Beantwoord

Trááág internet...

• 25 september 2015
  • 18 reacties
  • 491 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Beste mensen,

Het wordt me nu al te gortig met de WiFi-snelheid. Bedraad is de snelheid redelijk maar ik gebruik alles met WiFi. Zo langzamerhand moet ik elke dag resetten om óf gewoon zelfs verbinding te krijgen óf een trage. Het ligt dus aan de WiFi!!! Soms pakt mijn iPad zelfs de WiFi van AH (waarboven ik woon).

Dat ik nu in de pen klem ligt is het gevolg van een speedtest bij een familielid enkele straten verder. Hij heeft 50mb glasvezelcontract en krijgt 43 down en 37 up met WiFi!!! 

Ik heb een 100mb glasvezelcontract en ontvang soms 5 down en 2 up met WiFi! En dat terwijl ik nog geen 10 meter van de experiabox V8 af zit. Maar ook met een WiFi versterker is het knudde. 

Mijn familielid kreeg zijn snelheid trouwens nadat de v8 was omgeruild voor een v9.

Kunt u mijn v8 ook omruilen voor een v9 (of v10)?

Groet 

Dick

icon

Beste antwoord door Dick 1 oktober 2015, 10:46

Nou wonderen gebeuren nog! Gisteravond nog maar weer eens een hardreset gegeven en zowaar: de V10 verschijnt in het lijstje met draadloze netwerken. En alles werkt nu naar behoren, zij het niet zo supersnel als ik hoopte. Ik kan me voorstellen dat KS ook niet wist waarom de box zich aanvankelijk zichzelf niet meldde, want nu doet-ie het plotseling wel, zonder dat ik iets deed. Nou ja behalve dan de fabrieksreset, maar dat had ik al tig keren eerder gedaan zonder resultaat.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Hoe is je WiFi versterk aangesloten? Als dit via WiFi is zal het natuurlijk niet sneller worden. Hiervoor zal je deze bedraad moeten aansluiten.

Ik kan je nu al vertellen dat de V9 niet veel beter is dan de V8. Als je in een flat woont (ga ik bijna vanuit, vanwege AH), zal je snelheid bagger zijn door alle andere WiFi signalen. Je kan dus proberen om andere kanalen te kiezen, maar de meeste winst zal je halen met de 5Ghz (beide de router/extender en de ontvanger moeten dit ondersteunen)

Robin
Reputatie 7
Badge +31

Met je opmerking over het wifi verschil tussen v8 en v9 ben ik het niet eens.

Ik had een v8: snelheid niet boven 9 mb, bereik... na meter of 10 geen signaal meer, steeds uitval, moeite met verbinding

Ik HEB een v9: snelheid rond de 18 mb, bereik... na 30 meter nog steeds 2 streepjes (van 5), ca. 3 x per week even 2 min. geen verbinding. Maar dat laatste kan aan de wifi-drukte in de ether liggen hier. In de flat/straat is héél veel wifi in de lucht.

Hoi Dick,

Kan je precies jouw situatie uitleggen? Gebruik je alleen de KPN Experiabox of heb je nog switches en/of andere routers (AP) in jouw netwerk?

Gr. Sander

Reputatie 3
Badge
In de meterkast naast de voordeur staat de experiabox v8. Onbedrade wifi snelheid er pal naast is 34/27. (Bedraad heb ik wel 80/80 gehaald). Op 5 meter afstand in de keuken (geen noemenswaardige obstakels) is daar nog 10/10 van over. Daar heb ik de wifi-versterker in een stopcontact, zodat ik nog eens 5 meter verder (geen obstakels) 10/11 heb. Gekke is dat upload daar meestal sneller is dan download. Gebruik ik geen versterker dan zijn de waarden op 10 meter 2/0,9!!

Dit zijn toch wel absurde resultaten voor a) een abo van 100/100 en b) een flat van 80m2!!

Andere kanalen geprobeerd (is inderdaad wel druk....) maar helpt niet veel.

Aan de overkant van de straat in een winkel (hemelsbreed 12 meter denk ik) heb ik wel KPN FON (waarvan ik sterk vermoed dat-ie van mijn experiabox afkomstig is).

Tot slot nog even een opmerking (alweer een tijdje terug en ik weet niet of die specifiek de v8 betrof) van een KPN-medewerker: 'Tja. die Wifi is niet zo'n sterk punt van de experiabox....)'.

Binnenkort loopt overigens mijn mobiele abo bij een andere provider af en ik denk erover 'compleet' te gaan worden bij KPN.

'Gimme a good reason' :manfrustrated:

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Waarschijnlijk is FON van een andere router.

Wifi is WiFi in de Experiabox. Je zal iets betere resultaten halen met een dure router.

