Beantwoord

teleurgesteld over ‘verbeteringen’

  • 30 July 2019
  • 45 reacties
  • 858 keer bekeken

Al enige weken werden wij met folders op de hoogte gehouden van de verbeteringen/vernieuwingen aan de het netwerk in onze wijk. Vandaag een folder in de bus met de melding dat de werkzaamheden klaar zijn. Een en al vreugde hier in huis, zeker gezien de dramatische snelheid tot op heden (12 Mbit down). Helaas was de vreugde echter van korte duur. We hoopte op glasvezel, wat tot op heden als alleenrecht bij de lokale provider SKV lag (omgeving Veendam) maar al snel bleek dat onze hoop de kop is ingedrukt; de verbetering is beperkt tot een verhoging van de snelheid naar 19 Mbit...... is dat alles? Ja, dat is alles! Dus de snelheid is nog steeds vreselijk beneden peil en de wifi in huis, zeker op de 2e verdieping en aanbouw/garage is ronduit bagger.

We zijn al jaren klant van KPN maar helaas is de snelheid in al die jaren bagger geweest en ook nu is de verhoging een lachertje. Glasvezel staat niet op de planning en wij worden zo langzamerhand wanhopig van deze 3e wereld snelheid :(:(:(

wij overwegen nu serieus om wellicht over te stappen naar SKV, want trager dan het internet nu is kan het nooit worden, tenzij we de stekker eruit trekken.

Ik gun het SKV niet en verlies dan ook een hoop extra’s, maar het gebrek aan fatsoenlijk internet is wel heel 1995....

Kortom; we zijn boos en balen enorm! Doe hier wat aan KPN! Koop je in op het glasvezelnetwerk of compenseer ons!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 August 2019, 13:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Badge +19
Kpnnetwerk is klaar. Vrijwel zeker moet de provider Kpn nog wat omzetten. Wat zegt deze site https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Kpnnetwerk is klaar. Vrijwel zeker moet de provider Kpn nog wat omzetten. Wat zegt deze site https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Ja, het netwerk is ‘klaar’ en de enige verbetering is de schamele verhoging van 12 naar 19 Mbit. Meer zit er niet in!
Badge +19
Woon je in het buitengebied? Heb je op de link gekeken die ik vermeld?
Reputatie 6
Badge +8
‘de wifi in huis, zeker op de 2e verdieping en aanbouw/garage is ronduit bagger. ‘

Dit is iets binnenshuis dat je zelf op moet lossen. Daar kan KPN van extern niets aan doen.

Ik snap je frustratie wel. Jarenlang op een 12 Mb lijntje gezeten tot de komst van glasvezel.
Reputatie 7
Badge +24
KPN zou gewoon tv aan moeten bieden als los product, onafhankelijk bij welke provider je zit. Dan had je gewoon over kunnen stappen op glasvezel. Maar helaas, dat doen ze niet...
Woon je in het buitengebied? Heb je op de link gekeken die ik vermeld?
Ja, we wonen in een buitengebied, voor zover je dat zo kunt noemen. Anno 2019 kun je nog maar weinig een buitengebied noemen als je het mij vraagt.

De glasvezelaansluiting ligt er al enkele jaren voor jan l*l, daar deze niet door KPN gebruikt kan worden..
‘de wifi in huis, zeker op de 2e verdieping en aanbouw/garage is ronduit bagger. ‘

Dit is iets binnenshuis dat je zelf op moet lossen. Daar kan KPN van extern niets aan doen.

Ik snap je frustratie wel. Jarenlang op een 12 Mb lijntje gezeten tot de komst van glasvezel.


Trust me, dat heb ik geprobeerd. KPN heeft Wifi versterkers geleverd maar deze versterken het signaal niet, maar verplaatsen de bron, zo is mij verteld. Dat lost niets op, want zo verplaats ik het probleem alleen maar. En overal kabels trekken is geen optie helaas.

De allergrootste frustratie is dat er gewoon een glasvezel aansluiting ligt, maar SKV hier het alleenrecht over heeft. Vrij uniek in Nederland volgens mij en natuurlijk hebben wij daar nu net ‘profijt’ van. 😣
KPN zou gewoon tv aan moeten bieden als los product, onafhankelijk bij welke provider je zit. Dan had je gewoon over kunnen stappen op glasvezel. Maar helaas, dat doen ze niet...

Volgens mij gaat die vlieger in dit geval niet op. We hebben alles bij KPN lopen en de glasvezel aansluiting ligt er, maar SKV, een lokale en zeer kleine provider, heeft het alleenrecht over het netwerk. Ik laat mij niet dwingen naar ze over te stappen, ik gun het ze simpelweg niet. Los van het feit dat ze erg duur zijn, lever ik een hoop diensten en extra’s in.

Het wordt tijd dat KPN serieus bezig gaat met ‘buitengebieden’ en investeert. Laten ze zich desnoods inkopen op het glasvezelnetwerk!
Badge +19
De snelheid die je opgeeft meet je die bekabeld of via Wi-Fi of geeft de site die op die ik je opgaf?
De snelheid die je opgeeft meet je die bekabeld of via Wi-Fi of geeft de site die op die ik je opgaf?

Dat is wat KPN aangeeft en ook de site aangeeft, zowel via de link die jij gaf als via hun website. Ze hebben in de chat aangegeven dat de snelheid is verhoogt van 12 naar 19..
Badge +19
Dat is wel heel erg zuur voor je. Kijk af en toe eens op die site of er wat veranderd. Soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Mn ouders gingen van 16 naar 30 en een maand later naar max. 200. En wat je Wi-Fi betreft zal je op diverse punten in huis een zogenaamde Wi-Fi versterker bekabeld neer moeten zetten. Het is een berg werk maar je krijgt nooit spijt van. Ik kan max. 30 halen en die heb ik ook door het hele huis.
Reputatie 7
Badge +24

KPN zou gewoon tv aan moeten bieden als los product, onafhankelijk bij welke provider je zit. Dan had je gewoon over kunnen stappen op glasvezel. Maar helaas, dat doen ze niet...Volgens mij gaat die vlieger in dit geval niet op. We hebben alles bij KPN lopen en de glasvezel aansluiting ligt er, maar SKV, een lokale en zeer kleine provider, heeft het alleenrecht over het netwerk. Ik laat mij niet dwingen naar ze over te stappen, ik gun het ze simpelweg niet. Los van het feit dat ze erg duur zijn, lever ik een hoop diensten en extra’s in.

Het wordt tijd dat KPN serieus bezig gaat met ‘buitengebieden’ en investeert. Laten ze zich desnoods inkopen op het glasvezelnetwerk!

Wat bedoel je met "gaat die vlieger in dit geval niet op"? Als KPN gewoon tv als apart product aan zou bieden ongeacht provider, dan zou jij dus over kunnen stappen naar glasvezel en wel gewoon tv kunnen kijken via KPN. Wat is dan het probleem? Ja SKV is prijzig, maar logisch, dat glasvezel moet wel betaald worden. En met een opmerking als "ik gun het ze simpelweg niet"? Waarom niet? Waarom gun je het KPN wel? Waarom zou je jezelf zitten kwellen met zo'n miserabel traag koperlijntje uit de prehistorie waarvan je weet dat die nooit sneller zal worden, terwijl er heel snelle glasvezel ligt? SKV "heeft het alleenrecht over het netwerk". Ja logisch, ze hebben het ook zelf aangelegen. Als ze KPN zomaar toe zouden laten, hoe moeten ze dan hun gemaakte kosten terug verdienen?
Dat is wel heel erg zuur voor je. Kijk af en toe eens op die site of er wat veranderd. Soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Mn ouders gingen van 16 naar 30 en een maand later naar max. 200. En wat je Wi-Fi betreft zal je op diverse punten in huis een zogenaamde Wi-Fi versterker bekabeld neer moeten zetten. Het is een berg werk maar je krijgt nooit spijt van. Ik kan max. 30 halen en die heb ik ook door het hele huis.

