Beantwoord

Ten einde raad M.B.T. haalbare internet snelheid

  • 19 February 2019
  • 29 reacties
  • 834 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Ik ben dus al meer dan een week bezig om het volgende probleem op te lossen:
Ons huis heeft een max haalbare snelheid van 93mbps, waarvoor we een abonnement hebben met 100mbps down en 10mbps up.
Het probleem is dus dat die max bij lange na niet gehaald wordt, en dat de werkelijke snelheid ook niet stabiel valt te noemen.

https://i.imgur.com/hcFCUEN_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
Zoals te zien valt is de werkelijke snel 'maar' 77mbps van een blijkbaar haarbare 110mbps.
Ook deze 77 haal ik niet, waarbij ik max 70 heb gehaald met mijn Nvidia Shield TV via LAN, met een gemiddelde van zo'n 50 a 60, en 35 max via WiFi, met zowel LAN als WiFi verbindingen dalen naar soms 15 a 20.
Ik ben dus maar de kabel van de PTT wandcontactdoos naar de modem wezen vervangen met eerst een kortere kabel en daarna zelfs met een langere kabel dan de oorspronkelijke, zonder enig effect op de werkelijke én de haalbare snelheden.
Dus tegen beter in ben ik maar een kijkje gaan nemen binnen in de wandcontactdoos, en de situatie was als volgt:

https://i.imgur.com/MI2bvzp_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
https://i.imgur.com/OOKg0FA_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
Na wat zoeken online ben ik er dus achter dat dit huis een Stap 58 telefoonkabel heeft, waarvan de transparant en zwart paar actief is.
Nou lijkt dit allemaal verder goed aangesloten, behalve dat de vorige bewoners een tweede PTT aansluiting hadden verderop in de eetkamer, waarvan de rode kabel blijkbaar de enige aangesloten kabel is.
Ook zijn de transparant en wit paar aan de bovenkant aangeslotenen geweest, maar dat een gegeven moment de witte ader is afgebroken.

Dus mijn vraag luidt als volgt:
Hoe nu verder om de internetverbinding op een of andere manier sneller en stabieler te maken?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 February 2019, 10:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Modem is net geplaatst en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de zowel de monteur alsmede de manier dat KPN mijn vraag heeft behandeld.
De monteur wist waar hij het over had en kwam ook heel vriendelijk over (en ja, ik mocht de oude modem houden).
Ik neem aan dat het via de V10A nu ook sneller is. (?)

Dan heeft de V9 via koper (DSL) toch een vreemde 'afkapping' op 76997 Kb/s. (~ 77 Mb/s)
Reputatie 4
Badge +1
100 via LAN en 75 tot 90 via WiFi, dus ja.
Top! Fijn om te lezen! Dank voor de update en mocht er in de toekomst nog iets zijn, weet je mij te vinden! 🙂