Dan je via de Extender niet meer haalt is omdat je de Extender niet bedraad hebt aangesloten.

Je zou eventueel de KS kunnen bellen, als je er snel af wilt zijn, en zeggen dat je Experiabox stuk is. Dan krijg je een nieuwe, maar je hebt geen zekerheid welke je zal krijgen.

Ik denk dat het grootste deel van dit probleem veroorzaakt wordt door alle andere WiFi signalen, en misschien een deel door de Experiabox.

Robin
Ik sluit me aan bij RobinFlikkema,

Beste wat je kunt doen is een AccesPoint kopen die op 5gHz werkt, bijvoorbeeld de Asus RT-AC52U. (deze kost maar 43 bij Wehkamp). Deze is heel makkelijk in te stellen als AP, gewoon via het menu. Wel zorgen dat je deze via UTP aansluit.

Zoek ook even op internet of je het programma inSSIDer kunt vinden, hiermee kan je perfect de Wifi signalen (kanalen) in de buurt zien.

update: inSSIDer is hier te downloaden

Reputatie 3
Badge
inSSIDer heb ik net gebruikt om een "rustig" kanaal te vinden. Was niet veel ruimte dus. Verder wacht ik liever even of kpn reageert en anders bel ik eerst met de ks.

Bedankt voor alle hulp en reacties.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Dick,

Ik denk dat hier al heel veel goed advies is gegeven 😃 Is het mogelijk de Wifi-versterker bekabeld aan te sluiten? Ik denk dat de problemen daarmee helemaal zijn verholpen. Wifi in de Experiabox zelf kun je dan eventueel uitschakelen.

Reputatie 3
Badge

Joran schreef op 29 sep '15 om 18:53u

Dag Dick,

Ik denk dat hier al heel veel goed advies is gegeven Smiley Vrolijk Is het mogelijk de Wifi-versterker bekabeld aan te sluiten? Ik denk dat de problemen daarmee helemaal zijn verholpen. Wifi in de Experiabox zelf kun je dan eventueel uitschakelen.

[/quote]
[/quote]
Nee, nee, want er zijn nog veel meer apparaten in huis die wifi gebruiken! Maar ik heb inmiddels een V10 gekregen, die echt draadloos meer dan 40/35 haalt op 10 meter (was dus soms 5/2 en lager).

Het nieuwe probleem is nu echter dat de adapter van de V8 (die ik mee gegeven heb aan de bezorgdienst) nu zo'n voorrang eist, dat het draadloze netwerk niet op mijn laptop te zien is (op alle andere apparaten wel). Ik heb met jullie KS gebeld en die heeft de laptop overgenomen en van alles geprobeerd maar de oude adapter kon niet verwijderd worden (moet optie zijn in Windows 10...??) en 'springt' er vanzelf steeds in, terwijl de nieuwe Experia draadloos niet te zien is. De oude adapter vindt natuurlijk geen V8. Dus ik werk nu bekabeld (voorlopig hoop ik). Is er iemand die weet hoe die oude adapter verwijderd moet worden? Want dan zal de nieuwe Experiabox V10 zich waarschijnlijk vanzelf (draadloos) melden.

PS Geen WiFi versterker meer nodig....

Reputatie 7
Nu ben ik heel benieuwd wat je bedoelt met:

"De adapter van de V8 die nu zo'n voorrang eist".

"De adapter kan in Windows 10 niet verwijderd worden". 

Reputatie 3
Badge
Volgens de KS moet er een optie bij netwerk instellingen zijn "beheer draadloze verbindingen" (zoals - volgens haar - in vorige Windows versies te vinden was). Via deze optie zou de configuratie van de oude v8 (die ik adapter noemde) verwijderd moeten kunnen worden. 

Bij het zoeken door het systeem naar draadloze verbindingen verschijnt de nieuwe configuratie van de v10 helemaal niet, terwijl deze netjes met de cd is geïnstalleerd. Volgens de KS 'verdringt' de oude v8-configuratie de nieuwe en verbindt de laptop er automatisch mee ( de oude dus). Dat werkt natuurlijk niet omdat de v8 zelf er niet meer is, dus kan die configuratie er ook geen verbinding mee leggen. Op alle andere apparaten verschijnt de nieuwe v10 box wel en er is ook goede verbinding. Het probleem ligt dus bij de laptop.

Hoop dat ik zo duidelijk ben (en dat iemand de oplossing weet)!

Reputatie 7

Dick schreef op 29 sep '15 om 22:01u

Volgens de KS moet er een optie bij netwerk instellingen zijn "beheer draadloze verbindingen" (zoals - volgens haar - in vorige Windows versies te vinden was). Via deze optie zou de configuratie van de oude v8 (die ik adapter noemde) verwijderd moeten kunnen worden. 

