Beantwoord

Ten einde raad M.B.T. haalbare internet snelheid

• 19 februari 2019
  • 29 reacties
  • 464 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Fourstack geeft zelfs 95mbps aan, dus dat zit wel snor. En we hebben gelukkig ook geen oud antiek als modem (tenzij een Experiabox V9 als antiek te beschouwen valt), dus op dat vlak zou het ook goed moeten wezen.
Dus ik ben gelijk maar even mijn profiel aangevuld, en dan hoop ik dat het inderdaad opgelost kan worden, want het is wel zonde van die verloren mbits.
Reputatie 7
waarbij 50mbps over LAN een minimum vereiste is
Je haalt nu i.i.g. 77, dus dat zou tenminste genoeg moeten zijn.

Als Fourstack 93 Mb/s aangeeft dan zou je dat met een kleine marge +/- ook moeten halen bij een 100 Mb/s abonnement. 17 à 20 Mb/s minder is dan wel een erg groot verschil. Daar zal iemand van KPN zeker wel naar kijken.

Je hebt toch niet een al te oude Experiabox hoop ik? Minimaal de v8 mag ik hopen.

Een KPN moderator zal in eerste instantie een meting willen doen. Zodat deze je direct en snel kan helpen zou ik je willen vragen het forumprofiel met je naam-, adres- en abonnementsgegevens in te willen vullen. Dat kan alleen jij en de moderators zien. Vergeet niet onderaan de pagina's de ingevulde gegevens op te slaan.

Een moderator is er doorgaans met zo'n 1½ dag.
Reputatie 3
Badge +1
Eh, nee, ik heb het niet alleen gemeten met WiFi, snap namelijk ook wel dat WiFi altijd lager uit zal vallen.
Maar hetgene waar ik wanhopig van word is niet vanwege de snelheid waarmee websites laden, of voor iTV HD streams, maar voor, om specifiek te zijn, online game streaming waarbij 50mbps over LAN een minimum vereiste is.
En als er staat dat ik 93mbps kan halen, terwijl de router al een verlies toont van 20mbps, plus stabiliteit problemen eerder beschreven, wil weten wat ik nog kan doen om dat verlies tot een minimum terug te brengen (dat is, wat ik nog niet heb geprobeerd).
Reputatie 7
Dit heb je toch niet via wifi gemeten, hè. Dat valt altijd lager uit namelijk. Bij mij bedraad ca. 52 Mb/s; via wifi nooit hoger dan 46 Mb/s.
En ik mag hopen dat je ook alle andere internetapparaten even niet op de wifi of ingeschakeld had. Want je snelheid wordt over alle apparaten verdeeld namelijk.

Enige betrouwbare meting: Één laptop bedraad aansluiten: alle andere internetapparaten uit danwel niet via wifi. TV-ontvangers op standby (ook niet op radio).
En dan via die éne bedrade laptop https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Via Fourstack kan je de maximale actuele capaciteit op je adres zien.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Er is niet iets om je wanhopig over te maken. Tenzij je een gezin hebt met 3 pubers die flink online gamen.

Met één tot 3 apparaten zul je echter zelden of nooit al die bandbreedte nodig hebben.

Websites laden niet sneller met meer bandbreedte. Dat heeft met zoveel meer factoren te maken. Een videostream op internet is al heel goed als ie 5 Mb/s verbruikt.
HD videostream via kpn tv-ontvanger: 7,2 Mb/s

Ook bij mijn stamt het nog uit de STAP 58 periode (jaren 60/70). Dat maakt op zich niet uit.

Reageer