Beantwoord

TP-Link TL-WA854RE en kpn experia box

• 10 maart 2014
  • 7 reacties
  • 20900 keer bekeken

Ik heb vandaag een range extender gekocht type: TP-Link TL-WA854RE

Alleen ik krijg de verbinding niet tot stand wij hebben hier alleen de experia box in huis.

Wie kan mij helpen ??

icon

Beste antwoord door emigranogri 10 maart 2014, 17:36

Als je het document onder de link stap voor stap volgt http://nl.tp-link.com/resources/document/TL-WA850RE_V1_QIG_7106504652.pdf

dan moet het lukken. Lukte mij zelfs...

Bekijk origineel

7 reacties

Als je het document onder de link stap voor stap volgt http://nl.tp-link.com/resources/document/TL-WA850RE_V1_QIG_7106504652.pdf

dan moet het lukken. Lukte mij zelfs...

Reputatie 7
Persoonlijk zou ik die range extender direct terugbrengen naar de winkel.
Ik heb het al eerder geroepen op dit forum, maar range extenders zijn een bron van ellende.
Wat je veel beter kunt aanschaffen is een goed accesspoint die je via een UTP kabel aansluit op jouw router of als dat niet mogelijk is een powerline met ingebouwd accesspoint.
Het resultaat zal beduidend beter zijn dan met zo'n range extender.
bij instellingen kan je deze range extender ook instellen als accesspoint en dan werk deze (oke niet voor het gekochte doel) perfect 

hij staat op zolder en kan achter in de tuin gewoon op WIFI met deze extender als accesspoint

Ik bezit ook een tijdje de bovengenoemde wifi- versterker. Maar ik merk geen verschil. Nog steeds op plaatsen heb ik haast tot geen bereik op mijn wifi.

Je had over een acces point.

Waar kan ik zoiets kopen.

Ik wou haast een nieuwe router met 3 grote attennes kopen 180 EURO.

Ik woon in het buiten gebied en woon 6 km van de centrale af.

Monteur van kpn nog langs geweest. Maar die adviseerde mij ook een "ding" (waar ik de naam van kwijt ben) met grote attennes zo dat ik overal in en om het huis bereik hebt.

Wat kan ik het beste doen?

Reputatie 7
Hoi Chinook96, welkom op het forum.

Voor het verbeteren van de wifi dekking in en rond jouw woning gebruik je accesspoints dus geen routers en geen repeaters/extenders maar accesspoints!

Als het mogelijk is om netwerk kabels te trekken naar die plaatsen in jouw woning waar je betere wifi dekking wilt hebben, dan verdient dat de voorkeur. (Netwerk kabel van Experia Box naar de plek waar het accesspoint moet komen en daar dan dus het accesspoint aansluiten.)

Alternatief is een Homeplug powerline set met ingebouwd accesspoint, zoals deze Netgear.

Ik heb zelf een homeplug powerline met twee adapters met ingebouwd wifi accesspoint. Één op de tweede verdieping en één in de tuinkamer. Daarmee heb ik door het hele huis en tuin goede wifi dekking.

De wifi instellingen van de Experia Box en deze accesspoints zijn, uitgezonderd het kanaal, 100% hetzelfde waardoor mobiele apparaten vanzelf verbinding maken met het sterkste accesspoint.

Wat mij betreft zouden wifi repeaters/extenders uit de handel genomen moeten worden, deze apparaten leiden vrijwel altijd tot grote teleurstellingen en zijn een "waste of money".

in de menustructuur van de repeater zit een optie om deze repeater om te schakelen naar accespoint

bij quick set up kan je in het eerste veld aangeven of deze moet werken als accespoint of repeater

Reputatie 7
De TP-Link TL-WA854RE kan helemaal niet als accesspoint ingesteld worden, dit apparaat heeft geen LAN poort.

De TP-Link TL-WA850RE lijkt als accesspoint ingesteld te kunnen worden, maar als ik de documentatie lees dat is ook niet correct, het is dan geen accesspoint maar een wifi adapter voor het aangesloten apparaat.

Reageer