Vraag

thuis app kan geen verbinding meer maken met netwerk

  • 29 November 2020
  • 32 reacties
  • 1237 keer bekeken

Hallo,

Sinds de aanschap van superwifi en installatie van thuis app heb ik nu al meerdere keren(8x) gehad dat miin netwerk en superwifi punten niet meer zichtbaar zijn in mijn thuis app. Daardoor werkt oa mijn draadlozs printer niet meer. Beide superwifi punten branden gewoon groen.

Om nu elke keer alles te resetten is niet wenselijk. 

Graag zoek ik een oplossing die blijvend is....


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Op een of ander reden ervaar ik dit ook.

Sinds kort krijg ik steeds issues met superwifis dat ik bijv geen informatie meer kan terug zien in de thuis app, ook lijken sommige superwifis niet meer gekoppeld te zijn, en moet ik hiervoor alle superwifis restarten. Ik kan dit dan namelijk niet op interface doen omdat ze daar niet weergegeven worden,

 

Inloggen werkt soms ook niet, hij bliift dan laden en heb bij een superwifi dat die random blauw gaat knipperen terwijl hij de laatste update heeft en dan gaat die opeens weer groen en daarna soms weer knipperend blauw. Ik heb ze bekabeld aangesloten maar vind dit wel een bijzondere issue, want heb een tijd wel gewoon een goeie ervaring gehad met deze dingen.

 

Ook wat raar was toen alles raar deed is dat die op de 2.4ghz op kanaal 1 was gegaan en niet wou updaten. Ook op sommige linux laptops werkten de archive en packages domeinen niet wat wel weer werkte op het fritzbox netwerk.

 

Hopelijk gaat kpn hier snel naar kijken.

Reputatie 5
Badge +6

Zoals je hier ziet worden alleen de gegevens van wifi ingeladen maar zodra je echt aan het beheerders kant komt laat die niks weergeven

Reputatie 7
Badge +24

Zit er een spatie in je SSID? Volgens mij kan je dat beter niet doen. Ik wist niet eens dat da überhaupt mogenlijk was, nog nooit geprobeerd. Al zou het wel mogenlijk zijn, dan nog vraag ik me af of alle systemen daar wel mee om kunnen gaan.

Reputatie 7
Badge +10

Ik gebruik al jaren SSID benamingen met spaties.
Ben wat dat betreft daar niet eerder vreemde zaken in tegengekomen?

Nu ook niet met SuperWiFi's.
Maak alleen (bewust) geen gebruik van een KPN app of koppeling van die SuperWiFi's met “KPN”.
(Ze zitten in mijn geval ook niet achter een Experia Box).

Heb die SuperWiFi's in de router een vast IP-adres gegeven.
Het 1e hoofd WiFi-punt is via een webbrowser daarin dan keurig netjes te bereiken.
Misschien beter op die manier regelen?

Reputatie 5
Badge +6

Kijk nu weer zijn de superwifis (2) niet zichtbaar op de app en zijn we weer niet gekoppeld meer.

 

Het word tijd dat een mod gaat reageren hierop.

@Marcia_ @Erik_ @Paul_ @Thomas 

Hoi @Lvdwijk en @Julian Borghuis . Vreemd dat de app de gegevens niet vasthoud.

Ik vermoed wel dat het losstaat van jouw wifi printer aangezien de app voornamelijk een overzicht tool is, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.

Is het onlangs nog gebeurd? 

Reputatie 5
Badge +6

Bij mij . Ik zal zo een screen posten van de logs en webinterface

Reputatie 5
Badge +6

Error logs kunnen niet geladen worden.

 

Wss kom je straks weer met de vraag heb je het al gereset, nee want dan blijf ik dit doen. Zon duur product hoort gewoon te werken zonder reset. Ik heb nog nooit met me fritzbox een reset moeten doen bijvoorbeeld

Reputatie 7
Badge +10

Wat mij opvalt met de scherm-afbeeldingen is dat er nu een ander IP-adres wordt gebruikt voor het inloggen van de web-interface, met wat je in een bericht eerder hebt laten zien.

192.168.2.3    tegenover    192.168.2.4   eerder.

Geef in de router beter vaste IP-adressen voor de WiFi extenders. Liggen routes "strakker” vast in het systeembeheer, en mogelijk ook in “vastgehouden” cache-data in onderlinge connecties van apparaten.


Overigens gaat het hier kennelijk niet om KPN “SuperWiFi's” maar om “gewone” KPN WiFi-extenders.
Tenminste als ik afga op de zwarte icoontjes van de apparaten.

