Beantwoord

Toegang tot netwerk ontzegd

• 1 januari 2018
  • 4 reacties
  • 9722 keer bekeken

Sinds enige tijd heb ik het probleem van ' toegang tot netwerk ontzegd' .Aanvankelijk had ik helemaal geen WiFi meer. Bleek dat mijn router, een Experia Box V10 opeens (?) ook 5ghz uit zond, wat mijn P lite niet aankan.
Dit in de router aangepast.
Sinds dat heb ik het ' toegang ontzegd probleem'.
Opstarten telefoon helpt niet.
Even stroomloos maken van de router wel. Alleen werkt dat maar eventjes. De volgende dag weer hetzelfde probleem. Ik ga er dus vanuit dat het probleem in de router ligt.

Weet iemand hier meer van, heeft iemand dat probleem ook.
Is de KPN bezig met het updaten van de routers of is de router aan vervanging toe
icon

Beste antwoord door huistijger 2 januari 2018, 11:07

Ook de wachtwoorden verschillend maken is beter, maar buiten dat, de V10 heeft de laatste paar weken een Wifi probleem (na de laatste update).
Men is naarstig een oplossing aan het zoeken om het probleem te verhelpen, of eventueel de laatste update terug te draaien, dus daar wordt aan gewerkt.
De V10 is het nieuwste model, er zal heus wel weer een nieuwere komen, maar tot nu toe is die er niet.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @TheHartz
Helaas vertel je niet wat je hebt gedaan om de Experiabox aan te passen dat hij geen 5 Ghz meer uitzendt.
Wat je wel moet doen om het aan te passen is de naam van de 5 Ghz en het wachtwoord van de 5 Ghz te veranderen in andere gegevens.
Ook kun je eventueel de zelfde gegevens van de 2,4 Ghz aanpassen.
Zo kun je ten alle tijde nog kiezen welke verbinding je wilt gebruiken.
Het apparaat (je spreekt van P lite, geen idee wat dat is) laat je dan verbinding maken met de gegevens van de 2,4 Ghz.
Het aanpassen doe je na inloggen op de Experiabox te kiezen voor Wifi - Geavanceerd.
Vergeet niet daarna op Toepassen te klikken.
Sorry dat ik wat onduidelijk was. Eea staat ook beschreven in een eerder draadje over een eerder probleem, dat luidde als volgt:

“Momenteel ziet mijn telefoon een Huawei 8 lite de SSID van de Experia Box V10 niet meer. Andere WiFi netwerken ziet ze nog wel, andere apparaten en telefoons in mijn huis zien de SSID wel.”
Vervolgens heb ik hiervoor zelf de oplossing gevonden:

“Hoe dit gekomen is weet is niet. Wel wat het probleem en de oplossing is.
Probleem is dat blijkbaar het WiFi signaal van de router opeens (?) op 5GHz stond.
Mijn telefoon kan die niet aan en zag het signaal dus niet. Mijn tablet wel dus die zag het signaal wel
Oplossing is door bij de router te kiezen voor WiFi/geavanceerd. Hier voor beide snelheden een aparte SSID in te stellen, dus bijvoorbeeld Jansen_24Ghz en Jansen_5GHz. Dan wel even de modem met de powerknop uit-even-wachten-en-weer-aan zetten. Deze aanpassingen komen niet altijd direct door met alleen opslaan.
Mijn tablet ziet nu zowel de _5 als de _24 en mijn telefoon alleen de _24. Maar dat is en was altijd al voldoende”

Maar nu heb ik dus als probleem dat mijn Huawei P8-lite de toegang tot mijn router soms (!?) wordt ontzegd totdat ik de router heb gereset door haar even stroomloos te maken. Herstarten van mijn telefoon biedt geen soulaas.
Blijft staan de vraag; Weet iemand hier meer van, heeft iemand dat probleem ook.
Is de KPN bezig met het updaten van de routers of is de router aan vervanging toe
Reputatie 7
Badge +19
Ook de wachtwoorden verschillend maken is beter, maar buiten dat, de V10 heeft de laatste paar weken een Wifi probleem (na de laatste update).
Men is naarstig een oplossing aan het zoeken om het probleem te verhelpen, of eventueel de laatste update terug te draaien, dus daar wordt aan gewerkt.
De V10 is het nieuwste model, er zal heus wel weer een nieuwere komen, maar tot nu toe is die er niet.
Kijk, daar heb ik wat aan, Thnx

Reageer