Beantwoord

‘tijdelijk’ glasvezelkastje vervangen door een nieuwe

  • 16 February 2021
  • 13 reacties
  • 623 keer bekeken

Ergens in 2019 is door een KPN monteur een tijdelijk glasvezelkastje geplaatst. Dit zit vast met een tie-rip. Graag zou ik dit vervangen zien door het definitieve kastje. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 February 2021, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Ostoc86, goed dat je een berichtje stuurt. De monteur die destijds is geweest, heeft het glasvezelkastje op een bijzonder manier vastgezet, zie ik. Werken jouw diensten verder naar behoren? Zo ja, dan zou je er voor kunnen kiezen om een servicemonteur langs te laten komen. Je kunt hiervoor zelf een afspraak inplannen via onze website.

Hallo Denise, alles werkt naar behoren. Het was geen probleem omdat er gordijnen voor het kastje hingen, maar nu hangt het kastje in het zicht en is het storend. Ik zie dat een service monteur €60 euro kost. Ik hoop dat dat in dit geval niet zo is, aangezien het eigenlijk gaat om het afmaken van een eerdere klus. Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat jouw diensten ondanks de bijzonder manier van aansluiten toch goed werken! Zeker positief, maar ook lastiger voor mij, omdat ik hierdoor geen gratis storingsmonteur kan aansturen. Het enige wat ik kan aanraden is om een servicemonteur langs te laten komen. Een servicemonteur kost inderdaad € 60,00 voor de eerste 45 minuten. De servicemonteur kan op locatie besluiten om deze kosten al dan niet in rekening te brengen. Ik kan je op voorhand geen toezeggingen doen over het kwijtschelden van de kosten, deze autorisatie heb ik niet. Mocht de monteur de kosten toch in rekening brengen, dan kan ik hooguit een verzoek indienen om de kosten alsnog kwijt te schelden. Een andere afdeling besluit dan of dit verzoek gehonoreerd wordt. Ik snap dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik kan het niet anders maken, sorry.

Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp helemaal dat jij er niks aan kunt doen, maar ik vind het inderdaad verre van charmant dat ik van de goodwill van individuen afhankelijk ben om misschien niet te hoeven betalen om een klus af te laten maken. 
 

Hoe dan ook, ik wil van deze lelijke constructie af en zal een servicemonteur laten komen. Hopelijk is hij me goed gezind qua betaling. 
 

Nogmaals bedankt voor je uitleg. 

Reputatie 7
Badge +17

Dat begrijp ik heel goed, hoor. Ik had je ook graag een andere oplossing geboden. Hopelijk is de servicemonteur je inderdaad goed gezind. Zo niet, trek dan gerust opnieuw aan de bel.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een foto plaatsen van de situatie? Ik heb wel zo'n vermoeden …

Dit zit vast met een tie-rip.

Er is hier onlangs een soortgelijke vraag voorbijgekomen volgens mij, met foto, maar ik kan het topic niet meer terug vinden ☹ zag er inderdaad niet zo heel jofel uit. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Juist. Deze constructie met zo'n trekbandje is duidelijk bedoelt als tijdenlijk. 

Als het de bedoeling is dat dit later niet meer vervangen zou worden, dan had de monteur had het kastje beter gewoon er naast aan de muur kunnen schroeven.

Die zit nog redelijk netjes zie ik, die andere ik mij herinner lag er los bij aan een losse glasvezel kabel.

Maar netjes is anders.

Reputatie 7
Badge +24

Die zit nog redelijk netjes zie ik, die andere ik mij herinner lag er los bij aan een losse glasvezel kabel.

Maar netjes is anders.

Zie je wel, jij heb dat topic ook gezien 👍

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben het met jullie eens hoor. Ik heb ook erger gezien, maar dit is absoluut geen definitieve oplossing. Hopelijk kan de monteur zorgen voor een definitieve oplossing.

De monteur heeft het kastje vervangen. Het ziet er nu prima uit, en hij heeft niets gerekend. Het is dus allemaal goed gekomen. 

Reputatie 7
Badge +17

Kijk, dat zijn positieve berichten! Fijn om te lezen, @Ostoc86 . :blush: