Tikjes in computer boxen sinds glasvezel

• 10 mei 2015
  • 7 reacties
  • 244 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Ik heb sinds vrijdag dat mijn glasvezel verbinding is opgeleverd om de minuut/paar minuten steeds een raar tikje in mijn computer boxen. Het is een soort pieperig tikje, net een soort van tikje of je iets aanraakt. Ik doe verder niets, ik sla geen toetsen aan. Dacht dat eerst van mijn mobiele telefoon kwam die niet zo ver van de boxen ligt, maar zelfs als ik hem weg leg hoor ik het. Nu zit de modem in de meterkast wat aangrenst aan de computertafel die tegen de muur staat ter hoogte daarvan. Het zou toch niet kunnen zijn dat de experiabox op die boxen stoort? Of wat kan dit anders zijn? En hoe is dit op te lossen. Wellicht dat lezers dit euvel ook wel eens gehad hebben. Echter tijdens geluid op de speakers is het tikje zo zacht dat het er niet doorheen is te horen hoor, maar vaak heb ik ook niets aan en hoor je het dus wel.

Ik ben benieuwd.

7 reacties

Badge
Hallo Erwin,

Een simpele manier om te kijken of de experiabox de oorzaak is lijkt mij : De experiabox uit te zetten en dan kijken of u de tikjes nog hoort. 

En klopt het dat ik uit de tekst opmaak dat uw modem eerst niet zo dicht bij de pc hing? 

Mvg. Thibauld

Reputatie 2
Badge +3
Nou, ik had XS4All en de modem hiervan stond zelfs onder mijn PC en boxen, en nooit geen last. En nu zit er een muur tussen.

Maar zal de ExperiaBox eens uit zetten.

Reputatie 2
Badge +3
Tikjes/plopjes zijn het meer, zijn weg als de experiabox uit is, dus tja. Verder ook nog mijn boxen wat gedraaid en verschoven dat lijkt te helpen. Maar vreemd is het wel hoe dit komt.

Reputatie 7
Badge +30
Technisch is het mogelijk dat stroomkabels van de experiabox storen met de luidsprekers of de kabels van de luidsprekers. U kunt proberen deze te scheiden, of de kabels "te shielden" (nieuwe shielded kabels kopen of simpel weg aluminiumfolie gebruiken).

Volgensmij kan het wifi signaal niet storen met het audio signaal.

Robin
Reputatie 2
Badge +3
En dan de kabels van de experiabox verpakken in aluniumfolie of de speakers van de boxen, of 1 van de 2. Zou aluminiumfolie aan de binnenkant van de meterkast helpen, aan de achterkant van waar de experiabox is opgehangen?

Badge
hallo,

de ''storing'' in uw spreakers wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een elektromagnetisch veld.

Iets ''maakt'' dit veld , waarschijnlijk dus uw modem of kabels die dr bij kwamen.

U kunt zoals zei de kabels omwikkelen in folie. Of het behangen van de tussen muur help zou ik niet zo kunnen zeggen, maar het is het proberen waard. En ik heb ook ooit ergens gelezen dat het omwikkelen van je speakerkabels zou helpen.

Mvg. Thibauld

Reputatie 2
Badge +3
Alleen is dat laatste niet zo mooi, in de meterkast maakt het me niet zoveel uit.

Reageer