Beantwoord

teleurgesteld - geen glasvezel van KPN, pakket aangehouden wegens mailadressen

  • 3 January 2020
  • 19 reacties
  • 433 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo Kpn,

 

Ik heb een probleem ,

Ik woon in het buitengebied, en altijd jullie internet gehad(nu nog steeds)

Onlangs is hier glasvezel aangelegd ,en konden wij kiezen uit div providers,

Jullie stonden er niet bij! dus heb ik caiway gekozen waar verders niets mis mee is.

In overleg met jullie vorig jaar tot het besluit gekomen dat ik deze aanhield omdat emailonly, teveel problemen zou opleveren?!een technies verhaal schijnbaar. en dat ik dus naar een jaar weer volledig naar jullie terug zou gaan.(mn email adressen zijn bekend bij mijn zakelijke klanten)

Helaas kom ik tot de conclusie dat jullie niet meer kunnen leveren dan 50 mb(volgen de mvr die ik net aan de lijn had) terwijl caiway nu 250+geeft.

Ik snap dit niet helemaal, de glasvezel ligt er nu en jullie kunnen deze nog niet gebruiken leveren!

Ik voel me nu een beetje in de maling genomen door jullie. ik dacht tenslotte dat ik weer naar jullie terug kon. en dat jullie dan deze snelheid zouden leveren. Niet dus.

Ondertussen een heel bedrag betaald voor een internet die ik niet gebruik, email only kost maar 7,50 pm terwijl ik nu 65€incl btw betaal. en dat 12 x

Ik ben dan ook zeeeer teleurgesteld in jullie,

Ik wou dit even kwijt,met in de hoop dat jullie wel kunnen leveren, anders zit er niets op dan jullie te verlaten .(volgens mij liggen jullie daat dan ook niet wakker van)

Maar goed ik hoop natuurlijk dat jullie alsnog een oplossing vinden om toch deze snelheid te leveren.

 

Gr. een teleurgestelde klant die zich nu eigenlijk een beetje opgelicht voelt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 January 2020, 16:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Wat jammer dat de indruk is gewekt dat je, na een jaar, op die glasvezel KPN zou kunnen nemen. Op glasvezel van andere bedrijven levert KPN niet. Dit kost KPN meer dan het abonnement gaat opleveren.
Via glasvezel van Caiway gaat KPN nooit leveren. In die gebieden wordt hooguit het DSL net opgekrikt. Maar dat kan dan inderdaad door de locatie soms maar 50 Mb/s zijn.

Mijn advies:
Ga de e-mail van Caiway gebruiken of neem bv Gmail. Zet het om bij je kennissen, relaties en bank enzo. En daarna KPN beëindigen.

Als je alleen Internet Buitengebied hebt, zonder DSL, dan zal dat sowieso in de loop van dit jaar beëindind worden. Helaas is e-mail only niet mogelijk bij “Internet Buitengebied zonder DSL".
Heb je nu wel DSL (koper) dan zou e-mail only gewoon moeten kunnen lijkt mij.

TIP: met een onafhankelijke e-mail provider (als bv Gmail) kun je vrij probleemloos altijd van internetprovider wisselen.

Reputatie 1

Bedankt voor het reageren Peter.

Klopt dat wij op dsl zitten vandaar ook die hoge prijs koperleiding ligt er gewoon.

Maar goed ik ga kpn bellen en proberen om weer op te zeggen met behoud van email 

Wel erg zuur dat er 700 euro is betaald eigenlijk alleen maar voor de hoop op behoud van een email adres. Ik zou sowieso geen emailadres van de provider nemen als primair email adres en al helemaal niet als het zakelijk betreft. Voor 700 euro kan je 10 jaar lang een mooi eigen emailadres+domeinnaam hebben. Maar met gmail of hotmail kun je ook vrij naadloos van een provideremailadres af, je moet natuurlijk wel 1 keer een lijst van al je kontakten maken en daarop direct of geleidelijk actie op ondernemen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Ben, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Wij leveren niet op het netwerk van Caiway, ik verwacht ook niet dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren. Het behouden van e-mailadressen kan ik me wat bij voorstellen. Maar, ik begrijp alleen niet waarom het niet gewoon is omgezet naar e-mail only. Dat is een simpele wijziging in onze systemen wat je een heleboel geld scheelt. Wat je alsnog de mogelijkheid biedt om op een later moment (als je zou willen) weer terug te gaan naar ons voor internet etc..

 

Vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik de rest erbij en ga eens kijken wat er aan de hand is. Ik verwacht dat we je dan zo kunnen gaan omzetten naar e-mail only.

Reputatie 1

Hallo Erik,

Profiel aangepast.

