Toegang website niet mogelijk: Gateway Timeout

• 2 juli 2015
  • 6 reacties
  • 1213 keer bekeken

Als we naar de website ‘lyceemail.nl’ gaan dan krijgen we de melding: “Gateway Timeout: can't connect to remote host”! Dit is ROUNDCUBE email waar ik de mails van mijn werk op binnenkrijg.

- Zodra ik thuis ben en op het KPN WIFI zit kan ik NIET MEER bij ‘lyceemail.nl’ en krijg ik de melding “Gateway Timeout: can't connect to remote host”
- Geprobeerd op de MAC met Safari, Firefox en op Windows met IE maar zelfde resultaat
- Lyceemail.nl is de ENIGE website (waarvan wij weten) waar we niet bij kunnen!
- Via POP/IMAP binnen bv Mac Mail kan de verbinding ook niet gemaakt worden en krijgen we ook een timeout.
- Als we Tor Browser gebruiken dan kunnen we er WEL bij…
- Tot ongeveer zes maanden geleden leek het trouwens WEL te werken??

Mijn conclusie, het zit in de firewall van de Experiabox maar HIER KUN JE DUS NIET BIJ!!

We HADDEN de Experiabox v8, ze hebben ons v9 toegestuurd wat helemaal niets veranderd is

Help, help! Vraag uiteraard gesteld aan KPN Support maar die KUNNEN MIJ NIET HELPEN.. ZE WETEN HET OOK NIET… en zij kunnen blijkbaar OOK NIET bij de Firewall Settings vd Experiabox… Daar snap ik dus helemaal niets van!

Ze boden me tegen betaling een externe partij aan die langs komt om te kijken of ze het probleem op kunnen lossen maar dat gaan we natuurlijk niet doen want lijkt me wel zeker dat het probleem in de Ingebouwde Firewall van KPN zit.

Wat te doen nu? Heeft iemand anders dit soort problemen gehad?
KPN moet dit toch gewoon oplossen??

Suggesties MEER dan welkom.

Florizz

6 reacties

Reputatie 4
Badge +5
504 Gateway Timeout
The server, while acting as a gateway or proxy, did not receive a timely response from the upstream server it accessed in attempting to complete the request.

Met andere woorden: jij kan wel bij de gateway cq proxy komen.., maar hij weigert of is niet instaat om jouw verzoek(en) door te sturen naar de uiteindelijke server.

Je conclusie zou dus eerder moeten zijn dat jouw IP op een blacklist staat in plaats van dat je Experiabox het tegen houdt. Je komt nl helemaal bij de gateway/proxy aan, en dat zou niet lukken als je Experiabox het tegen houdt.

Dat is wat ik eruit opmaak...

Reputatie 7
Vreemd, hij doet het wel. Ik krijg een inlogscherm.

https://lyceemail.nl/roundcube/

Al via een proxy geprobeerd?

http://free-proxyserver.com/browse.php?u=DYoisP2YK4NX22nOClXPOb6iMlTSokQ%2FRb4T&b=29

Wat is Tor Browser? (gelukkig kun je er dan wel bij)

Hi,

Dank voor je antwoord. Mijn IP op een blacklist? Dat zou nieuw zijn, geen idee waarom dat zou gebeuren. Verdere werkt alles dus helemaal goed, alleen deze website niet. Nog enig idee hoe ik je suggestie verder kan controleren/oplossen?

Tx

Peter - via de proxy kom ik er inderdaad wel bij! Volgens mij zelfde effect als Tor browser.

Tik ik zoals jou trouwens de volledige URL in (https://lyceemail.nl/roundcube/) dan blijft de browser maar draaien. Detail is wel dat de Status Balk (onderdaan) aangeeft: "Connected to lyceemail.nl..."

Na lang wachten komt nu de melding:

Secure Connection Failed

The connection to lyceemail.nl was interrupted while the page was loading.

The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
Please contact the website owners to inform them of this problem.

Erg jammer dat het niet werkt want de iPhone wil zodra ik op het Thuis WIFI zit de lyceemail dus ook niet meer binnenhalen! Dan moet ik schakelen naar 4G en dan werkt 't weer ;((

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Misschien dat de webmaster van Lyceemail meer weet ?

Robin
Yep, die kant denk ik nu dus ook op! Ga het daar eens even zoeken!

Dank voor de reacties.

Groeten

Reageer