Die  Google-Nest-Hub gebruikt die als "main” (router) instelling zijn eigen LAN sub-net?
Indien een eigen sub-net, kan er over en weer met de KPN WiFi's mogelijk wel een beperking zijn in de aangesloten Clients die je in de lijst terugziet, en het benaderen vanuit het 1e sub-net - connectie met apparaten achter de Google-Nest-Hub.

Reputatie 5
Badge +6

Letterlijk alles word nu verkeerd gezegt.

 

1. Ip is veranderd omdat er nu een andere primaire versterker is

 

2. De superwifis en experiawifi kunnen samen en waren ook samen. Maar die worden nu niet aangeven

 

3. De versterkers hebben static ips. Woonkamer heeft: 192.168.2.1 (superwifi die niet word weergegevn) Schuur heeft 192.168.2.2 (experiawifi die niet op elke pagina wilt weergeven) 1ste verdieping heeft: 192.168.2.3 (experiawifi) 192.168.2.4 (superwifi die niet word weergegevn)

 

De google nest hub heeft at this moment niks te maken met dit probleem. 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Het lijkt.me verstandiger om diy te laten uitzoeken door een moderator gezien ik zelf best veel kennis heb en ik er ook niet uit kom. Dit lijkt namelijk software of hardware gerelateerd en geen instelling fout

Reputatie 7
Badge +10

Ik denk dat een moderator juist helemaal weinig informatie daarover kan geven.
Met alle respect, maar die hebben daar helemaal geen inzicht in.

Verder de interpretaties in de antwoorden die mede-forumleden als reactie geven hangt natuurlijk in sterke mate af in goede informatie die je zelf geeft over je netwerk.
--of juist het gebrek daarin-- waardoor er een verkeerd inzicht over je netwerk naar voren komt.
Ik constateer alleen maar datgene wat je hier laat zien, en kan aan de hand daarmee verder.

Ben in eerste instantie zelf duidelijk, en vooral uitvoerig in de informatie hoe je netwerk in elkaar zit.

Reputatie 5
Badge +6

Oke lets try again.

 

De apparaten:

Fritzbox met glasvezel: 192.168.2.254

Woonkamer superwifi: 192.168.2.1

Schuur experiawifi: 192.168.2.2

1ste verdieping experiawifi: 192.168.2.3

zolder superwifi: 192.168.2.4

 

Het probleem:

De Superwifi's branden groen maar willen vaak zichzelf disconnecten en niet meer willen samenwerken met de andere versterkers waardoor je steeds veranderingen krijgt in slave's en master's en ook gelijk andere ip's ziet in de screens die ik heb gepost. Als je de superwifi's gaat restarten komen ze weer in de webinterface en app en gaan de logs weer werken maar de superwifi's gaan soms blauw knipperen en dan weer groen constant en daarna blauw knipperen ga zo verder. Dit terwijl de superwifi's volledig up to date zijn doen ze dit toch. Alle versterkers hebben een static ip en hebben ze bekabeld internet. Ik krijg de meeste problemen met de superwifi's. De problemen zijn nog niet voorgekomen op de experia wifi's. Kwa verbinding sterkte werkt alles nog wel de versterkers lijken dus wel te werken maar je kan geen instellingen weizigen zoals het kanaal, ook niet van de experiawifi's gezien als je alles restart het vorige getal weer terug komt. Ook bij het restarten word niet het beste kanaal gepakt volgens de app wifi analyzer premium. De problemen lijken te beginnen te starten toen we de filmware upgrade kregen namelijk:

Voor de superwifi: 1.00.09v3

Voor de experiawifi: 1.00.29v4

 

 

Op dit moment kan ik wel appart opeens inloggen tevens kom ik niet verder dan bij het inlogscherm. Hijblijft laden en uiteindelijk kom je weer op het inlogscherm zonder enige error, dit kon ik eerst niet, ik kreeg een heel lang ladend scherm en dus niet eens het inlogscherm. Dus ik word niet doorverbonden naar de master versterker maar kan gewoon in een losse superwifi inloggen wat dus ook echt betekent dat het koppelen niet goed gaat met deze nieuwe software.

 

Ik heb het probleem een lange tijd (paar maanden) aangekeken, en zag dit topic en heb ik uiteindelijk hier ook het probleem bij in gezet.

 

Ik denk dat hier velen wel wat mee kunnen.

Reputatie 7
Badge +10

OK, div. zaken waar ik vragen en/of gedachten over heb.

