Toon van Eneco

• 8 maart 2014
  • 5 reacties
  • 2965 keer bekeken

Onze thermostaat van de verwarming is stuk. We denken na over Toon van Eneco. Wie heeft ervaringen, goed of slecht, in combinatie met draadloos van kpn?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Om antwoord te geven op je vraag; Toon zal gewoon werken met KPN. Over de positieve danwel negatieve ervaringen kun je beter op Radar of Kassa website kijken denk ik. 

Volgens mij zit er wel een maandelijks abonnement aan gekoppeld. Als het alleen gaat om via internet evt. de thermostaat te regelen; dan is de Nefit Easy misschien ook wat, eenmalige kosten. Als je al een Nefit ketel hebt kun je daar veel mee doen.

Reputatie 2
Badge +1
Klopt.

Afhankelijk van welk contract je afsluit betaal je de Toon geheel/gedeeltijk of krijg je hem gratis.

4 jaar vast - alles gratis

2 jaar vast - 120 euro voor alleen Toon

variabel contract - 195 euro voor Toon en installatie

Je betaald wel altijd 3,50 euro per maand aan abonnementskosten.

Reputatie 3
Badge
Besef je wel dat met de Toon abonnementen je véél hogere tarieven hebt. Je betaalt dus per maand een hoger bedrag dan met het Top Deal tarief (ook van Eneco) waar je geen Toon bij krijgt. Over drie jaar gezien betaal je vele malen meer dan als je de Toon los zou kopen. 

Reputatie 2
Badge +1
Hierbij ook recent nieuws uit de media:

http://www.nu.nl/economie/3722339/uitrol-slimme-energiemeter-van-start-in-2015.html

Reputatie 1
Op dit moment heb ik de 2.00.130v2  Firmware op de Experiabox V8, maar ik zie nog steeds geregeld dat de wireless (richting Toon), regelmatig wegvalt.

De grote verbetering is wel dat de verbinding spontaan terugkomt, maar het is nog steeds niet zoals verwacht.

Reageer