Maar e mail only ging niet omdat ik ook digitenne had.en ik had net de nwe ontvangers gehad( dvb t2)

En als ik email only wou dan moest ik WEEEEER die tuners terug sturen.

Om daarna weer lid te worden en weer nwe tuners te krijgen. Vond dit te veel rompslomp en dan maar niet. Maar nu er dus niet geleverd kan worden(snelheid internet) ga ik toch er over nadenken om dit alsnog te doen.

Liever gewoon digitenne door en emailonly

EN  mn dure internetabbo die ik al een jr niet gebruik wil ik dus niet meer.

Ook nog ff iets wat ik niet leuk vond is,

Ik onlangs dus mn internet abbo wou opzeggen na meer dan 20 min gewacht te hebben aan de lijn  iemand aan de lijn gehad waar ik dus mn verhaal heb gedaan en verzocht mn abbo op te zeggen .plots verbinding verbroken.

Aangezien ik druk ben , ben ik weer vergeten terug te bellen.

Om vervolgens  een brief te krijgen dat internetbuitengebied niet meer geleverd gaat worden, en ik door kpn zou worden gebeld deze week .

Nou ben benieuwd.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Ben. Als je Digitenne wilt behouden, dan is E-mail only inderdaad geen optie. Maar we kunnen prima het internetstuk er uithalen zodat je alleen Digitenne en e-mail hebt. 

Echter, zoals je zelf nu ook benoemt, je maakt gebruik van los internet buitengebied. Voor mensen die ook een vast internetabonnement hebben gaan we dat uitfaseren. Die mensen zetten we dan over op een hybride variant waarbij het een combinatie wordt met het vaste abonnement. Het product blijft dan gratis, zoals nu ook is, maar dan kan het samenwerken met je Experia Box waardoor de totale bandbreedte omhoog gaat (vast+mobiel in plaats van of-of). In jouw geval is de vaste bandbreedte ongeveer 5 Mbit, en Sneller Internet Buitengebied geeft ongeveer 30. Je zou dan uitkomen op een gestapelde 35 Mbit max aan bandbreedte. 

Je hebt dan nu een aantal keuzes:

  • pakket in z'n geheel aanhouden, met hybride Sneller Internet Buitengebied erin
  • internet én buitengebied verwijderen zodat je alleen Digitenne en e-mail overhoudt

Vanwege de mogelijkheden die je straks (of nu al?) hebt met de Caiway glasvezel zou ik optie twee aanraden. Heb je verder een specifieke reden om Digitenne te willen aanhouden? Ik neem aan dat je via Caiway ook tv kunt afnemen. Dat zal dan digitale tv zijn wat vaak meer mogelijkheden geeft boven wat Digitenne kan. En in dat geval kan ook Digitenne verwijderd worden. Tenzij je natuurlijk graag de Digitenne meeneemt op vakantie of iets dergelijks. Dan snap ik dat je die wilt behouden.

Reputatie 1

Hallo Erik.

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Heb ik meer aan dan steeds die vage antwoorden aan de telefoon.

 

 

 

Mijn voorkeur gaat idd naar de 2e omdat jullie die snelheid die caiway wel heeft +200mb niet kunnen leveren.

Wat ik dus in de veronderstelling was dat dat na 1 jr wel zou kunnen.

Werd me ook verteld aan de telefoon vorig jr door kpn. Maar goed.hoe nu verder.

ik ben nml nog steeds niet gebeld! Wat ze me in een brief hebben verteld(maar de week is nog niet voorbij)

Dus ik wacht of.

Maar mijn vraag is,wat is wijsheid.

Jullie weer bellen  of wachten tot ze bellen.

Maar nogmaals bedankt voor de uitleg ,en ik hoop dat kpn dit ook voorstelt 

Nogmaals had ik graag bij jullie gebleven maar helaas. Mvg h .m

 

 

 

 

Hallo Erik.

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Heb ik meer aan dan steeds die vage antwoorden aan de telefoon.

 

 

 

Mijn voorkeur gaat idd naar de 2e omdat jullie die snelheid die caiway wel heeft +200mb niet kunnen leveren.

Ik zou echt voor glasvezel gaan en vooral niet aan hybride DSL+4G beginnen. Dat emailadres gebeuren kom je wel overheen, dat is een kwestie van gewoon regelen voor jezelf.

Ikzelf heb ook ongeveer in deze situatie gezeten. Ook al is bij ons glasvezel de duurdere optie, was er bij mij i.i.g. geen twijfel om het te nemen. Het omzetten thuis van router ging sneller dan het opzeggen aan de telefoon van de 4G.

Ik gebruik ook nog Digitenne voor de NPO zenders omdat ik een eigen TV systeem heb, ik hoef geen TV van de glasvezelprovider.

