Beantwoord

TFT internet VDSL naar "KPN Glasvezel

  • 6 January 2021
  • 9 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 2

Binnenkort krijgen we een glasvezel aansluiting in de meterkast en nu krijg ik van KPN een brief dat ze de VDSL  aansluiting (TFT) met behoud van hetzelfde maandbedrag en snelheid overzetten naar Glasvezel van KPN

Mijn verbinding nu is min 50 Mbit/sec down en 30Mbit/sec up.

Er staat alleen dat het maandbedrag hetzelfde blijft maar niets over de gegarandeerde up en download snelheid.

Ik vrees dat ik straks een 50 Mbit/sec down en 5Mbit/sec up. verbinding krijg en dit niet ongedaan kan maken.

Of zou het automatisch omgezet worden naar een 50Mbit/50Mbit verbinding?

 

icon

Beste antwoord door Johan DB 20 April 2021, 17:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4

De laagste bundel van 50mbit/s is up zowel down binnen KPN. Het klopt dat dit 
bij Telfort bij glasvezel een upgrade was.

Reputatie 1

@Johan DB : en ben je al ‘over'?

Want ik ga (mogelijk) ook binnenkort over, als oud-Telfort-klant, van koper naar glas.

Ik heb nu een koper-100Mbit abo, en in werkelijkheid is dat 110/30 (inderdaad lekker hoog :relaxed: ). 

Maar in de ‘overzet-mail’ meldt KPN dat ik overga naar glas 100/10.

Dus ik ben wel benieuwd hoe het bij jou is afgelopen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Achterwillens 
100/10 bestaat niet met een glasverbinding, dat wordt automatisch 100/100 bij de KPN

Reputatie 1

@huistijger : Een stukje van de mail die ik vorige week van KPN heb ontvangen.
Dus blijkbaar gaan ze de uploadsnelheid wel degelijk knijpen. Toch? Terwijl ik nu 30 up heb. Volgens speedtest en volgens mijn Fritzbox modem.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is Telfort, KPN is 100/100

kijk op KPN.com tv en internet

Reputatie 1

De bovenstaande mail is vorige week ontvangen van KPN, vanwege de wijk-overgang van koper naar glas.

En inderdaad ik ben oud-Telfort-klant, maar sinds enkele maanden, bij KPN. Ik heb dus een KPN-abo, maar met bepaalde Telfort-voordelen.

En blijkbaar gaat KPN dus de glassnelheid voor oud-Telfort-klanten knijpen. En met name de uploadsnelheid.

  • KPN-klanten krijgen 100/100
  • ex-Telfort-klanten van KPN krijgen 100/10. Terwijl ik nu ‘op koper’ 110/30 heb.

Of zie ik dat verkeerd? Misschien is het een poging om de oud-Telforters over te halen om te gaan husselen? Zodat gelijk alle Telfort-voordelen kwijt zijn?

Reputatie 2

@Johan DB : en ben je al ‘over'?

Want ik ga (mogelijk) ook binnenkort over, als oud-Telfort-klant, van koper naar glas.

Ik heb nu een koper-100Mbit abo, en in werkelijkheid is dat 110/30 (inderdaad lekker hoog :relaxed: ). 

Maar in de ‘overzet-mail’ meldt KPN dat ik overga naar glas 100/10.

Dus ik ben wel benieuwd hoe het bij jou is afgelopen.

@Achterwillens

nee het loopt hier niet zo snel, de start was snel maar het aansluiten van de glasvezel laat op zich wachten. 
Zit nu al meer dan een maand op vervolg actie te wachten. Misschien dat ze wachten tot de hele wijk aangelegd is en dan alles binnen gaan aansluiten. 
dus wordt vervolgt.

verders geen officiële brief van wat ze me gaan aanbieden als snelheid. Moet minimaal 50/50 zijn anders blijf ik mooi bij mijn 60/30 snelheid

Reputatie 2

Donderdag was het dan zover mijn VDSL verbinding waar ik altijd super tevreden over was en ben (met altijd een constante snelheid van >50Mbit down/ >30Mbit up), zou worden omgezet naar glasvezel.

