Beantwoord

Thomson ST780 speedtouch werkt niet meer

  • 7 March 2019
  • 16 reacties
  • 485 keer bekeken

Badge
Hoi, sinds vanavond heb ik geen wifi meer. op de modem brand alleen de powerknop en wlan lampje brand oranje. Heb de stekker er al uit gehad maar probleem blijft. Kan iemand me helpen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 8 March 2019, 12:04

Bekijk origineel

16 reacties

Ik denk dat je aan een nieuw modem toe bent.
Een moderator zal hier op reageren.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Loesie Ik vermoed dat @Jan-D het bij het juiste eind heeft. Ik kijk graag even mee. Ik heb daar wel je gegevens voor nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Badge
Hoi Bart, heb ik gedaan
Badge
Ha @Loesie Ik vermoed dat @Jan-D het bij het juiste eind heeft. Ik kijk graag even mee. Ik heb daar wel je gegevens voor nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Heb uk gedaan
Reputatie 7
Badge +20
@Loesie Yes, dank je wel. Ik ga inderdaad de Thomson voor je vervangen. Morgenmiddag kun je je nieuwe modem ophalen. De details staan in het privébericht dat ik je stuurde.
Badge
De experiabox v9 ZXHNH368N opgehaald en gisteravond aangesloten maar het broadbandlampje blijft groen knipperen en er komt geen internetverbinding. Nu heb ik oude modem en stroomadapter maar ook dat splitdoosje teruggestuurt. Alleen de dsl kabel in de experiabox aangesloten en de stroomadapter natuurlijk. Aansluiting is bij mij via wandcontactdoos. In de doos zat alleen de experiabox en een stroomadapter.
Hallo @Loesje ,
als je geen 'ouderwetse' telefoonaansluiting meer gebruikt heb je dat 'splitdoosje' niet meer nodig.
Je sluit 1 kabel aan tussen de DSL-aansluiting van het modem en je aansluitpunt in de meterkast of in de woonkamer en je sluit de stroomkabel aan tussen de modem en een stopcontact.
Probeer het nieuwe modem eens te resetten door met een puntig voorwerp het resetknopje in te drukken totdat je een of meer lampjes aan en uit ziet gaan, dan meteen loslaten.
Hoe gaat het dan?
Kijk anders eens op deze link:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v9
Succes☺️
Badge
Dat dacht ik ook. Heb vaste telefoon meer. Geen succes helaas.. zal morgen eens een andere dsl kabel halen misschien is de oude niet meer goed.
Dat dacht ik ook. Heb vaste telefoon meer. Geen succes helaas.. zal morgen eens een andere dsl kabel halen misschien is de oude niet meer goed.
Hallo @Loesie ,
misschien heb je nog wel een telefoonsnoertje ergens liggen (van een oude dect-telefoon of zo), daar kun je het ook mee proberen.
Denk wel bij een DSL-snoertje dat deze niet te lang is, plusminus 1 meter en dat het een rond 4-aderig snoer is en geen plat snoer, dit i.v.m. de kwaliteit van de verbinding.
Succes☺️
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Loesie Dat is jammer om te horen zeg. Jan beschrijft mooi hoe het één en ander aangesloten moet zijn. Kun je me vertellen hoe dit bij jou is? Is die splitter er nu tussenuit? Je vaste telefoon werkt niet, maar heb je nu al wel weer internet? Kun je aangeven welke lampjes nu met welke kleur branden. Het broadband-lampje knippert groen en hoe is dit bij de andere? Zou je ook nog een mobiel nummer in je Forum Profiel willen zetten, trouwens?
Badge
Hoi Bart, ik heb uberhaupt geen vaste tefoon meer.
Nee vanochtend nog steeds geen internet. Hoe het nu is weet ik niet ben op het werk. Powerknop en wireless branden constant groen en broadband knippert groen. Splitter is er tussenuit. Hoofdaansluiting wandcontactdoos woonkamer. Dus telefoonkabel aangesloten in varkenssnuit en dslpoort experiabox en stroomadapter in stopcontact, dan zou het moeten werken toch?
Reputatie 7
Badge +20
Ok, dan wil toch graag verder met je kijken. Ik heb je een privébericht gestuurd.
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Loesie Zoals besproken: ik zie dat er toch iets meer aan de hand lijkt te zijn met je aansluiting. Daarom heb ik zonet een afspraak gemaakt met een storingsmonteur. Laat je weten hoe het afloopt?
even in haken hier niet om dit probleem
maar dat ze nog een v9 leveren vind ik heel vreemd
de inmiddels al 2a3 jaar oude v10 was veel beter geweest voor bijvoorbeeld het wifi uitgangspunt
nu leveren ze een nieuwere v10a met veel bugs
waarom in dit geval een v9 ts heeft het voornamelijk over wifi
waarom zou je dan een v9 leveren die veel slechter is dan de wifi van een v10
dit snap ik niet echt en er komt bij een v10 heeft gast wifi en de 5GHz voor hogere snelheden
mijn grote vraag is dan waarom nu nog een v9
heeft dit dan met de aansluiting van adsl te maken ?
Badge
Hoi Bart, nou het is opgelost hoor!
Monteur kreeg geen signaal en is naar de centrale gegaan.
Er was een poort defect in de centrale.
Reputatie 7
Badge +20
Ha, dat is goed nieuws! Fijn dat het nu in orde is. 🙂

Reageer