Dank voor je advies Joep! Ik blijf duimen voor het vrijgeven van het glasvezelnetwerk en zal tot die tijd kijken of bekabeld aansluiten toch een optie is. Een medewerker van KPN opperde nog wel om de wifi versterker aan te sluiten op de draadloze verbindingsset van de tv. Wie weet werkt dat... 🙂


KPN zou gewoon tv aan moeten bieden als los product, onafhankelijk bij welke provider je zit. Dan had je gewoon over kunnen stappen op glasvezel. Maar helaas, dat doen ze niet...Volgens mij gaat die vlieger in dit geval niet op. We hebben alles bij KPN lopen en de glasvezel aansluiting ligt er, maar SKV, een lokale en zeer kleine provider, heeft het alleenrecht over het netwerk. Ik laat mij niet dwingen naar ze over te stappen, ik gun het ze simpelweg niet. Los van het feit dat ze erg duur zijn, lever ik een hoop diensten en extra’s in.

Het wordt tijd dat KPN serieus bezig gaat met ‘buitengebieden’ en investeert. Laten ze zich desnoods inkopen op het glasvezelnetwerk!
Wat bedoel je met "gaat die vlieger in dit geval niet op"? Als KPN gewoon tv als apart product aan zou bieden ongeacht provider, dan zou jij dus over kunnen stappen naar glasvezel en wel gewoon tv kunnen kijken via KPN. Wat is dan het probleem? Ja SKV is prijzig, maar logisch, dat glasvezel moet wel betaald worden. En met een opmerking als "ik gun het ze simpelweg niet"? Waarom niet? Waarom gun je het KPN wel? Waarom zou je jezelf zitten kwellen met zo'n miserabel traag koperlijntje uit de prehistorie waarvan je weet dat die nooit sneller zal worden, terwijl er heel snelle glasvezel ligt? SKV "heeft het alleenrecht over het netwerk". Ja logisch, ze hebben het ook zelf aangelegen. Als ze KPN zomaar toe zouden laten, hoe moeten ze dan hun gemaakte kosten terug verdienen?



Sorry maar ik ga echt niet nog een contract met nog een provider aan. Ik blijf bezig. Daar komt bij, maar noem me blond als ik het mis heb, dat iTV van KPN toch ook via het internet gaat? Dan heb ik er toch niets aan om de rest over te zetten? Plus, zoals je zelf al zegt; KPN biedt geen losse diensten aan dus helaas.

En nee, dat ik het SKV niet gun is een principe kwestie. KPN kan ook haar eigen netwerk aanleggen als ze zich niet kunnen inkopen.

Ik blijf klant bij KPN. Je mag me gek noemen, maar de piratenpraktijken van zo’n minuscule aanbieder zoals SKV ga ik niet ondersteunen.
Reputatie 7
Badge +24
Welke piratenpraktijken? Wat hebben ze ingepikt wat niet van hun was? (want dat doen piraten toch?) Wat doet SKV anders dan bijv. Ziggo?
Reputatie 7
Badge +24
Daar komt bij, maar noem me blond als ik het mis heb, dat iTV van KPN toch ook via het internet gaat? Dan heb ik er toch niets aan om de rest over te zetten?
Idd, iTV gaat gewoon over internet. Net als Netflix en bijv NLziet. Maar nu is het zo dat iTV van KPN alleen toegankelijk is vanaf het netwerk van KPN. Als die beperking er niet zou zijn, zou je over kunnen stappen op glasvezel, dan heb je tenminste fatsoenlijk snel internet, en toch ook iTV van KPN.
Welke piratenpraktijken? Wat hebben ze ingepikt wat niet van hun was? (want dat doen piraten toch?) Wat doet SKV anders dan bijv. Ziggo?

misschien is het de verkeerde benaming. Ziggo, daar kunnen wij ook geen gebruik van maken hier 😞 Kortom, behoorlijk beperkt allemaal.

