Beantwoord

thuis locatie verandert sinds aansluiting glasvezel

  • 4 September 2019
  • 10 reacties
  • 191 keer bekeken

Sinds ik over ben gestapt op glasvezel ziet mijn VPN programma mijn thuis locatie niet correct meer.
Ik woon in de buurt van Rotterdam maar mijn thuis locatie (volgens mijn VPN) is nu Heerlen (Limburg).
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door wjb 5 September 2019, 15:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Wees blij dat jouw thuislocatie niet goed wordt weergegeven, dat is heel goed voor jouw privacy.
Mijn thuislocatie is gelukkig ook niet de echte locatie van mijn woning in Houten.
Het is maar net op welke GPS coördinaten jouw IP adres vastgelegd is in de verschillende IP location databases.

Ja, idd.
Maar als je eens een bijdehand op bezoek hebt met een apparaat die alles gewoon doorstuurt naar de grote broers in de VS dan is het feest weer afgelopen.
Dan toch maar een VPN (?)
Ik betaal nu voor een VPN dienst wat eigenlijk nu geen nut heeft
Reputatie 7
Ik betaal nu voor een VPN dienst wat eigenlijk nu geen nut heeft
Waarom heeft die VPN dienst dan geen nut?
Waarom heb je die VPN dienst?
Hoi @Lubbster . Welkom op het forum.
Ik snap het niet helemaal. Waarom heb jij die VPN software? In de regel wordt dit gebruikt om je locatie/ip af te schermen. Of voor een veilige verbinding met je bedrijf. Kun je iets meer context geven want nu lijkt het op dat de VPN zijn werk goed doet.
Ik gebruik VPN van Goose en voor mijn glasvezel aansluiting zag Goose mijn excacte thuislocatie maar nu ziet het Heerlen als mijn thuislocatie. VPN werkt gewoon goed. Als ik VPN uit zet dan is mijn thuislocatie ook Heerlen terwijl voorheen het gewoon mijn echte thuislocatie was.
Ik had het woordje VPN in het eerste bericht even over het hoofd gezien.
. . . ziet mijn VPN programma mijn thuis locatie niet correct meer. . .
Dat is toch juist het idee van een VPN, of gaat het om een VPN naar een andere (bedrijfs) locatie ?
Goose VPN ziet jouw thuislocatie wel en daardoor werdt ik getriggerd dat mijn thuislocatie via KPN verandert is.

Reputatie 7
Off-topic:
Ik moet er, zoals eerder gezegd, niet aan denken dat mijn locatie correct weergegeven zou worden bij dergelijke diensten, daarvoor is mijn privacy mij te dierbaar.

On-topic:
Ook Goose maakt gebruik van één van die IP-locatie databases. Als jouw IP adres in de door hun gebruikte IP-locatie database in Heerlen geregistreerd is dan kan je daar niets aan veranderen.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, weet je mij te vinden!