Beantwoord

Time Capsule schijf niet toegankelijk

• 7 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 5907 keer bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een probleem met mijn nieuwe Time Capsule van Apple in combinatie met de KPN Experia box V8. Het verbinden met internet is gelukt, de Time Capsule staat ingesteld op brugmodus, echter is de interne hardeschijf van de Time Capsule niet toegankelijk. In de linker balk van Finder staat de Time Capsule wel vermeld onder het kopje gedeeld maar wanneer ik hierop druk moet ik het wachtwoord van de Time Capsule opgeven en dan krijg ik een foutmelding. Er is een probleem met het IP adres.

Dit probleem heb ik bij mijn vorige provider niet gehad, maar omdat de Expedia lokale IP adressen uitdeeld kan de Time Capsule dat niet ook nog eens doen.

Heeft iemand een idee hoe ik de Time Capsule moet configureren zodat de hardeschijf wel toegankelijk word?

Het gaat hierbij om het benaderen van de hardeschijf in het lokale netwerk voor de Time Machine backups.

Waarschijnlijk moet hier de IP adressen handmatig geconfigureerd worden, maar hier ben ik niet uitgekomen:

Screen Shot.png

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 augustus 2014, 21:22

Heel vreemd maar het is gelukt, het probleem zat hem in dat de Time Capsule de twee scherpe haakjes in de naam had, hier had ik de locatie van de Time Capsule aangegeven [boven]. Het vreemde was dat hij een IP probleem gaf maar uiteindelijk had het niks met de KPN router te maken.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik weet niks over Apple, laat staan wat een Time Capsule is.

Maar met  cat /etc/resolv.conf  (in terminal) zou je allemaal gegevens over ip's en dns' kunnen krijgen

Hiermee krijg ik alleen de nameserver terug. De Time Capsule is een WiFi router / backup station voor de Apple computer. Hier kun je draadloos backups op maken van de hele computer. Dit gaat volledig automatisch, maar hij krijgt nu geen toegang tot de hardeschijf die in de WiFi router (Time Capsule) zit.

Heel vreemd maar het is gelukt, het probleem zat hem in dat de Time Capsule de twee scherpe haakjes in de naam had, hier had ik de locatie van de Time Capsule aangegeven [boven]. Het vreemde was dat hij een IP probleem gaf maar uiteindelijk had het niks met de KPN router te maken.

Beste Ruben,

Ik heb ook problemen met het vinden van mijn time capsule

Het lijkt alsof dit is gebeurd nadat KPN "Fon" heeft geinstalleerd/geactiveerd.

Kan jij aangeven hoe je het probleem heb opgelost?

Ronald

Wanneer u verbinding hebt gemaakt met het Fon netwerk onthoud hij dit netwerk naast het normale WiFi netwerk bij u thuis. Via het Fon netwerk is de TimeCapsule niet toegankelijk, omdat dit een netwerk is voor buitenstaanden en er dus niet onderling 'gepraat' kan worden tussen apparaten. Om dit te verhelpen moet u bij de WiFi instellingen het KPN Fon netwerk vergeten / verwijderen op uw Mac. Daarna moet de TimeCapsule weer toegankelijk zijn via het WiFi netwerk.

Ik heb hier even uitgelegd hoe u dit het beste kunt doen

Ga naar Systeemvoorkeuren en klik op Netwerk:

https://

Kies links het WiFi netwerk en klik op geavanceerd:

Zoek het KPN Fon netwerk, en druk op het min teken (indien er meerdere in de lijst staan deze ook verwijderen):

Als je Ok geeft en vervolgens Pas toe en de computer opnieuw opstart zou hij het moeten doen (zorg wel dat uw mac verbonden is met het hoofd Wifi Netwerk van het KPN kastje).

Mocht u nog meer vragen hebben kunt u mij bereiken via Fressh.nl (voor al uw Apple gerelateerde vragen)

Reageer