Beantwoord

Toegang Experia Box v12

  • 1 June 2021
  • 5 reacties
  • 4064 keer bekeken

zojuist een nieuwe Experia Box v12 opgehaald en aangesloten. Als ik met de browser naar 192.168.2.254 ga dan komt er mijnmodem.kpn/2.0/gui in de browser te staan en verschijnt er direct een melding dat de site niet bereikbaar is. Met ping kan ik de modem gewoon bereiken.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 June 2021, 09:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

ben weer iets verder gekomen door gebruik te maken van de KPN THUIS app op de mobiele telefoon

heb daarmee het standaard wachtwoord kunnen wijzigen

kon daarna ook inloggen maar zodra ik wat wil wijzigen klapt deze eruit en als ik nu weer wil inloggen komt de melding THe maximum session account had been reached

vraag 1: wie verzint dit?

vraag 2: kan je alleen via WiFi dus toegang krijgen tot het beheeraccount?

vraag 3: waar staat ingesteld wat het aantal maximale sessions is?

jammer dat ik de v12 heb opgehaald, dit is echt bagger tov de v10

hier kan ik dus niets mee

ga wel bij de buurvrouw de v10 ophalen

  • geen DHCP disable
  • geen wijziging van eigen IP adres
  • geen normale toegang tot de beheer pagina

kortom dit is een doos voor dummies

Reputatie 7
Badge +30

Ha @hvolkers, even mijn antwoord in delen:

Als ik met de browser naar 192.168.2.254 ga dan komt er mijnmodem.kpn/2.0/gui in de browser te staan en verschijnt er direct een melding dat de site niet bereikbaar is.

Vreemd! Je modem moet gewoon bereikbaar zijn via mijnmodem.kpn. Ik zie dat het je inmiddels ook gelukt is, klopt dat? 

 

ben weer iets verder gekomen door gebruik te maken van de KPN THUIS app op de mobiele telefoon

heb daarmee het standaard wachtwoord kunnen wijzigen

kon daarna ook inloggen maar zodra ik wat wil wijzigen klapt deze eruit en als ik nu weer wil inloggen komt de melding THe maximum session account had been reached

Heb je inmiddels iets kunnen wijzigen? Voor zover ik weet, moet je gewoon zaken via de webinterface kunnen wijzigen. Het kan zo zijn dat het systeem beveiligd is en je eruit gooit als je te vaak binnen korte tijd probeert in te loggen. Wacht dan even en probeer het nog eens. 

vraag 2: kan je alleen via WiFi dus toegang krijgen tot het beheeraccount

En via een bekabelde verbinding

 

 

  • geen DHCP disable
  • geen wijziging van eigen IP adres

Dit klopt. 

 

ik zet er nu dus een extra router achter om mijn eigen netwerk weer te kunnen gebruiken. Dan heb ik de nodige tijd om mijn Ubiquity USG firewall op orde te brengen (omzetting Telfort naar KPN). Dan kan ik daarna de Experia Box weer terug stoppen in de doos waar die in thuis hoort.:grinning:

Reputatie 7

ik zet er nu dus een extra router achter om mijn eigen netwerk weer te kunnen gebruiken. Dan heb ik de nodige tijd om mijn Ubiquity USG firewall op orde te brengen (omzetting Telfort naar KPN). Dan kan ik daarna de Experia Box weer terug stoppen in de doos waar die in thuis hoort.:grinning:

Als je die USG ook als primaire router op jouw Telfort aansluiting genruikte dan js die heel eenvoudig om te configureren naar KPN.