Daar komt bij, maar noem me blond als ik het mis heb, dat iTV van KPN toch ook via het internet gaat? Dan heb ik er toch niets aan om de rest over te zetten?Idd, iTV gaat gewoon over internet. Net als Netflix en bijv NLziet. Maar nu is het zo dat iTV van KPN alleen toegankelijk is vanaf het netwerk van KPN. Als die beperking er niet zou zijn, zou je over kunnen stappen op glasvezel, dan heb je tenminste fatsoenlijk snel internet, en toch ook iTV van KPN.


Precies, dat was een ideale oplossing geweest maar helaas 😞

Ik ga mij nog eens verdiepen in de pakketten van SKV, maar de korting die wij nu ontvangen doordat er bijvoorbeeld ook mobiele abonnementen lopen, komt te vervallen als we overstappen. Uiteindelijk ben ik, gok ik, flink duurder uit. Ik ben absoluut bereid om meer te betalen voor een supersnelle verbinding, maar er zijn natuurlijk grenzen.
Reputatie 7
Badge +24
Ja idd, als je niet meer compleet bent, word mobiel van KPN (te) duur. Het is een dwangmiddel om je binnenboord te houden. Als je met internet niet meer bij KPN zit, kun je met mobiel ook beter weg gaan.
Ja idd, als je niet meer compleet bent, word mobiel van KPN (te) duur. Het is een dwangmiddel om je binnenboord te houden. Als je met internet niet meer bij KPN zit, kun je met mobiel ook beter weg gaan.

Daar sla je de spijker op z’n kop... Maar man man man, ik zie nu al op tegen de ellende van het overzetten/overstappen. Ooit, in een ver verleden, is dit zo grandioos mis gegaan en dat heeft jaren gekost. Nu zitten we alweer ruim 10 jaar bij KPN en tot nu toe bevalt dat, los van de prehistorische snelheid, prima.
Reputatie 7
Badge +10
@MB3544 Welke straat betreft dit? Ik zie een groot aantal kasten in Veendam staan die pas net open zijn gesteld of nog moeten. Ik vermoed maar zo dat de kast waar jij op zit nog niet volledig opengesteld is waardoor je de werkelijke snelheid nog niet te zien krijgt.
@MB3544 Welke straat betreft dit? Ik zie een groot aantal kasten in Veendam staan die pas net open zijn gesteld of nog moeten. Ik vermoed maar zo dat de kast waar jij op zit nog niet volledig opengesteld is waardoor je de werkelijke snelheid nog niet te zien krijgt.

Het gaat om de Somerlustweg. Men geeft aan dat de werkzaamheden zijn afgerond er de snelheid op 19mbit blijft steken 😞
Hoi @MB3544 . Dat klinkt als een behoorlijke domper.
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Desnoods bespreek ik even (achter de schermen) met @Ward_ hoe het er nu precies voorstaat met je verbinding. Ik beloof bewust nog niks, dat zul je begrijpen maar ik wil er graag even induiken om de juiste informatie boven te halen!
Hoi @MB3544 . Dat klinkt als een behoorlijke domper.
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Desnoods bespreek ik even (achter de schermen) met @Ward_ hoe het er nu precies voorstaat met je verbinding. Ik beloof bewust nog niks, dat zul je begrijpen maar ik wil er graag even induiken om de juiste informatie boven te halen!


Hi Erwin! Dank voor je bericht 🙂 ik heb mijn profiel aangepast met de zaken die ik zo uit mijn hoofd wist en/of kon vinden. Alvast dank voor het kijken!
Dank hiervoor! Zodra ik het zeker weet, lees je van mij!