geeft de box in eens geen ip adres meer aan voornamelijk mobiele telefoons van verschillende merken.

Reeds harde reset geprobeerd, teruggezet naar fabrieksinstellingen ondertussen al een nieuwe experiabox v10A mogen ontvangen. Een halve dag bezig geweest met alles opnieuw op de wifi te zetten, en leek positief maar gisteravond de ellende weer terug en vandaag ook al 2 keer, als ik het modem aan en uit zet is het tijdelijk opgelost.

 

ook geprobeerd om via de gesplitste gasten wifi verbinding te maken dus een aparte voor 5 GHZ en 2.4 GHZ. Wederom geen succes.

 

Graag een advies waarmee dit probleem de wereld uit is.

 

 

Groet HvdM13

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
 

icon

Beste antwoord door HvdM13 22 January 2020, 19:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @HvdM13. Van harte welkom hier. Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om je modem regelmatig te herstarten. Je geeft aan dat je al een nieuwe Experia Box hebt ontvangen. Het lijkt me daarom goed dat we een aantal zaken gaan testen. Hoeveel en wat voor apparaten zijn er aangesloten op je modem? Wil je zaken als switches en andere randapparatuur eens loskoppelen en opnieuw testen of je telefoons dan wel verbinding maken? Dan kunnen we namelijk controleren of het probleem door bijvoorbeeld een switch of Draadloze Verbindingsset wordt veroorzaakt.

Hallo Natasja,

 

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb alles al losgekoppeld gehad, behalve de draadloze verbindingsset voor de 2e tv ik ga dat nog even proberen.

 

Mvg hvdm1

Reputatie 6
Badge +9

Dag @HvdM13. Duidelijk! Ik ben benieuwd naar je bevindingen. :slight_smile:

Hallo Natasja,

Ondertussen een paar dagen de draadloze verbindingsset niet gebruikt en dus geen gebruik kunnen maken van de 2e TV. Maar met de WiFi ging het wel goed deze dagen. Dus vandaag maar een kabel getrokken richting de 2e tv. Ik ben positief gestemd en hoop dat dit de oorzaak was.

Wat ik nog steeds erg raar vind dat het probleem met de WiFi begon nadat er in 4 maanden niks aan mijn situatie is veranderd.

 

Maar ik hoop dat het is opgelost.

 

Groet Hvdm13

Reputatie 6
Badge +9

Dag @HvdM13. Bedankt voor je reactie en het testen! Ik begrijp dat je WiFi-verbinding stabiel is, sinds je de Draadloze Verbindingsset hebt losgekoppeld. En als je die nu weer aansluit, treden de WiFi-problemen dan ook weer op? Welk merk + type Draadloze Verbindingsset heb je en hoe lang heb je deze al? Ik durf je namelijk ook niet direct een verklaring te geven hoe het komt dat WiFi nu wel werkt. 

Hallo @Natasja nu nog steeds is de verbinding goed in huis wel zonder de draadloze verbindingsset uiteraard. Ik heb deze verbinding ondertussen bekabeld en dus de draadloze set nu niet nodig. 

De set is DVS 650 van KPN. 

En momenteel geen behoefte om de set weer te gaan gebruiken. Wie weet in de toekomst. Maar voor mij is de uitkomst duidelijk de storing is veroorzaakt door de draadloze verbindingsset en wat daar de reden van is mogen wat mij betreft de mensen van KPN gaan uitvinden, die hebben er vast meer verstand van dan ik.

 

Groet Hvdm13

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @HvdM13. In ieder geval goed om te lezen dat je verbinding nu weer goed is. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je er niet zoveel voor voelt om de Draadloze Verbindingsset weer aan te sluiten. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden. :slight_smile:

Reageer