Je maakt gebruik van een Fritzbox.
Is dat een „KPN“ geleverde Fritzbox in bruikleen of zelf aangeschaft?
(Daar zou misschien ook nog verschil in kunnen zitten ??).

Vraag me af of een KPN Wifi thuis app op die wijze dan goed ingezet kan worden?

Normaal met “Experia Box“ is er een wisselwerking van gegevens met deze router, aangesloten SuperWiFi’s, Experia WiFi’s, en data die achterliggend bij je account bij KPN worden bewaard. (Zelfs mogelijk als combinatie met aanvullende port forwarders die in een Experia Box worden gepusht).

De uitwisseling van gegevens „NU“ is bij gebruik van een eigen (?) modem/router (Fritzbox) slechts beperkt. In hoeverre dat dan weer beperkingen oplevert met de KPN WiFi thuis app is mij onbekend. Persoonlijk zou ik er ook niet mee zitten. Gebruik de KPN WiFi thuis app zelf bewust „NIET“.
(Ik wil namelijk zo min mogelijk bemoeienis van KPN en volledig zelf de controle houden).

 

SuperWiFi’s en Experia WiFi’s.
Gebruik je daarbij overal dezelfde WiFi SSID’s, zodat het als één groot WiFi netwerk wordt gebruikt?

Naar ik inschat zullen die twee systemen zich moeilijk transparant met elkaar combineren. Het zijn verschillende soorten apparaten, misschien zelfs ook nog van een verschillende leverancier? (Heb zelf geen Experia WiFi’s). Als het al wel de bedoeling is te combineren, weinig vertrouwen dat het goed zal gaan. Om maar helemaal te zwijgen over een combinatie met Google Nest.

Je zou kunnen proberen wat het oplevert om voor de SuperWiFi’s een eigen SSID aan te houden, en voor de Experia WiFi’s zodat ze elkaar onderling niet beïnvloeden qua WiFi mesh systeem. Of koppelt zich dat onderling al automatisch met elkaar bij gebruik van die app, en heb je er weinig invloed op, hoe systeem en WiFi gegevens onderling worden gecombineerd?

Gebruik hier twee SuperWiFi’s, volledig onafhankelijk achter een 2e router, als draadloze „WiFi bridge“ met de buurvrouw aan de overkant van de straat (pakweg 18-20 meter afstand), en delen inmiddels op die wijze onze internetverbinding. Thuis mijn eigen netwerk (en eigen WiFi punten).
Die twee systemen draaien uitstekend langs elkaar. Maar zoals gezegd, maak geen gebruik van een KPN WiFi app, en houd het bewust strikt gescheiden van KPN netwerk gerelateerde bemoeienis.

Reputatie 5
Badge +6

Nu lopen me frustraties erg hoog. Laat dit @Erwin_ pls oplossen. Gezien ik niet echt zie dat je überhaupt research gedaan hebt naar de apparaten.

 1. Experiawifi en superwifis hebbenn de mogelijkheid om samente werken. 2. Ze horen samen gekoppely te zijjn en kan je niet ontkoppelen. Ook kan je de netwerken niet splitsen. Heb je überhaupt wel een beetje onderzoek gedaan naar deze dingen? Wss niet dus pleaseee laat @Erwin_ dit oplossen of iemand die echt een oplossing heeft

 

 

Reputatie 7
Badge +10

 1. Experiawifi en superwifis hebbenn de mogelijkheid om samen te werken.

Maar daar heb ik zoals geschreven nu juist erg weinig vertrouwen in. In de praktijk laten allerlei mesh systemen zich niet goed met elkaar combineren. Dat is niks nieuws onder de zon.
Vandaar de suggestie om ze apart in twee groepen in te delen, naar het soort apparaat.
SuperWiFi’s en Experia WiFi’s.
 

Ook kan je de netwerken niet splitsen.
Heb je überhaupt wel een beetje onderzoek gedaan naar deze dingen?

Jazeker wel, ook binnen één sub-netwerk  daar uitvoerig mee getest. 
Maar wel als apart WiFi SSID niet gecombineerd met andere WiFi systemen.
 

 2. Ze horen samen gekoppely te zijjn en kan je niet ontkoppelen.

Dat vraag ik me dus af waarom dat NIET zou kunnen??
Door juist zo'n KPN app  NIET te gebruiken, maar zelf handmatig de zaakjes in te stellen.
Ben je niet overgeleverd aan de perikelen die KPN voor je heeft bedacht aan rammelende systemen.
En net zo goed als ik die KPN Super WiFi's handmatig kan instellen (zelfs los van elkaar), zou elke andere gebruiker bij gebruik van een eigen router dat naar ik denk ook moeten kunnen.

