Beantwoord

Thomson 780 Speedtouch modem

  • 4 March 2019
  • 12 reacties
  • 729 keer bekeken

We hebben dit oude Thomson 780 Speedtouch modem al sinds 2008 in gebruik en het werkt nog steeds best okay (15 mb down / 1 up). Het zit aangesloten via een standaard wandcontactdoos in de muur op de 1e verdieping (dus niet via de meterkast) van onze eensgezinswoning uit 1992 via een simpele platte telefoonkabel van ca. 4 meter naar de wandcontactdoos, Via wifi doen de mobieltjes / laptop het het en 2 desktops hangen via dunne meterslange utp kabels (ca, 10 mtr en geen cat5 denk ik) aan de ethernetports en ook het dect toestel voor het vaste nummer werkt.

Volgens de klanten service ga ik met een Experia 10 in snelheid een factor 2 omhoog en stelt het omwisselen niet zo veel voor. Ik twijfel echter of het echt zo simpel is. Ik heb geen zicht op de gebruikte kabel van meterkast ? naar wandcontactdoos in studeerkamer op 1e. En in de meterkast is geen plek voor het modem en ik wil ook niet alle telefoon / netwerkbekabeling moeten vervangen...

Als ik om laat zetten van ADSL naar VDSL wordt het dus sneller maar werkt de Thomson niet meer en is dus de v10 nodig.

Kortom, moet ik de gok nemen en upgraden naar de V10 of gewoon de oude Thomson maar laten zitten waarmee nu alles tenslotte werkt (zij het wat trager) ??
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 5 March 2019, 08:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Die Thompson is prehistorisch en je doet jezelf tekort als je die nog langer blijft gebruiken.
Wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl eigenlijk dat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?
Dit krijg ik met https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Wat
Koper
Beschikbaar



Internet Snelheid
Koper/DSL
20 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
36 Mbit/s
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @EEKPN, welkom! Je kunt zien bij 'Bonded Koper' dat er ongeveer 36 Mbit/ s in moet zitten. Wat mij betreft ruilen we de Thomson om. Als je nog niet gebeld hebt, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik dit voor je in orde maken.
Hallo Marcia, ben ook al in contact met de klantenservice hierover. Probleem is dat van meterkast naar wandcontactdoos op de 1e (waar nu de Thomson staat) denk ik maar 1 kabeltje loopt, dus geen pairbonding. Modem plaatsen in de meterkast is voor ons niet handig (in de meterkast zie ik wel een ptt doosje zitten).

Gr.

Erik/Edith
@Marcia: Dus we zijn er nog niet uit wat we nou willen. Wissel geeft mogelijk veel gedoe....
@Marcia_ Als er nu naar bonded wordt geswitched is een monteur toch ook nodig?

Wissel geeft mogelijk veel gedoe....

Dat valt reuze mee. Modem kan (zeer waarschijnlijk) wel op dezelfde plek. Dat kan een monteur zeker voor elkaar krijgen. Dan is 't gewoon een kwestie van kabels "ompluggen".
Reputatie 7
Badge +30
Het klopt wat Peter zegt! Maar ik zie dat je de aanvraag inmiddels in gang hebt gezet, heel goed. Mocht je uiteindelijk nog ergens tegenaan lopen, laat je het dan weten?
Oh ja. Het aanmelden van de mobiele telefoons op de nieuwe wifi is ook niet moeilijk.
Dan is 't gewoon een kwestie van kabels "ompluggen".
Vraag me af of de monteur een 2e pair gaat trekken van meterkast naar wandcontactdoos op de 1e. Anders schieten we qua snelheid niet veel mee op.
Waarschijnlijk hoeft er niks getrokken te worden. KPN kabels, ook in huis, hebben 4 aders.
Zowel in de centrale als in huis moet er een Y-kabel aangesloten/afgeregeld worden en waarschijnlijk een ander abo voor de hogere snelheid.
Volgens de klantenservice wordt alles geregeld, inclusief trekken nieuwe draad meterkast - wandcontactdoos (op 1e) indien nodig. Daar ga ik dan maar vanuit 🙂