TOM TOM verbinding

  • 6 November 2019
  • 14 reacties
  • 2449 keer bekeken

Mijn Tom Tom maakt geen verbinding met de Experia box.

Telkens komt de melding authenticatie probleem.

Ik heb gebeld met de KPN hulpdienst maar deze wisten er geen oplossing voor.

Hoe moet ik dit oplossen??


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Polsstok, welkom op het forum. 

Help me even op weg. Hoe probeer je verbinding te maken met de Experiabox? WiFi/kabel?  En welke TOM TOM heb je precies? 

Ik hoop dat de community hier ook wat tips heeft. 

Ja ik kan geen verbinding maken met de Experiabox, probeer het zonder kabel met WIFI.

De box zie ik wel op het scherm maar geeft dan authenticatieprobleem aan.

Ik heb geen wi-fi verbinding, geen Traffic, geen MyDrive, dus geen internet verbinding.

Wel Bluetooth verbinding met de I phone.

Ik heb een Tom Tom:Go Professional 520 with Wi-Fi.

 

Als je iets weet, graag.

Reputatie 7
Badge +24

Weet je zeker dat je alle hoofd / kleine letters goed hebt? niet ee o verwisseld met een 0 of een O? Staan er vreemde tekens in, zoals ^ die misschien niet werken op de TomTom?

Nee absoluut niet, er komt geen 0 of O in voor!

Reputatie 7
Badge +9

@Polsstok is het ooit eerder wel gelukt om je TOMTOM te verbinden met je Experiabox.

Een authenticatieprobleem op je wifi geeft aan dat je apparaat niet goed kan verbinden met het wifi netwerk (maar dat wist je wel). Controleer dan als eerste of je het juiste wachtwoord hebt ingevuld, het wachtwoord vind je op de sticker van je modem. Aangeduid als WPA2 key.. Is dit het geval? Verwijder dan de wifi instellingen uit je TOMTOM en verbind opnieuw met het wifi netwerk. Soms kan je met het wijzigen van je WIFI-kanaal op de Experiabox ook voor verbetering zorgen. Heb je met een ander wifi kanaal nog steeds dit probleem? Reset dan je Experiabox.

misschien als je de stappen volgt via de volgende link

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/22785/~/je-navigatiesysteem-updaten-via-wi-fi%26reg%3B

mocht het niet werken je tomtom even naar fabriek reset terug en opnieuw proberen

je haalt wel je huidige gegevens er af dan en moet je een nieuwe start maken

Voor wat het waard is, mijn ervaring met tomtom.

Ik probeer al maanden om ons “oude” navigatie systeem bij te werken, tot voor enige tijd terug ging dat zonder probleem, nu kwam er steeds “geen verbinding met server mogelijk, probeer het later nog eens”.

Nu zojuist pobeerde ik het weer en nu werkt het wel.

Maar, ik heb geen idee of het om hetzelfde probleem gaat/ging.

Dus ter info.

NB, ik sluit de TT aan op de computer met een USB kabel.

Ik gebruik de tomtom niet zo vaak meer omdat ik nu een audi q7 e-tron heb en kan ik via de telefoon het adres toe zenden

Dat was ook de rede dat ik een tomtom heb gekocht de adressen via telefoon naar tomtom via wifi geen enkel probleem mee de updates gaan netjes via de wifi

alleen is deze tomtom gekoppelt aan een netgear router maar met een experiabox zou ook moeten werken

En ik heb juist een los kastje, was niet veel geld en kan ik al jaren gratis bijwerken, want :

https://www.nporadio1.nl/radarradio/onderwerpen/519923-kaarten-navigatiesysteem-in-auto-vaak-erg-oud-en-updates-zijn-duur

Geen idee bij de audi draait het op google maps en google earth

Updaten gaat via ingebouwde 4g

maar mocht het niet werken heb ik de tomtom nog eigenlijk alleen voor spanje vakantie gekocht tomtom via 53

Reputatie 7

Het navigatiesysteem van mijn 15 jaar oude Mercedes SL350 heeft in 2014 zijn laatste update gehad en er zullen ook geen verdere updates meer komen.

Dat geeft niet want er zijn vandaag de dag veel alternatieven op de markt.

Mijn vrouw en kinderen gebruiken een losse TomTom in onze Volvo V70 en Ford Fiësta maar in de Mercedes gebruik ik Navmii op mijn OnePlus 5T.

 

Welke TomTom gebruik jij en is deze geschikt voor de laatste versie van de TomTom MyDrive Connect?

wjb ik werk de tomtom bij via wifi

en dat is ook wat ts wil dus niet via een pc/laptop maar gewoon via de wifi verbinding

en daar heeft ts problemen mee

Reputatie 7

@Polsstok,

Welk type Experia Box heb je?

Heb je daarbij ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, van welk merk en type zijn die?

als alles goed is kwa instellingen en wachtwoord

en er zit een v10 of v10a experiabox achter ga dan de 2,4GHz en 5GHz scheiden

kan zijn dat de tomtom hier moeite mee heeft deze 2 een de zelfde naam

ik kan dit helaas nu niet testen omdat ik deze 2 altijd gescheiden wil houden