Beantwoord

Toch een maand opzegtermijn bij emigratie buitenland?

  • 14 August 2020
  • 3 reacties
  • 220 keer bekeken

Tot mijn verbazing ontvang ik vandaag van KPN het bericht dat pas per morgen (15 aug) mijn abonnement voor internet en interactieve tv wordt opgezegd. Een bericht waar ik overigens tergend lang vanuit KPN op heb moeten wachten.

Ivm met mijn verhuizing naar het buitenland had ik de volgende acties ondernomen:

  • Op 15 juli j.l. stuurde ik op eigen intiatief reeds alle betreffende apparatuur retour naar KPN;
  • Op 16 juli j.l. vulde ik online het emigratieformulier van KPN in met daarbij gevoegd een kort bericht van mijn gemeente waaruit bleek dat ik me had uitgeschreven naar het buitenland;
  • Tussendoor gebeld met KPN naar de stand van zaken. Mij werd geadviseerd een mail te sturen naar opzeggen@kpn.com met daarin nogmaals een uitleg vd situatie. Dit om reden dat alleen via die afdeling met terugwerkende kracht (lees: per emigratiedatum) opgezegd zou kunnen worden. Tevens had men bij de klantenservice geen inzage in binnengekomen apparatuur;
  • Op 29 juli jl heb ik naar bovengenoemd emailadres een mail gestuurd. Met daarbij nu het officiële uitschrijfbewijs uit NL per 16 juli 2020. Een document waarop ik zelf ook even heb moeten wachten.

Voor zover ik het heb begrepen, geldt er bij emigratie geen opzegtermijn van een maand; het is overigens ook niet eens mogelijk om de emigratie al een maand van te voren bij KPN aan te geven - zie mijn eerdere topic over mijn (destijds aankomende) emigratie en KPN. 
Het is niet redelijk en billijk hoe KPN nu probeert toch nog een maand extra abonnementskosten van mij op te strijken, terwijl ik hier aantoonbaar geen gebruik meer van kon maken. Daarnaast heb ik alles tijdig in het werk gesteld om een dergelijke situatie juist te voorkomen.

 

Ik verzoek KPN vriendelijk om een oplossing / opzegdag die recht doet aan de situatie.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 August 2020, 16:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @DianadB, welkom op het forum! Bij emigratie is het inderdaad zo dat opzegging per de datum die op je papierwerk staat wordt verwerkt. Echter, een opzegging kunnen we niet in het verleden invoeren. Dus meestal wordt er een per-direct-opzegging uitgevoerd op de datum dat de afdeling je aanvraag verwerkt. Waarna het met creditering wordt gecorrigeerd naar de eerder datum. Heb je hier inmiddels verder contact over gehad en is duidelijk hoe het bij jou zit? Zo niet, vul je forumprofiel in met de gegevens van je (voormalige) abonnement bij ons, dan kijk ik het na.

Hoi @Erik_ 

Bedankt voor de reactie. Ik heb over de kwestie verder geen contact meer met KPN gehad en er niks meer over gehoord, maar ik heb wel mijn forumprofiel met gegevens aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Diana! Ik heb het voor je nagekeken en het is gegaan zoals ik al beschreef. De collega's van de back office hebben de opzegging verwerkt per 15 augustus. Tegelijkertijd hebben zij ook een creditering in het systeem gezet voor de abonnementskosten teruggaand naar 16 juli. Die creditering wordt op je slotfactuur verwerkt. Die slotfactuur krijg je op wat je normale factuurdatum zou zijn geweest na de verwerking van de opzegging. In jouw geval is dat 1 september. Het geld heb je dan ook binnen een dag of drie na die datum op je rekening staan.