Beantwoord

teleurgesteld over ‘verbeteringen’

  • 30 July 2019
  • 45 reacties
  • 858 keer bekeken

Al enige weken werden wij met folders op de hoogte gehouden van de verbeteringen/vernieuwingen aan de het netwerk in onze wijk. Vandaag een folder in de bus met de melding dat de werkzaamheden klaar zijn. Een en al vreugde hier in huis, zeker gezien de dramatische snelheid tot op heden (12 Mbit down). Helaas was de vreugde echter van korte duur. We hoopte op glasvezel, wat tot op heden als alleenrecht bij de lokale provider SKV lag (omgeving Veendam) maar al snel bleek dat onze hoop de kop is ingedrukt; de verbetering is beperkt tot een verhoging van de snelheid naar 19 Mbit...... is dat alles? Ja, dat is alles! Dus de snelheid is nog steeds vreselijk beneden peil en de wifi in huis, zeker op de 2e verdieping en aanbouw/garage is ronduit bagger.

We zijn al jaren klant van KPN maar helaas is de snelheid in al die jaren bagger geweest en ook nu is de verhoging een lachertje. Glasvezel staat niet op de planning en wij worden zo langzamerhand wanhopig van deze 3e wereld snelheid :(:(:(

wij overwegen nu serieus om wellicht over te stappen naar SKV, want trager dan het internet nu is kan het nooit worden, tenzij we de stekker eruit trekken.

Ik gun het SKV niet en verlies dan ook een hoop extra’s, maar het gebrek aan fatsoenlijk internet is wel heel 1995....

Kortom; we zijn boos en balen enorm! Doe hier wat aan KPN! Koop je in op het glasvezelnetwerk of compenseer ons!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 August 2019, 13:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Dank hiervoor! Zodra ik het zeker weet, lees je van mij!


Hi Erwin, ik heb net een reactie van SKV ontvangen, zie foto. Klopt dit en zo ja, kun jij nagaan waarom jullie hier geen gebruik van maken?

Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?

Dag Erwin, dat heb ik ongeveer 2 uur geleden gedaan 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... mogen wij ook (in grote lijnen) meegenieten ?
Reputatie 7
Badge +10
@MB3544 en @Erwin_
Door vakantie zie ik zojuist pas dat de kast waar het hier om ging inderdaad nog niet geheel afgerond was (ondanks de melding van KPN NetwerkNL).
Per 12 augustus zou dat wel gedaan moeten zijn en zou de haalbare snelheid nu zeker hoger moeten liggen.
Dat wordt bevestigd door de check op Fourstack die nu aangeeft dat er 30 Mbit haalbaar is. Ik denk dat het nog wel iets meer kan zijn maar dat is alleen in de praktijk te merken.
@MB3544 en @Erwin_
Door vakantie zie ik zojuist pas dat de kast waar het hier om ging inderdaad nog niet geheel afgerond was (ondanks de melding van KPN NetwerkNL).
Per 12 augustus zou dat wel gedaan moeten zijn en zou de haalbare snelheid nu zeker hoger moeten liggen.
Dat wordt bevestigd door de check op Fourstack die nu aangeeft dat er 30 Mbit haalbaar is. Ik denk dat het nog wel iets meer kan zijn maar dat is alleen in de praktijk te merken.



Dat klinkt goed! Althans, een stuk beter dan wat KPN deed vermoeden tot nu toe. Hoe kan ik testen of dit ook daadwerkelijk zo is? Het blijft jammer dat KPN geen gebruik maakt van het glasvezel netwerk terwijl het er al ligt en SKV duidelijk geen alleenrecht (meer) heeft.

