Beantwoord

TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)

  • 20 november 2020
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele dagen ervaar ik een trage internet reactie op mijn devices. Ipad, Desktop PC, enz.

  • Email send/receive traag en mislukt vaak
  • Internet pagina's laden gaat trager, Lijkt de pagina wel te vinden, maar inladen gaat traag.
  • Het gedrag varieert, na reboot van de router lijkt het even beter te gaan, maar vlot daarna weer trage reacties.
  • Heb dit met zowel wifi verbonden devices als bedrade PC's.
  • In router log zie ik ook dit voorbij komen:
    11/20/2020  19:07:26 TR069:Session end.        

11/20/2020  19:06:55 TR069:Received InformResponse
11/20/2020  19:06:50 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
11/20/2020  19:06:44 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
11/20/2020  19:06:44 TR069:Remove host hengelo0.cust.kpn.net dns record.
11/20/2020  19:06:40 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 145.133.227.1,Lease time=600
11/20/2020  19:06:40 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=…..
11/20/2020  19:05:47 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
11/20/2020  19:05:47 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
11/20/2020  19:05:47 TR069:Remove host hengelo0.cust.kpn.net dns record.
11/20/2020  19:04:50 TR069:Sending 1 BOOT inform.
11/20/2020  19:04:42 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
11/20/2020  19:04:42 TR069:Remove host hengelo0.cust.kpn.net dns record.
11/20/2020  19:03:50 TR069:Sending 1 BOOT inform.
11/20/2020  19:03:42 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
11/20/2020  19:03:42 TR069:Remove host hengelo0.cust.kpn.net dns record.
11/20/2020  19:03:37 sending ACK to 192.168.1.40
11/20/2020  19:03:36 sending OFFER to 192.168.1.40
11/20/2020  19:02:50 TR069:Sending 1 BOOT inform.

Kan me niet herinneren deze TR069 meldingen eerder gezien te hebben.

Hopelijk is hier een oplossing voor te vinden.

Gr. Marcel

 

icon

Beste antwoord door MW-user-IJ 26 november 2020, 14:05

Hallo Erwin,

Uiteindelijk bleek het om een grote verstoring te gaan bij ons in de buurt. Veel buren hadden soort gelijke problematiek. Dit is nu weer opgelost. De TR069 meldingen zijn ook weg.

Bedankt voor het meedenken.

gr. Marcel

Bekijk origineel

6 reacties

Inmiddels de Router teruggezet naar fabrieks instellingen middels reset achterop de modem.

Dit heeft niet geholpen. 

Wellicht kan iemand van de support afdeling contact opnemen.

Reputatie 6
Badge +9

TR-069 wordt gebruitk voor remote management.
Via dat protocol haalt je modem bijvoorbeeld de juiste configuratie e.d. op.

Heb je een glasvezel of koper abonnement?
Welk modem heb je?
Welke snelheid haal je bedraad met de Speedtest van KPN? en welke snelheid zou je verwachten?

Als je je forumprofiel aanvult met al je gegevens dan kan een webcare medewerker jouw lijn ook doormeten vanaf de KPN kant.

Hallo ,

Ik heb koper abonnement, modem VGV7519.

met speedtest haal ik 60 down, 18 up, dat is op zich niet anders geworden.

Echter het zit in de response, willekeurige pagina’s komen traag binnen.

Of bv. inloggen bij bep. sites, je ziet het ook in Marktplaats en pinterest, plaatjes soms niet of veel trager dan voorheen. Email boxen synchroniseren ook veel langzamer. 

M’n zoon ziet het ook op de ipad, bep. games werken minder goed hierdoor.

gr. Marcel
 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MW-user-IJ . Welkom op het forum.

Dat logboek is hier waarschijnlijk niet relevant. Wat er wel aan de hand is kan ik nu moeilijk beoordelen.

Als ik het goed begrijp heb je op alle apparaten (zowel bedraad als via wifi) het probleem dat websites plotseling traag laden. Klopt dat?

Welke experiabox heb je trouwens?

Hallo Erwin,

Uiteindelijk bleek het om een grote verstoring te gaan bij ons in de buurt. Veel buren hadden soort gelijke problematiek. Dit is nu weer opgelost. De TR069 meldingen zijn ook weg.

Bedankt voor het meedenken.

gr. Marcel

Reputatie 7
Badge +21

Dank voor de update, @MW-user-IJ . Ik ben blij dat het allemaal weer werkt. 

Reageer