Heb je al geprobeerd om die ap NIET te gebruiken, maar zaken manueel apart in te stellen?
Naar ik inschat niet. (Zo snel achter een reactie is er nog geen tijd geweest om dat te testen).

Reputatie 5
Badge +6

 1. Experiawifi en superwifis hebbenn de mogelijkheid om samen te werken.

Maar daar heb ik zoals geschreven nu juist erg weinig vertrouwen in. In de praktijk laten allerlei mesh systemen zich niet goed met elkaar combineren. Dat is niks nieuws onder de zon.
Vandaar de suggestie om ze apart in twee groepen in te delen, naar het soort apparaat.
SuperWiFi’s en Experia WiFi’s.
 

Ook kan je de netwerken niet splitsen.
Heb je überhaupt wel een beetje onderzoek gedaan naar deze dingen?

Jazeker wel, ook binnen één sub-netwerk  daar uitvoerig mee getest. 
Maar wel als apart SSID niet gecombineerd met andere WiFi systemen.
 

 2. Ze horen samen gekoppely te zijjn en kan je niet ontkoppelen.

Dat vraag ik me dus af waarom dat NIET zou kunnen??
Door juist zo'n KPN app  NIET te gebruiken, maar zelf handmatig de zaakjes in te stellen.
Ben je niet overgeleverd aan de perikelen die KPN voor je heeft bedacht aan rammelende systemen.
En net zo goed als ik die KPN Super WiFi's handmatig kan instellen, zou elke andere gebruiker bij gebruik van een eigen router dat naar ik denk ook moeten kunnen.

Heb je al geprobeerd om die ap NIET te gebruiken, maar zaken manueel apart in te stellen?
Naar ik inschat niet. (Zo snel achter een reactie zijn mensen namelijk niet).

 

 

Ik blijf bij mijn uitspraak dat ik wacht op een mod.

Handmatig instellen... Ik heb hem toen ik ze had al.handmatig ingesteld. Maar nogmaals ik wacht op een.mod 

 

Reputatie 7
Badge +10

Veel succes zou ik zeggen.  :thumbsup:
Maar kan je nu al meegeven dat ik verwacht daar weinig oplossing van die kant zal komen.

@Julian Borghuis : Ik vind het fijn dat je zo'n groot vertrouwen in mij hebt maar ik moet je hierin toch lichtelijk teleurstellen.

Als ik het goed begrijp is de wifi in de woning en schuur goed en gaat het voornamelijk over het ontbreken van de juiste informatie (en gebrek aan controle) in de thuis app?

Ik vrees dat ik daar weinig aan kan doen. De thuis app wordt telkens verder ontwikkeld maar het combineren van al die apparaten brengt ongetwijfeld veel uitdagingen met zich mee.

Kijk maar eens rond op het forum en je zult zien dat de Thuis app vaker steekjes laat vallen. Het is simpelweg hele complexe materie en ieders thuisaansluiting is weer anders. 

Ik sluit me bij @Babylonia 's advies aan, als jij controle over je apparaten wilt is de betrouwbaarste manier om rechtstreeks in de betreffende interface's van die apparaten in te loggen. 

Ik zal je feedback over het telkens verdwijnen van de superwifi's doorgeven aan development. 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Nee @Erwin_ 

 

Waarbij ze normaal allemaal 1 apparaat zijn raken de superwifis gedisconnect van de interface.

 

Je hebt de interface en je logt in op de master, daar zitten de slaves aan. Maar de superwifis verbreken steeds de verbinding van de master, waardoor je de superwifis niet meer ziet in de app maar ook niet.meer in de webinterface. 

 

Hierdoor moet je de superwifis steeds restarten en dit gebeurt best vaak (3 a 4x per week) hierdoor worden wifi channels ook niet meer verbetert en soms krijg ik ook problemen.met internet hierdoor dat het niet meer werkt.

 

Je moet dus even men berichten teruglezen en je loskoppelen van de thuisapp. Net doen alsog die niet bestaat.

Reputatie 7
Badge +10

Je moet dus even men berichten teruglezen en je loskoppelen van de thuisapp.
Net doen alsog die niet bestaat.

Waarom gebruik je die zelf dan wel, en ga je uit van wat je daarmee zou kunnen afstemmen?

