Beantwoord

Toevoegen SSID

• 2 januari 2013
  • 5 reacties
  • 12960 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Ik wil graag een extra SSID broadcasten voor gasten. Hoe doe ik dat met een
KPN Experia Box V8 box?

icon

Beste antwoord door jvdm59 2 januari 2013, 19:12

Dit is helaas niet mogelijk op die rommel van kpn

Bekijk origineel

5 reacties

Dit is helaas niet mogelijk op die rommel van kpn

Reputatie 1
hahahahahahaa omg jij bent grappig! :-)

Moet je iets mee doen :-)

Reputatie 4
Badge +1
De waarheid is helaas niet grappig...

Reputatie 2
Hoewel ik wel even moest lachen, om het eerder gegeven antwoord... is het wel degelijk mogelijk om een tweede SSID te broadcasten. Echter hebben wij het wel over een betaalde oplossing in de vorm van een extra router eraan hangen die een eigen "SSID" heeft. In deze router kan je bijvoorbeeld een hele andere reeks netwerk adressen programeren zodat het ene netwerk los hangt van het andere maar wel beiden internet mogelijkheden bied. Het kost wel wat euro's maar dan heb je wel wat je wilt hebben. Zoek eens op www.marktplaats.nl voor een 2e handse router, het hoeft echt niet zoveel te kosten. Rest mij nog één vraag: Waarom wil je een 2e SSID broadcasten?? als het netwerk hetzelfde blijft??

Reputatie 4
Badge +1
Neem een voorbeeld aan de Netgear WNDR4000, deze router kan een gastnetwerk uitzenden.

Als je isolatie op dit gastnetwerk aan hebt gezet kunnen apparaten verbonden met het gastnetwerk alleen naar het internet, en niet naar de rest van het lokale netwerk.

Als je een duurdere router neemt die minder eenvoudig is in te stellen dan kan je al snel 5 verschillende SSID's uitzenden die ook nog is op een verschillend vlan of subnet zitten.

De routers die kpn uitdeelt zouden dit moeten kunnen.

Zo moet het bijvoorbeeld mogelijk zijn een iTV WiFi te maken, ipv die onbetrouwbare powerline adapters. Echter zal er wel een reden zijn waarom dit niet is gebruikt.

Nadeel van meerdere SSID's is dat ze allemaal één radio delen, en dus ook de bandbreedte op die radio.

Reageer