Beantwoord

Thomson 780 Experiabox

• 10 oktober 2011
  • 5 reacties
  • 4590 keer bekeken

Ik heb een ADSL aansluiting van KPN m.b.v. de experiabox ( heb ik trouwens al meer dan vijf jaar). Tevens aansluiting op interactieve TV. Nu heb ik laatst een mediaspeler gekocht met een USB adapter voor WiFi met een snelheid van 300MB. Deze is nu draadloos aangesloten op de Experiabox. Verbinding lukt. Nu heb ik, als ik een DVD afspeel via de draadloze verbinding, last van stotterend beeld en geluid. Gebeld met de helpdesk van KPN, het probleem uitgelegd en die heeft ( op afstand ) iets veranderd in de frequentie van het modem.

Het zou nu beter moeten zijn maar dat is helaas niet het geval.

Ik zie met de mediaspeler dat de verbindings snelheid vaak onder de 5 MB zit

Weet iemand een betere ( en werkende ) oplossing ?

icon

Beste antwoord door pvdvelde 12 oktober 2011, 11:52

Een keer het kanaal aanpassen is niet erg veel. Aan te raden om zelf nog een aantal verschillende kanalen te proberen, uitleg staat op http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/11027 Er zijn eigenlijk maar drie mogelijkheden als dit niet werkt: Bekabeld (maar dat was al geen optie); DVS, als het niet goed werkt kun je hem altijd terugsturen (verkoop op afstand); Of een versterker (repeater / range extender) voor het draadloze netwerk.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1
De mediaspeler bekabeld aan gaan sluiten? Draadloos is en blijft een probleem wat heel erg afhankelijk is van de omgeving. Kanaal aanpassen kan maar beste oplossing is simpel bekabeld aansluiten.

Ik kan helaas geen kabel meer aansluiten.

Door een recente verbouwing heb ik helaas niet gedacht aan doorvoergaten voor kabels van nieuwe apparaten. Ik kan dus niet meer anders als draadloos. Ik woon in een ouder huis en er zijn houten vloeren e.d. . Ik dacht dat die niet ( zo erg als beton met ijzer) van invloed zijn op WiFi.

Reputatie 4
Badge +1
Weet je of je lichtnet nog van goede kwaliteit is? want in dat geval zou je kunnen kiezen voor een draadloze verbindings set, dan gaat het bekabeld naar de DVS dan via het lichtnet verder en elders in het huis komt die met een DVS weer uit de muur en gaat weer verder over een bekabeling.

zo heb je hem bekabeld aangesloten maar heb je geen kabels door het huis liggen.

Ik zou niet weten hoe het met de kwaliteit van mijn lichtnet gesteld is.

De DVS is in ieder geval een optie om te overwegen. Heb al even gegoogled op lichnet adapters.

Ze zijn er in verschillende prijsklassen. Wel zijn ze ( vind ik ) aan de prijzige kant. 

Robin_gw, alvast dank voor uw meedenken en uw twee reacties.

Wellicht weet nog een andere forum gebruiker een oplossing ?

Reputatie 2
Badge
Een keer het kanaal aanpassen is niet erg veel. Aan te raden om zelf nog een aantal verschillende kanalen te proberen, uitleg staat op http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/11027 Er zijn eigenlijk maar drie mogelijkheden als dit niet werkt: Bekabeld (maar dat was al geen optie); DVS, als het niet goed werkt kun je hem altijd terugsturen (verkoop op afstand); Of een versterker (repeater / range extender) voor het draadloze netwerk.

Reageer