Reputatie 5
Badge +6

Je moet dus even men berichten teruglezen en je loskoppelen van de thuisapp.
Net doen alsog die niet bestaat.

Waarom gebruik je die zelf dan wel, en ga je uit van wat je daarmee zou kunnen afstemmen?

 

 

Ik gebruik hem niet, maar sinds de webinterface ook raar deed wou ik controleren in de app of die dat ook doet. en dat bleek ook zo te zijn

Reputatie 7
Badge +10

Nog meer reden om die twee verschillende type apparaten IMO apart te gebruiken in twee groepen:
SuperWiFi’s en Experia WiFi’s.

Het is op zichzelf al een hele opgave om “dezelfde soort / types” met elkaar te combineren in een goed functionerend draadloos netwerk. Elders op het forum is er een set-up te vinden met bijv. 5x SuperWiFi's.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vijf-superwifi-punten-koppelen-in-vaste-volgorde-496813

En ook daar loopt het allemaal nog niet van een leien dakje.
Met discrepanties wat er aan verbindingen wordt getoond (of juist NIET), maar wel connectie heeft.
En terugvallen van verbindingen naar het 2.4 GHz netwerk.

In zijn algemeenheid denk ik dat mensen veel te grote verwachtingen hebben van onderlinge “draadloze” mesh-verbindingen. Alsof het “de oplossing” zou zijn. Men vergeet echter dat allerlei obstakels, die ook nog eens kunnen variëren, simpelweg een remmende invloed hebben op verbindingen, en de software continue bijgeregeld moet worden om veranderende omstandigheden nog enigszins het hoofd te bieden. (Dezelfde obstakels voor “gewoon” WiFi gelden ook voor mesh).

Dat gaat dan ook nog eens in wisselwerking met andere draadloze netwerken van buren om je heen.
Wat bij automatische instellingen zich ook daar weer telkens aanpast. Maar dat niet alleen, men heeft vaak ook nog “eigen WiFi sub-netwerkjes” van bijv. draadloze speaker-systemen, printers, en domotica.
Ofwel een continue draadloze “brei” aan wisselende draadloze omstandigheden kanalen en instellingen.

Men mag hopen dat het allemaal “goed uitpakt”, maar ik lees geregeld berichten op fora van allerlei systemen dat het vaak toch heel wat negatiever uitwerkt dan wat mensen zich ervan hadden voorgesteld. Wat goed beschouwd en realistisch gezien eigenlijk ook gewoon te verwachten valt.

Niet alleen met SuperWiFi's en Experia WiFi’s van KPN, maar evengoed mesh-systemen van gerenommeerde merken. Mesh systemen zou je echt alleen beter inzetten als het praktisch nauwelijks anders te regelen valt. Of hooguit voor een minimaal deel van je netwerk.

De rest gewoon zoveel mogelijk alles bekabeld aansluiten, en van daaruit WiFi Access Points van een type die een goede overgang in connectie van het ene WiFi-punt naar het andere ondersteunen.
Verder in een thuis netwerk zoveel mogelijk separate draadloze systemen onderling van printers, domotica etc. uitschakelen en proberen dat zoveel mogelijk samen te laten werken met de geldende WiFi systemen die er al zijn opgezet (mogelijk via aparte VLAN's al veiligheid in het geding is).

Ik ervaar sinds kort hetzelfde probleem. Ik heb niets veranderd aan mijn set-up, werkte eerder prima met de thuis app, maar de thuis app herkende eerst mijn SuperWiFi’s en Experia WiFi’s en nu herkent de app zelfs mijn netwerk niet meer…. Ik krijg steeds de vraag in te loggen op mijn thuisnetwerk (waar ik gewoon op ingelogd ben). Lijkt me echt een probleem van de thuis app…..

Geacht Forum, 

Sinds vorige week KPN klant. Na Chromecast en KPN Box 12 ellende (zie die thread op het Forum) nu het volgende probleem. Sommige Apps kunnen geen gebruik meer maken van de WiFi. Google Chrome doet het b.v. wel maar b.v. Wordfeud, de MijnKPN App (hoe ironisch), NU.nl, zonnepanelen App, Xing, doen het niet meer. Sinds vanmiddag 14 u. ongeveer. Tot die tijd, na de installatie, werkten ze allemaal wel.

WhatsApp doet het dan weer wel.

KPN Box 12 en SuperWifi punt al eens gereset. Helpt niet. 

Geen KPN storingen, zegt de KPN. 

Wie het weet, mag het zeggen. 

 

Met vriendelijke groet, Reinier Markus