Reputatie 6
Badge +8

Ik zou sowieso niet het kpn email als zakelijk email gebruiken.

Als je een eigen webhosting met eigen domeinnaam neemt (kan al voor enkele tientjes per jaar) dan ben je als bedrijf volkomen onafhankelijk van welke provider dan ook.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dan zou ik niet bellen en ook niet afwachten, maar dit nu met mij gewoon regelen. De belangrijke vragen zijn dan nog de volgende:

  • Ter controle: je Caiwai is al actief? 
  • Wil je Digitenne behouden of mag die ook weg?

 

Zodra je daarop antwoord ga ik dan voor je aan de slag om internet en buitengebied (en eventueel Digitenne) voor je te beëindigen zodat je alleen e-mail overhoudt. 

Reputatie 1

Hallo Erik ,

Even ter duidelijkheid.

Ik heb internet van jullie.

Omdat de snelheid hier een aantal jaar geleden niet gehaald kon worden bij mn internetabbo gaf kpn mij buitengebied internet gratis ter compensatie bij ,wat ik wel prettig vond.

Maar goed deze gebruik ik beide dus niet meer.(betaal t wel a 43€ pm ex btw)

Terug komend op uw vraag over caiway.

Ja deze is dus al een jaar actief(daarom heb ik dus 2 abbo,s nml caiway EN die van kpn.

 

Het internet van kpn mag dus weg.

Met behoud van emailonly en digitenne.(al mn ontvangers)

Deze wil ik dus behouden.

Ik hoor wel van u of dit mogelijk is.

En ben u zeer dankbaar.

Ps ik heb mn klantnr ook ff opgezocht en  in mn profiel gezet

Mvg H.m 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, dan ga ik aan de slag. Alleen toch nog een laatste vraag. Ik zie namelijk dat er een telefoonnummer actief is in dit abonnement (eindigt op 990). Gebruik je dat nummer ook? Zo ja, dan zal deze overgezet moeten worden naar Caiway. Je kunt telefonie via ons namelijk niet behouden als internet eruit gaat. Als je het nummer verder niet (meer) gebruikt, dan kan ik hem hier gewoon verwijderen.

Met een dsl aansluiting en Epots mag telefonie toch geen probleem zijn of mis ik iets.

Reputatie 1

Dank je, dan ga ik aan de slag. Alleen toch nog een laatste vraag. Ik zie namelijk dat er een telefoonnummer actief is in dit abonnement (eindigt op 990). Gebruik je dat nummer ook? Zo ja, dan zal deze overgezet moeten worden naar Caiway. Je kunt telefonie via ons namelijk niet behouden als internet eruit gaat. Als je het nummer verder niet (meer) gebruikt, dan kan ik hem hier gewoon verwijderen.

Eum, Dus telefoonnr is ook nog steeds bij jullie?

Dat wist ik niet! nr is idd nog in gebruik door mn ouders,en het betreffende telefoonnr. is bij Caiway,heb ik net gecontroleerd

hoe kan dat dan ?

Ik dacht dat een telefoonnr maar bij 1 provider kon zijn?

 

ik snap er nu niks meer van

foto bijgevoegd

 

 

mvg 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... check je facturen. Je krijgt ze niet voor niets toegestuurd. Waar zit je telefoonlijn nu op aangesloten? Bij de Experiabox, zijn daar poorten "phone 1" en "phone 2" leeg? 

Reputatie 7

Er kunnen natuurlijk geen kosten in rekening gebracht worden door twee verschillende partijen voor dat telefoonnummer. Ik denk dat hier sprake is van een misverstand.

Reputatie 7
Badge +30

Hey, dat is bijzonder. Ik stuur je even een privébericht zodat ik het nummer voluit kan noemen. Dan kunnen we even verifiëren of het inderdaad om hetzelfde nummer gaat. Wat ik hier in ieder geval zie is dat dit nummer hier echt actief in je abonnement staat. Ik zie alleen geen verbruik op je factuur. Dus, als het inderdaad hetzelfde nummer is, lijkt  er onderling iets niet helemaal in orde te zijn. Dan verwacht ik wel dat het administratief is, maar dan moet ik dat wel eerst even navragen voor ik aan de slag ga met het verwijderen van delen van je abonnement.

Reputatie 7
Badge +30

Om dit openbaar ook nog even af te sluiten. Het pakket van Ben is omgezet naar Digitenne & E-mail. In overleg hebben we ook een compensatie afgesproken voor de periode dat er onnodig voor een heel pakket is betaald. 

Reputatie 1

Idd heel goed opgelost door kpn.

Bedankt Erik voor de goede regeling.

En oplossing. 

Een tevreden kpn klant.