Beantwoord

telkens terugkerende storing interactieve tv,bellen internet

  • 2 February 2019
  • 6 reacties
  • 182 keer bekeken

Bij deze dacht ik toch een keer de vraag ergens anders neer te leggen kijken of ik hier iemand wel mee kan bereiken.
Elke 2 maanden valt ongeveer het internet uit. Dat begint met de telefoon die buiten werking gaat. Dan stopt de tv ermee. En internet daarna. Nu heb ik weer last van de zelfde storing voor de 4e keer. Maar nu heb ik wel internet maar is de snelheid naar 25mb down en 30mb up gegaan. Dit betreft een vdsl verbinding en ik moet dus een down van 200mb hebben. Nou wordt ik iedere keer weer door het protocol verhaal een monteur gestuurd. Deze kan dus niks doen. (1e keer storing was ik 2 weken zonder internet en 3 monteurs verder.) Het zit namelijk in de aansturing naar mijn router toe.

Nou ben ik benieuwd of er een manier is om toch gelijk de mensen te kunnen bereiken van de afdeling netwerkbeheer.?
Wie heeft nog meer last van deze dingen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 4 February 2019, 14:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9
"vdsl verbinding en ik moet dus een down van 200mb hebben"

Dat is natuurlijk net per se waar.
DSL snelheden zijn tot snelheden.
Wat geeft fourstack aan als haalbare snelheid op jouw adres en welke abonnement heb je nu?
Kpn zelf geeft 200mb aan en als hij het doet heb ik zelfs meer.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @hvdbuitm, Wat lastig dat je complete verbinding er eens in de 2 maanden helemaal mee stopt. Wat de oorzaak is, dat weet ik zo niet, maar dat we niet zomaar weer een monteur moeten aansturen is wel duidelijk. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken hoe we het probleem kunnen oplossen. Hoe meet je de snelheid van je internetverbinding? Via WiFi of kabel?
speedtest van oakla bedraad en draadloos.
draadloos zit ik op de 5ghz van het modem wat ik zelf heb. (deze snelheid is normaal gesproken intern al 300mb tot max 500mb.
Maar 1 ding blijft overeind staan er wordt iedere keer tenminste dat is mijn vermoeden een stukje update gedaan aan de centrale of aan het modem. (deze keer zeker het modem want die heeft mijn oude instellingen eruit gegooid ) telefoon instellingen heb ik niet erin staan dus dat kan wel kloppen dat je huis telefoon niet meer werkt. tevens vind ik het wel slordig dat jullie een update doen waarbij iemand zijn eigen instellingen verliest. Dit kan tot gevolgen hebben dat je weer port forwarding instellingen opnieuw moet doen.

even in het kort. Er verandert iedere keer software matig iets buiten mij om door jullie en als ik dat opgelost wil hebben krijg ik dat gezeur met protocollen die hier niks aan oplossen denk aan resetten heeft u de juiste kabels wel gebruikt en kan u de stekker eruit halen, monteur sturen. Dit kost a voor kpn ook onodig veel geld en voor mij mijn geduld. Ik snap niet dat er niet een speciaal nummer is voor de klantenservice die gebeld kan worden zodat ze het netwerk zelf bekijken op software niveau. Daar door zit ik dus gemiddeld een week zonder internet en tv.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @hvdbuitm, Bedankt voor je toelichting. Ik ben even de draad kwijt, want ik zie aan de hand van je gegevens dat er gister toch een monteur is langs geweest. Ook zie ik de melding dat de storing is opgelost. Zo niet dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Aan de hand van een pincode kunnen ze het probleem zo weer oppakken. Ik wil je heel graag verder helpen, maar wil je dan wel vragen om alle communicatie via het forum te houden. Anders lopen er straks dingen door elkaar.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @hvdbuitm, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer