Beantwoord

TP link switch werkt niet

  • 23 June 2022
  • 13 reacties
  • 1372 keer bekeken

Een paar weken geleden hebben wij, in verband met uitbreiding van onze alarminstallatie, een nieuwe switch aan onze KPN router (KPN Box 12) gekoppeld. De bestaande 6 poort switch (merk Netgear GS605v4) hebben wij vervangen door een nieuwe TP Link 8-port gigabit (TL-SG108S). 

 

Dat ging een paar weken goed, totdat wij problemen kregen met onze wifi. Er werd wel aangegeven dat de WIFI werkte (groene lampjes op de router en switch) en ook op je mobiel kon je zien dat er wifi was. Maar het werkte niet. Ook onze smart TV (Sony Bravia KD-43XH8505) werkte niet meer. Na een uur aan de telefoon gezeten te hebben met een medewerker van KPN hebben we alles gereset en nagelopen. De conclusie was dat de switch niet werkte. Die hebben we toen afgekoppeld en onze oude (6 poort) Netgear switch weer aangekoppeld. En jawel, alles werkte weer als een tierelier. Onze conclusie was dat de switch kapot was. Dus weggegooid en een nieuwe switch gekocht. Wederom een TL-SG108S. Maar na installatie van deze nieuwe switch werkte die helemaal niet en gaf dezelfde problemen. Dus de oude netgear switch maar weer geïnstalleerd. 

Contact opgenomen met TP Link maar volgens TP Link kan het niet liggen aan hun switch. Maar zou het kunnen liggen aan dat de DHCP server (dus het stuk dat de IP adressen uitdeelt op de Box12) helemaal van slag af raakt om de een of andere reden. Met dit antwoord kan ik niet zoveel. 

 

Wat moeten wij doen? Andere switch kopen? En zo ja, welke dan? Of moet er iets anders ingesteld worden in de Box 12 of zo? 

KPN: graag jullie support!

 

dank Dominique 

icon

Beste antwoord door janwilnl 23 June 2022, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zitten er tv ontvangers op de switch aangesloten? 

Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Kies bij voorkeur voor een cat 5e kabel.

Waarom kiest u voor het S model en niet voor het E model? TL-SG108e dus. Die verkoopt KPN zelf ook.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2438528/switch-tp-link-tl-sg108e/

Hi Nick,

 

Nou eerlijk gezegd wisten wij niet dat er verschillende switches waren. Wat is het verschil tussen het S model en het E model? 

 

Onze tv’s zitten in de switch. Kabel is vorig jaar aangelegd, nieuw, door een electricien. Hoe kan ik het type kabel zien? En dan blijft het vreemd toch dat eea wel werkt met de netgear switch en niet met de TP link switch. Toch?

 

 

Hi Nick,

 

Nou eerlijk gezegd wisten wij niet dat er verschillende switches waren. Wat is het verschil tussen het S model en het E model? 

Hier wat info over de E versie: https://www.tp-link.com/nl-be/business-networking/easy-smart-switch/tl-sg108e/ dat is dan dus de managed versie kan je allerlei dingen instellen via een app ( Easy Smart Configuration). Maar dat is vooral handig voor de mensen die hier verstand van hebben en bijv virtuele netwerken (vlans) willen opzetten en QOS (Quality of Service) etc

Onze tv’s zitten in de switch. Kabel is vorig jaar aangelegd, nieuw, door een electricien. Hoe kan ik het type kabel zien? En dan blijft het vreemd toch dat eea wel werkt met de netgear switch en niet met de TP link switch. Toch?

 

 

Raar dat dat niet werkt zou eigenlijk alles door moeten geven zo'n switch maar als je dan een andere probeert en daar werkt het wel op, bijzonder.

 

Je kan natuurlijk ook beide switches (de oude 6 poort) en de huidige kunnen gebruiken en de tv dan op de oude 6 poort en de andere dingen op de 'nieuwe' en de nieuwe dan aan de oude natuurlijk. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Dominique 63 en welkom hier op het forum!

Heb je iets gehad aan de informatie die hier door onze community is gedeeld?

