Vraag

Thuis internet traag (Hilversum)

  • 9 May 2021
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

Beste lezer,

 

Sinds vanavond (zaterdag 8 mei 2021) 21 uur ongeveer, is het internet (glasvezel) en de andere diensten (Interactieve tv) van KPN zeer traag geworden. Een simpele website openen duurt soms vele minuten. Tv zappen lukte met moeite, zenders worden traag geladen. Interactieve tv is niet oproepbaar.

Modem en alles uiteraard al meermalen van stroom gehaald en het standaard rondje. 

Meer meldingen? Het lijkt alsof dit van buitenshuis komt. Maar waar zit t ‘m in?

 

Woonplaats: Hilversum.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Tjitse L.

Heb je het glasvezelkastje eens stroomloos en opnieuw aangezet? 

Beste @Dennis Schreve,

Dank voor je bericht; ja - dat is het eerste dat ik gedaan heb: glasvezelkast + modem van het stroom een korte tijd.

Inmiddels is het opgelost, in de zin dat de snelheid vanmorgen het weer goed deed.

Kennelijk kan snelheid ergens (wijkcentrale) ineens worden afgeknepen?

Reputatie 7
Badge +22

Kennelijk kan snelheid ergens (wijkcentrale) ineens worden afgeknepen?

@Tjitse L. dat moet met glasvezel niet eens mogen, want op een glasvezelnetwerk is 1 Gbps mogelijk. Ik heb zelfs al vernomen dat dit ook naar 10 Gbps kan. Maar welke consument moet dat nou willen? Ik denk dat die snelheden mogelijk zijn bij bedrijven die veel bestanden moeten versturen, zelf heb ik een 200 Mbit/s via koper/glasvezel, (VDSL) dat vind ik verloping meer als genoeg. :wink: