Beantwoord

TP link router en Sitecom modem

  • 15 September 2019
  • 15 reacties
  • 387 keer bekeken

Badge
Beste KPN support,

Ik zoek een provider om verbinding met het internet te kunnen maken met mijn TP-Link en Sitecom Modem Om een apparaat online te brengen. Voor dit heb ik een werkende router nodig en een provider blijkbaar.

Ik heb al een wifi versneller aangeschaft maar ik krijg nog geen internet verbinding. Dit komt blijkbaar doordat ik ook een provider nodig hebt. Ik zou dit graag met KPN wil doen als dit kan in mijn omgeving, want sommige providers hebben mij geinformeerd dat hun internet signaal is te laag voor mijn omgeving.

Laat het me aub weten hoe ik dit kan oplossen en als jullie mijn TP-Link en Sitecom Modem met het internet verbinding kan maken.

Ik zou in afwachting van uw reactie zijn.

Groeten,
Neil40
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 September 2019, 12:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24
www.kpn.com

Daat kunt u een internetabonnement afsluiten.
Hoi @Neil40 . Welkom op het forum!

Je hebt inderdaad een provider nodig. Als je hier je postcode en huisnummer invoert, kun je kijken of wij bij jou kunnen leveren en wat de verwachte maximale snelheid is. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust! :-)
Je krijgt in eerste instantie trouwens een modem van ons. Hier kun je in de meeste gevallen wel een eigen router aanhangen. Als er glasvezel op jouw adres is, kun je dit modem sowieso vervagen door een eigen router.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
Badge
Hi Erwin_

Ik heb de link geklikt en mijn adres ingevoerd om te kijken als het mogelijk is om een aansluiting op mijn adres te krijgen. En dit ging goed, dus ik ga een abonnement met de KPN Modem nemen als dit wat beter zou uitkomen.

Word het opgestuurd of word dit voor mij thuis geÏnstalleerd? Aangezien dat het toch makkelijk is om het aangesloten te worden en gelijk online met het apparaat te gaan zou ik niet verwachten.

Maar bedankt voor de hulp en ik zou laten weten als alles goed is aan het werken.

Groeten
Hoi Neil40. Als jij bij ons een bestelling plaatst krijg je hiervan een bevestiging. Hier staat ook de verwachte aansluitdatum. Een paar dagen vóór die datum sturen wij het installatiepakket naar jou toe. Als er in jouw woning een aansluitpunt zit is het eigenlijk kinderlijk eenvoudig. Er zit een installatiekaart in het pakket en als je die stappen doorloopt kun je zelf de zaak aansluiten. Mocht je er niet uitkomen kun je uiteraard ook een monteur laten komen.
Badge
Beste Erwin_

Dankje wel voor de informatie en als ik wat meer hulp nodig heb zou ik weer op deze forum terug komen.
Badge
Beste Erwin_

Ik heb net geprobeerd om een abonnement te krijgen voor de internet maar, toen ik mijn abonnement wou bevestigen. Heb ik een error bericht gekregen dat iets ging fout en opnieuw proberen.

Zou uw voor mij aub kunnen kijken wat dit is, misschien komt dit door een foutje in het systeem, of iets anders. Laat maar weten als je wat meer informatie nodig hebt om dit te kunnen checken.
Hoi @Neil40 . Wat jammer dat het niet gelukt is.
Kun je je profiel aanvullen en mij seintje geven? Dan kan ik kijken of er al iets in het systeem staat.
Mocht er een KPN winkel in jouw buurt zijn, kun je daar ook langslopen. Verder kun je ook bellen met 0800 0402 ( gratis). Zij kunnen samen met jou een order plaatsen.
Als je graag via het forum wilt oplossen heb ik dus je gegevens nodig. 🙂
Badge
Hoi Erwin_

Ik heb de formulier ingevuld met mijn informatie, laat maar weten als je iets had kunnen vinden. Anders ga ik morgen nog even bellen.
Hoi @Neil40 . Ik heb op dat adres nog geen bestelling kunnen vinden.
Ik ben wel even gekeken of er op jouw adres diensten geleverd worden. Dat is het geval. Ik moet er wel bijvertellen dat de snelheid een beetje tegenvalt.
Het lijkt er op dat jij via KPN maximaal 6Mbit kunt krijgen. Dat is niet veel.
Via deze site kun je dat zelf checken:https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Als jij hier voldoende aan denkt te hebben kun je overwegen om te bestellen.
Badge
Hi Erwin_

Volgens mij is het wel genoeg, als het naar 10 Mbit nog zou kunnen gaan zou nog beter zijn. Maar de totale maandelijkse data transfer moet wel tussen de 73 and 141 GiB zijn als dat goed is.
En ja misschien zijn er al diensten op dit adres geleverd maar, ik heb geen toegaan tot de modem van het appartement en daarom heb ik mijn eigen modem en router gekocht. Om mijn apparaat online te kunnen krijgen, maar ik heb toch een provider nog om dit complete te maken.

Zou ik nog een keer proberen om dit online te schaffen? of toch beter om naar een KPN winkel in de buurt te gaan
Er is wel wat voorzichtigheid geboden. Het adres dat jij mij hebt gegeven, is dat een uniek adres? Specifiek van jouw appartement? Want dat is wel belangrijk. Anders bestaat er een risico dat jouw aanvraag het signaal van een andere bewoner overschrijft. Misschien even met de verhuurder praten voor de zekerheid?
Als het een uniek adres is, is het misschien toch handiger even bij de winkel langs te gaan.
Het kan ook via mij. Dan lijkt het mij handiger dat wij elkaar volgende week even spreken.
Badge
Hoi Erwin,

Ja, het is wel echt unieke adres, i woon in mijn eigen appartement met alles voor mezelf. Maar goed ik zou kijken wanneer ik even bij een winkel zou kunnen gaan. Als ik niet voor volgende week kan, zou wij een afspraak kunnen maken voor een gesprek.
Laat maar weten als je mijn hulp nodig hebt, @Neil40
Badge
`is goed dankje wel Erwin_