Beantwoord

Tijd staat verkeerd ingesteld

  • 21 January 2020
  • 9 reacties
  • 492 keer bekeken

Ik heb een weerstation die voorzien is van WiFi. Deze heb ik aangesloten op mijn WiFi. Het weerstation gebruikt voor de klok de tijd van WiFi. Nu staat het weerstation steeds 1 uur achter. Hoe kan ik dit veranderen, zodat ik ook op mijn weerstation de juiste tijd heb?

icon

Beste antwoord door Nick83 22 January 2020, 09:30

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @dbergemmen 
Nu ken ik het weerstation niet, maar staat deze misschien ingesteld op Engeland?
Dan klopt de tijd wel, kun je hem instellen op Nederland? Dan heb je de Nederlandse tijd weer.

Geef anders het merk en type even door, dan kunnen we meekijken hoe het in te stellen is.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is dan UTC. Wellicht moet je ergens de tijdzone nog instellen. Het heeft overigens niets met wifi te maken. Er bestaat geen "wifitijd" of "tijd van wifi". Ik verwonder me hier soms wel eens over waar sommige mensen wifi allemaal de schuld van geven :smile:

@huistijger, ik heb een Bresser weerstation. Deze pakt de tijd van internet. Als ik hem handmatig goed zet, sprint hij toch weer terug op de internet tijd. Het is inderdaad de UTC die ik in de router moet aanpassen. Maar zie nergens iets staan in de experiabox waar ik dit kan aanpassen.

Reputatie 7
Badge +24

@huistijger, ik heb een Bresser weerstation. Deze pakt de tijd van internet. Als ik hem handmatig goed zet, sprint hij toch weer terug op de internet tijd. Het is inderdaad de UTC die ik in de router moet aanpassen. Maar zie nergens iets staan in de experiabox waar ik dit kan aanpassen.

Die kan je helemaal niet in de router aanpassen. Nogmaals: dit komt niet van WiFi of van de Experiabox. Die hebben daar helemaal niets mee te maken.

UTC is een vaste tijd, die kan niet aangepast worden. En zoals je zelf al zegt: die tijd word opgehaald, gesynchroniseerd vanaf een server op internet. Niet de Experiabox dus. Je zult de juiste tijdzone in moeten stellen.

Reputatie 7

Je moet de instelling op de Bresser aanpassen.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de handleiding al gelezen?

Linkje: https://www.bresser.de/en/Weather-Time/Weather-Stations/BRESSER-WIFI-color-weather-center-with-5in1-profi-sensor-white.html

Site werkt niet goed op de smartfoon.

@Nick83 bedankt. Ik heb de handleiding wel doorgelezen maar was niet zo uitgebreid als deze.

Bedankt voor je hulp en de link voor de handleiding. Heb hem gedownload. Nu komt het goed. 

Samenvattend, de referentie klok geeft UTC en afhankelijk van waar je bent  gaat daar een x aantal uren af of bij.

Het heeft even geduurd voordat men er achter kwam dat dit beste methode is, bij windows moest je vrougah de computerklok verzetten wat best lastig was als je ook een multiboot met linux hebt.

Zo maar, ter info.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @dbergemmen. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat de de KPN community jou al goed heeft geholpen, waarvoor dank! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Reageer