Dank voor het uitzoeken en terugkoppelen!
Badge +19
Meten met een bekabelde pc geeft het beste resultaat. Op de site vind je de speedtest.
Ik heb de vrijheid genomen om je lijn even te meten en ik kom nu inderdaad ook op plusminus 30MBit :-)
Je kunt het beste testen met één bedraad aangesloten pc/laptop. Liefst itv even uit.
Hoi @MB3544 . Ik zat nog eens bij je profiel te kijken en het lijkt er op dat ik je verbindingstechnologie kan omzetten naar zogenaamde vvdsl.
Ik verwacht dat je hierdoor een snellere verbinding krijgt. Het is kosteloos en er zal een nieuwe modem toegestuurd worden. Kun je aangeven welk type modem je nu in huis hebt? Als je dit wat lijkt, geef mij een seintje!
Ik heb de vrijheid genomen om je lijn even te meten en ik kom nu inderdaad ook op plusminus 30MBit :-)
Je kunt het beste testen met één bedraad aangesloten pc/laptop. Liefst itv even uit.


Dank voor het meten! Ik kan het helaas niet bekabeld testen want ik heb geen pc of laptop in huis. Enkel Apple tablets en telefoons.

Wat betreft je 2e bericht van één week geleden; Ik weet dat we een witte experia box hebben, maar niet welk type. Kan ik dat ergens nakijken? Ik ben momenteel niet thuis maar op vakantie dus kan het niet fysiek checken. Het zou super zijn als door het veranderen van de modem een snellere verbinding gerealiseerd kan worden!
Zullen we dit in werking zetten als je terug bent van vakantie? Ik wil je tegen die tijd ook wel even bellen. Dan volstaat een seintje.
Zullen we dit in werking zetten als je terug bent van vakantie? Ik wil je tegen die tijd ook wel even bellen. Dan volstaat een seintje.

Goed idee! Zou top zijn als je mij volgende week op woensdag-, donderdag-, of vrijdagavond zou kunnen bellen 🙂
Ik doe standaard de vrijdagavond shift. Dus dan bel ik jou. Ik zet je in de agenda!
Geniet van je vakantie!
Ik doe standaard de vrijdagavond shift. Dus dan bel ik jou. Ik zet je in de agenda!
Geniet van je vakantie!


Dankje, gaat lukken! Helemaal goed, alvast bedankt en tot vrijdagavond!
leuk je gesproken te hebben. Ik heb de verbindingstechniek omgezet. Deze omzetting is 20-9 klaar. Tevens gaf het systeem aan dat er een nieuwe experiabox verstuurd gaat worden. Deze zal je eerdaags ontvangen.
Ik ben benieuwd naar de snelheid na 20-9. Laat je weten hoe het afloopt? En mocht je andere vragen hebben of hulp willen bij het optimaliseren van je wifi, geef maar een gil.

Ik had last van wegvalkende WiFi waardoor Sonos niet werkt en mijn printer ook traag.

vandaag monteur langs geweest. WiFi verbeterd maar Sonos en printer doen het niet meer. Tja daar zijn we niet van., is het antwoord. 
kan iemand pls helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik lees dat je een nieuwe Experiabox hebt gekregen zo’n 2 maanden geleden. Klopt het dat dit de V10A is? 

Wanneer het de V10A is dan heeft je WIFI netwerk voor zowel de 2,4 GHz en de 5 GHz dezelfde naam (gokje). Je Sonos en vermoedelijk je printer zullen op het 2,4ghz willen.

Middels de servicetool van KPN zou je je netwerk namen moeten kunnen wijzigen.

Overigens een beetje flauw van de monteur.

Reputatie 7
Badge +9

@APDW hierbij de Link naar de servicetool.

Nee heb vandaag weer een nieuwe gehad. Had medelijden met de monteur . Was nl op uitstap in mijn regio maar had last van te mondige klanten. Ach jee.  En de vorige monteur scheen hopeloos werk te hebben geleverd.  Dat hoor ik vaker. Nu 2 uurtjes verder en het is mij gelukt. Ik hoop dat ik voorlopig ff klaar ben met Kpn.  Proud of myself. Kpn mag best wel eens korting geven ….😉

Reputatie 7
Badge +9

Goed om te lezen dat het allemaal weer werkt.