Bij het zoeken door het systeem naar draadloze verbindingen verschijnt de nieuwe configuratie van de v10 helemaal niet, terwijl deze netjes met de cd is geïnstalleerd. Volgens de KS 'verdringt' de oude v8-configuratie de nieuwe en verbindt de laptop er automatisch mee ( de oude dus). Dat werkt natuurlijk niet omdat de v8 zelf er niet meer is, dus kan die configuratie er ook geen verbinding mee leggen. Op alle andere apparaten verschijnt de nieuwe v10 box wel en er is ook goede verbinding. Het probleem ligt dus bij de laptop.

[/quote]
[/quote]
Ik heb niet vaak zulke onzin gelezen en mijn vertrouwen in KS is hiermee tot onder het nulpunt gedaald, sorry hoor klantenservice , als jullie het dan niet weten is het misschien verstandiger om gewoon je mond te houden i.p.v. onzin uit te kramen.

Wordt er een wifi verbinding opgezet met die "oude V8 configuratie"?

Heb jij in het verleden de KPN Servicetools gebruikt?

Reputatie 3
Badge

wjb schreef op 29 sep '15 om 22:30u

Dick schreef op 29 sep '15 om 22:01u

[/quote]
[/quote]
Ik heb niet vaak zulke onzin gelezen en mijn vertrouwen in KS is hiermee tot onder het nulpunt gedaald, sorry hoor klantenservice , als jullie het dan niet weten is het misschien verstandiger om gewoon je mond te houden i.p.v. onzin uit te kramen.

Wordt er een wifi verbinding opgezet met die "oude V8 configuratie"?

Heb jij in het verleden de KPN Servicetools gebruikt?

[/quote]
[/quote]
Be positive, avoid negativity and enjoy life, zou ik zeggen! Ik til er niet zo zwaar aan hoor.

Zo te zien heb jij problemen met wifi. 

Wifi is op dit moment erg brak. 

Het beste is om alles via UTP bekabeling te gebruiken of home plugs voor internet via stopcontact. 

Alleen jou smartphone of je ipad of tablet heeft wel wifi nodig. Het gebruik van wifi versterkers raad ik af en dat geeft problemen. 

Om je oude adapters te verwijderen in windows 10 moet je via apparaatbeheer of via netwerkcentrum van windows 10. 

Maar windows 10 kan soms erg dwars liggen met adapters. En gebruik ook geen andere routers met wifi. 

Veel succes ermee. Groetjes Frans 

Reputatie 7
Badge +30
Maar, waarom moet je adapters verwijderen?
Reputatie 7

FransvanRossem schreef op 29 sep '15 om 22:46u

Zo te zien heb jij problemen met wifi. 

Wifi is op dit moment erg brak. 

Het beste is om alles via UTP bekabeling te gebruiken of home plugs voor internet via stopcontact. 

Alleen jou smartphone of je ipad of tablet heeft wel wifi nodig. Het gebruik van wifi versterkers raad ik af en dat geeft problemen. 

Om je oude adapters te verwijderen in windows 10 moet je via apparaatbeheer of via netwerkcentrum van windows 10. 

Maar windows 10 kan soms erg dwars liggen met adapters. En gebruik ook geen andere routers met wifi. 

Veel succes ermee. Groetjes Frans 

[/quote]
[/quote]
Brrrr, ik krijg er kriebels van op mijn rug.

"Wifi is op dit moment erg brak." Waar haal je die wijsheid vandaan, ik haal hier op mijn V10 via wifi een snelheid van meer dan 250Mbps.

"Het beste is om alles via UTP bekabeling te gebruiken of home plugs voor internet via stopcontact." Nee, liever geen homeplugs, dat is vaak vragen om ellende.

"En gebruik ook geen andere routers met wifi" Waarom niet, ik heb daar nul comma nul problemen mee.

Reputatie 7
En klanten"service" heeft blijkbaar ook geen toegang tot KPN customer help, anders hadden ze TS toch wel op deze pagina kunnen wijzen.

Reputatie 3
Badge
Nou wonderen gebeuren nog! Gisteravond nog maar weer eens een hardreset gegeven en zowaar: de V10 verschijnt in het lijstje met draadloze netwerken. En alles werkt nu naar behoren, zij het niet zo supersnel als ik hoopte. Ik kan me voorstellen dat KS ook niet wist waarom de box zich aanvankelijk zichzelf niet meldde, want nu doet-ie het plotseling wel, zonder dat ik iets deed. Nou ja behalve dan de fabrieksreset, maar dat had ik al tig keren eerder gedaan zonder resultaat.

Reageer