Zelfde probleem hier. Tp link TL-SG108s. Diverse keren contact gehad met helpdesk kpn en de modem gereset en alle WiFi versterkers ontkoppeld. Tv internet kabel aangesloten op de switch en de switch op de router maar na twee weken gebruik van de switch valt verbinding naar tv elke keer weg. 
kpn: graag jullie advies. Nieuwe modem (V12) die wellicht beter werkt op Tp switch?

 

 

Hallo @Stefanutrecht1 als je de decoder rechtstreeks op de modem/router aansluit, dus zonder switch, gaat het dan wel goed?

Ondersteunt de switch IGMP-snooping, zo nee, dan is dat de oorzaak.

 

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja, de oplossing weet u: het s-model vervangen door een e-model.

Hoe lang is de ethernet kabel van de V12 naar de switch?

mocht die lang zijn (zeg meer dan 10m) dan is er nog een mogelijke oorzaak.

ik zie vaker dat het signaal over de kabel (soms ook mindere kwaliteit) niet voldoende is om de andere kant te bereiken. En dan zie je dat netgear managed switches toch net beter zijn. 
 

Reputatie 7
Badge +7

Hoe lang is de ethernet kabel van de V12 naar de switch?

mocht die lang zijn (zeg meer dan 10m) dan is er nog een mogelijke oorzaak.

ik zie vaker dat het signaal over de kabel (soms ook mindere kwaliteit) niet voldoende is om de andere kant te bereiken. En dan zie je dat netgear managed switches toch net beter zijn. 
 

Dit is onzin, een goede ethernet kabel mag 100 meter zijn. 

Dat zou inderdaad onzin moeten zijn, de praktijk is echter soms anders dan de theorie. Er zijn slechte kabels te over, en het bewijs is zelfs op dit forum te vinden, dat soms connectie alleen gemaakt kan worden als er een goede switch tussen zit.

 

ik heb zelf thuis een 25m kabel liggen, een dlink goedkope switch kreeg daar geen signaal overheen, een netgear wel. Op een korte kabel geen verschil.

 

Dat zou inderdaad onzin moeten zijn, de praktijk is echter soms anders dan de theorie. Er zijn slechte kabels te over, en het bewijs is zelfs op dit forum te vinden, dat soms connectie alleen gemaakt kan worden als er een goede switch tussen zit.

 

ik heb zelf thuis een 25m kabel liggen, een dlink goedkope switch kreeg daar geen signaal overheen, een netgear wel. Op een korte kabel geen verschil.

 

Hallo @EAZ1964 dat ligt dan meer aan de D-Link dan aan de kabel, de D-Link is Action-kwaliteit en de Netgear pro-kwaliteit. CC: @Ernst-Jan 

Reputatie 7
Badge +12

Zelfde probleem hier. Tp link TL-SG108s. Diverse keren contact gehad met helpdesk kpn en de modem gereset en alle WiFi versterkers ontkoppeld. Tv internet kabel aangesloten op de switch en de switch op de router maar na twee weken gebruik van de switch valt verbinding naar tv elke keer weg. 
kpn: graag jullie advies. Nieuwe modem (V12) die wellicht beter werkt op Tp switch?

 

 

Goedemorgen @Stefanutrecht1 en welkom hier op ons forum!

Heb je nog iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld? Net als @JanD ben ik benieuwd of het wel goed gaat wanneer je de tv ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aansluit!

Dat zou inderdaad onzin moeten zijn, de praktijk is echter soms anders dan de theorie. Er zijn slechte kabels te over, en het bewijs is zelfs op dit forum te vinden, dat soms connectie alleen gemaakt kan worden als er een goede switch tussen zit.

 

ik heb zelf thuis een 25m kabel liggen, een dlink goedkope switch kreeg daar geen signaal overheen, een netgear wel. Op een korte kabel geen verschil.

 

Hallo @EAZ1964 dat ligt dan meer aan de D-Link dan aan de kabel, de D-Link is Action-kwaliteit en de Netgear pro-kwaliteit. CC: @Ernst-Jan 

Ik dacht dat ik vrij genuanceerd aangeef dat het aan zowel de kabel als aan de switch kan liggen, maar @JanD die heeft blijkbaar mijn kabel doorgemeten en die weet dat het aan de switch alleen ligt, dus daar leg ik me dan maar bij neer.