Beantwoord

Toegang tot modem v12

  • 4 August 2020
  • 12 reacties
  • 2519 keer bekeken

Goedemiddag, 

Vanmorgen heeft de monteur de glasvezel e.d. geïnstalleerd, nu lukt het me niet om via het admin wachtwoord in het modem te komen om zelf de instellingen te kunnen aanpassen. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals resetten van het modem, gebeld met KPN maar krijg steeds de melding wrong login information. Heeft iemand nog tips of trucks? 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 13 August 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hank_17 bij de KPN Box 12 vind je het admin password op het etiket aan de achterzijde van het modem. Let daarbij op evt. speciale tekens die mogelijk erg op elkaar lijken zoals ( { } )

Vaak logt de monteur ook al een keer in en dan moet die het admin password veranderen. Het wordt nog wel eens vergeten om dat aan de klant door te geven. Dan helpt alleen een reset.

Hoi Ruud, 

dank voor je reactie, ik heb t modem inmiddels 2keer gereset maar dat heeft nog niet geholpen. Wat betreft de speciale tekens in t ww die zitten er niet direct in of zijn wel heel duidelijk. 
 

vr groet, Hank 

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt toch wel het Admin password? En niet het WiFi password? Bij resetten het knopje lang genoeg vast gehouden? 10 seconden tot misschien wel 15? Kijken wat de lampjes doen.

@Nick83 bij t resetten gingen alle lampjes uit neem aan dat dit volstaat toch? Ik heb inderdaad het admin wachtwoord gebruikt en niet t WiFi wachtwoord die is ook een stuk langer namelijk. Wie weet heeft de monteur t ww aangepast maar krijg t modem niet terug in de fabrieksinstellingen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Hank_17,

Minimaal 7 seconden vasthouden, anders wordt het modem niet gereset. Bij eerder loslaten wordt de actie namelijk geweigerd. 
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hank_17, is het inmiddels al gelukt? Wachtwoord kan je achterop vinden. Na een reset kan je daarmee inloggen alsof het de eerste keer is. 

Dank voor de hulp allemaal, het is inmiddels gelukt om in te loggen op t modem

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top! Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.

Hallo @Hank_17,

Minimaal 7 seconden vasthouden, anders wordt het modem niet gereset. Bij eerder loslaten wordt de actie namelijk geweigerd. 
 

 

Wanneer is de factory reset gelukt?
Als je het groene vlakje met tekst ziet (anders niet)

 

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag, 

Vanmorgen heeft de monteur de glasvezel e.d. geïnstalleerd, nu lukt het me niet om via het admin wachtwoord in het modem te komen om zelf de instellingen te kunnen aanpassen. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals resetten van het modem, gebeld met KPN maar krijg steeds de melding wrong login information. Heeft iemand nog tips of trucks? 

Ik heb nog een ticket uitstaan bij kpn, kan nog steeds niet inloggen, waarschijnlijk heeft dit met certificaten te maken in het modem, kpn probeert het op korte termijn op te lossen.

Hallo @woodpecker.nes probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Reputatie 1
Badge

Helaas Jan kom niet in het v 12 modem, ik heb nog een ticket uitstaan bij kpn, volgens de ingewijden daar zou het zeer waarschijnlijk aan de certificaten liggen, hier word aan gewerkt en zij hopen het op korte termijn op te lossen. Ben wel benieuwd hoelang die korte termijn gaat duren.🤔 Woerd vervolgd.

Groet uit Leeuwarden en een fijn weekend nog.