Beantwoord

Toevoeging B (en A) ontbreekt bij de postcodechek

  • 18 April 2019
  • 8 reacties
  • 199 keer bekeken

Ik heb een KPN aansluiting in mijn meterkast maar als ik de postcodecheck doe of bel met KPN dan krijg ik als antwoord dat ik te ver zit van de centrale. Terwijl mijn bovenburen(woonadres) op C, D, E, F, etc. wel gewoon internet kunnen afnemen bij KPN.

Ik heb dus zoiets staan in de meterkast:
https://uploads-eu-west-1.insided.com/telfort-nl/attachment/7f830c52-82b8-4788-bb87-8d5947781ad6.jpg

Verder heb ik ook geen tv kabel waar ik internet over kan verkrijgen, dus dit enige optie om internet in mijn bedrijf te krijgen.

Zou iemand me kunnen hiermee kunnen helpen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 19 April 2019, 18:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Eren . Welkom op het forum!
Ik zag dat je je profiel had aangevuld met gegevens en heb even op de andere toevoegingen gespiekt. Dat lijken op zakelijk aansluitingen en daarom kan ik er niet bij. Het lijkt een bedrijvenpand. Klopt dat?
In dat geval wil ik je adviseren om je vraag op het zakelijke forum te posten omdat zij hier een beter advies in kunnen geven:
https://zakelijkforum.kpn.com/
Hoi Erwin, duidelijk verhaal. Dan probeer ik dat ook maar fftjes.
Reputatie 7
Badge +24
Eren en Erwin. Kleine toevoeging van mijn kant omdat ik Eren heb gevraagd om een topic te starten. Het lijkt erop dat jouw aanlsuiting onder toevoeging BRES is geregistreerd in plaats van B. Zie hieronder. Ook op de website wordt deze toevoeging geaccepteerd. Zover ik kan zien zou je hiermee dus verder kunnen met het plaatsen van een bestelling.

@Alex_P Top. Ik ziet het terug inderdaad. Betekend dit dat ik geen glasvezelkabel kan nemen? Zo ja, ook niet in de toekomst.
@Alex_P springt in de bres 😉 Dank daarvoor! 🙂 Als ik nu de postcodecheck op kpn.com doe met toevoeging bres kom ik uit op:

Op jouw adres is tot 84 Mbit/s download- en 10 Mbit/s uploadsnelheid maximaal haalbaar
Dat is zogenaamde pairbonding verbinding over koper. Met deze snelheden kun je prima genieten van consumentenproduct. Wat zakelijke doeleinden betreft hangt het van je behoeftes af. Glasvezel lijkt voor particulieren niet leverbaar. Of dat voor zakelijke klanten wél kan, is via het zakelijke forum te achterhalen. Het feit dat ik in jouw directe omgeving wel glasvezelaansluitingen zie, doet vermoeden dat dit specifiek zakelijke contracten zijn.
Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er van uit dat je op dit moment voldoende weet. Zo niet, laat het weten! 🙂
@Erwin_ Helaas zijn die snelheden niet genoeg.

Het gekke is dat de bovenburen particulieren zijn en geen zakelijke klanten. Ik heb net van telfort begrepen dat er 2 aderparen beschikbaar zijn en dat glazvezel wel doorgetrokken kan worden, maar helaas halen zijn ook maar de 100 mbit en niet meer.

Dus KPN is in dit geval enige optie, maar als ik bel met KPN krijg ik te horen dat ik het zelf moet regelen met een aanmeren via mijnaansluitingen.nl en dat ze "niets" kunnen betekenen en helaas is er nog steeds niet gereageerd op de zakelijke forum op mijn vraag met de zelfde post als hierboven.

Zou niet weten hoe dit allemaal binnen korte tijd geregeld zou kunnen worden?
Heb je een linkje naar die post op het zakelijke forum? Misschien kan ik een collega een duwtje in de juiste richting geven 😉