Beantwoord

Thomson Speed Touch modem: Port-forwarding voor SIP-account

• 9 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 167 keer bekeken

Dag,
ik heb een SIP-account aangemaakt op Ekiga.org en om hun programma werkend te krijgen moet ik de volgende poorten forwarden: (protocol, poorten, beschrijving)
- SIP, 5000 to 5100, DP SIP signalling, listen port: 5060
- STUN, 3478 to 3479, UDP Outgoing traffic to the STUN server
- H323, 1720, TCP, H323 listen port
Ik probeer dit in te stellen zoals beschreven op "https://portforward.com/thomson-alcatel/speedtouch-780v6/", dus op mijn router via de "Game and Application-sharing" en heb ze nu zo staan:
https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/kpn-prive-nl/attachment/d38320d9-fb42-47d3-97ef-81f0c88a9dec.png en ik heb deze instelling ook assigned aan mijn pc, met een static ip-adres.
Maar als ik Ekiga opstart zegt deze nog steeds dat de netwerkinstellingen niet correct zijn.
Enig idee wat ik nog moet wijzigen?
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 9 oktober 2016, 16:00

Goedemiddag Tim van Steenbergen,

Welkom op onze forum! U heeft nog een modem uit de prehistorie! Misschien een idee om deze modem om te laten ruilen met een nieuwere versie? U kunt hier wachten op antwoord van een KPN mederwerk(st)er, kan 24 uur duren. Of even de KPN bellen op 0800-0402 (24/7 bereikbaar)
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag Tim van Steenbergen,

Welkom op onze forum! U heeft nog een modem uit de prehistorie! Misschien een idee om deze modem om te laten ruilen met een nieuwere versie? U kunt hier wachten op antwoord van een KPN mederwerk(st)er, kan 24 uur duren. Of even de KPN bellen op 0800-0402 (24/7 bereikbaar)
Ben wel vaker lang tevreden met een modem dat zijn werk goed doet. Ik weet dat er inmiddels een V10 beschikbaar is. Ik ga even bellen...
...
Het bleek zelfs nog een voorloper te zijn van de reeds uitgefaseerde modellen, dus die wordt afgevoerd en vervangen voor een V10. Top!
Reputatie 7
Badge +17
Ben wel vaker lang tevreden met een modem dat zijn werk goed doet. Ik weet dat er inmiddels een V10 beschikbaar is. Ik ga even bellen...
...
Het bleek zelfs nog een voorloper te zijn van de reeds uitgefaseerde modellen, dus die wordt afgevoerd en vervangen voor een V10. Top!
Klopt! Die (oude) modems krijgen ook niet eens meer een update die zo nu en dan 's nachts wordt uitgevoerd.

Maar begrijp ik het nu goed? U krijgt een nieuwe modem? Laat het me anders even weten of het gelukt is. :8
Yep, Een nieuw modem ligt dinsdag al voor mij bij een afhaalpunt. Dus van de week haal ik die op en ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed werkt. Ben wel benieuwd of ik de portforwarding ook snel goed ingesteld krijg. Laat ik nog weten.
Reputatie 7
Badge +17
Yep, Een nieuw modem ligt dinsdag al voor mij bij een afhaalpunt. Dus van de week haal ik die op en ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed werkt. Ben wel benieuwd of ik de portforwarding ook snel goed ingesteld krijg. Laat ik nog weten.Is goed! Wat fijn dat ze u een nieuwe modem toesturen. Ik wens u aan mijn kant er veel plezier mee! :8

(Ik hoop voor u een V10, ik heb hem zelf ook. Werkt goed. Ik heb nu 2,4 GHz Wi-Fi.... Maar.... In deze V10 zit ook een 5,0 GHz Wi-Fi verbinding.)

Reageer