Alles aangesloten en 3 keer geprobeerd bleek het niet te werken mijn Experiabox 10A deed het blijkbaar niet. Na een fijn gesprek met de helpdesk medewerkster zou mijn Modem omgewisseld worden. Ik verteld dat ik dan graag de KPN box12 wil en daarna de superwifi punten wil bestellen en zo mooi alles upgraden. Welaas kon zij daar niets over zeggen zij mocht alleen een nieuwe router aanmelden.

Vrijdag pakketje omgewisseld en wat blijkt krijg ik een grote lompe kast de experia box V10, balen, maar na aansluiten werkt het internet en na een half uur ook de telfoon.

Maar naar wat testen blijkt vooral mijn upload te schommelen tussen de 20 en de 30 mbit en vandaag zelfs naar 8 Mbit. 

Nou maakt KPN de belofte echt niet waar: gegarandeerd stabiel internet en snellere glasvezel verbinding voor dezelfde prijs van u VDSL verbinding.En ik maar denken dat het er beter op zou worden. Loont het dan toch om over te stappen?

vanochtend maar weer gebeld en hebben ze het Modem gereset. 

 

Ik ben al zolang ik me kan herinneren KPN klant eerst via Telfort en nu dan KPN. En in de laatste dagen voor het eerst zo vaak naar de helpdesk gebeld. lang leven glasvezel.

aanvulling volgens de KPN helpdesk: u had een 25Mbit/5Mbit verbinding. Waarop ik zei de snelheid is in het begin zo geweest maar daarna sinds de VDSL verbinding altijd 60Mbit/30Mbit

geweest.

Wordt iig vervolgt.

 

Reputatie 2

Donderdag was het dan zover mijn VDSL verbinding waar ik altijd super tevreden over was en ben (met altijd een constante snelheid van >50Mbit down/ >30Mbit up), zou worden omgezet naar glasvezel.

Alles aangesloten en 3 keer geprobeerd bleek het niet te werken mijn Experiabox 10A deed het blijkbaar niet. Na een fijn gesprek met de helpdesk medewerkster zou mijn Modem omgewisseld worden. Ik verteld dat ik dan graag de KPN box12 wil en daarna de superwifi punten wil bestellen en zo mooi alles upgraden. Welaas kon zij daar niets over zeggen zij mocht alleen een nieuwe router aanmelden.

Vrijdag pakketje omgewisseld en wat blijkt krijg ik een grote lompe kast de experia box V10, balen, maar na aansluiten werkt het internet en na een half uur ook de telfoon.

Maar naar wat testen blijkt vooral mijn upload te schommelen tussen de 20 en de 30 mbit en vandaag zelfs naar 8 Mbit. 

Nou maakt KPN de belofte echt niet waar: gegarandeerd stabiel internet en snellere glasvezel verbinding voor dezelfde prijs van u VDSL verbinding.En ik maar denken dat het er beter op zou worden. Loont het dan toch om over te stappen?

vanochtend maar weer gebeld en hebben ze het Modem gereset. 

 

Ik ben al zolang ik me kan herinneren KPN klant eerst via Telfort en nu dan KPN. En in de laatste dagen voor het eerst zo vaak naar de helpdesk gebeld. lang leven glasvezel.

aanvulling volgens de KPN helpdesk: u had een 25Mbit/5Mbit verbinding. Waarop ik zei de snelheid is in het begin zo geweest maar daarna sinds de VDSL verbinding altijd 60Mbit/30Mbit

geweest.

Wordt iig vervolgt.

 

Na terug gebeld te zijn naar aanleiding van mijn terugkoppeling van hoe mijn overstap naar glasvezel was verlopen. Bleek dat ze een vinkje niet aan hadden gezet voor het 50/50 abb.

nu werkt alles weer super en mijn dochter kan weer volledig mee met haar online lessen.