Beantwoord

Time capsule op afstand aan Experia Box v10a

  • 19 October 2019
  • 4 reacties
  • 141 keer bekeken

Overstap gemaakt van Telfort internet/tv naar KPN. Heb nergens antwoord gevonden in de volgende situatie:

De V10A is standaard aangesloten op de glasvezel en direct prima werkend inclusief de WiFi en de meegeleverde KPN tv ontvanger. Via Cat6a kabel 30 meter verder in een ander gebouw: een switch met daarop aangesloten de T M en een tweede KPN tv ontvanger aangesloten. Voorheen werkte alles perfect op de 100 MB glasvezel aansluiting. Nu niet meer, het T M koppelt niet en na een hoop uitproberen bleek het plotseling wel te werken (toeval?). Maar nu valt elke 24 uur het tv beeld weg en moet ik door de voeding af te koppelen de tv ontvanger steeds herstarten. Wat moet ik voor instellingen doen om de zowel de T M als de KPN tv ontvanger goed en stabiel aan te sluiten.

dank en groet Mathieu

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 October 2019, 15:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is de kabel nog wel goed? Die loopt dus vanuit huis naar een ander gebouw? Is de grond gegraven? Hoe? Kan het zijn dat die beschadigd is?

Reputatie 7
Badge +10

Had je hiervoor Telfort met een Experiabox of de oude Telfort propositie met analoge TV en Amino TV decoders?

Reputatie 7
Badge +30

Hey Mathieu, welkom bij KPN en welkom op het forum! Als ik het goed begrijp gaat het van glasvezelpunt naar Experia Box en zit de eerste tv ontvanger direct op de Experia Box. Die ontvanger werkt goed. Vervolgens zit dan de lange kabel aan de Experia Box met aan dat andere eind een switch en dan de Time Machine en tweede tv ontvanger. Beide van die werken nu niet goed? 

 

Belangrijk om te weten: wat is het merk en type van de switch? En ook, wat Nick al aankaart, wat voor UTP kabel is en hoe loopt die? Een beschadiging daarvan zou namelijk ook de verklaring kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niet weer gereageerd, Matthieu. Ik ga ervan uit dat het probleem inmiddels is verholpen. Zo niet, reageer alsnog en beantwoord de vragen.