Beantwoord

Traag bekabeld internet.

  • 3 November 2019
  • 10 reacties
  • 738 keer bekeken

Na vele jaren van trouwe dienst heeft mijn ARV7519 het opgegeven en heb ik een Experiabox V10 gekeregen.

Deze heeft tot 2 weken geleden prima gerwerkt, tot ik op een dag geen internet had.

Op de modem was de internet LED rood, en de service LED geel, ik heb de hersteltoets ingedrukt, geen vebetering, powerplug eruit, minuut gewacht, geen verbetering, toen een reset, en daar was het internet.

Volgende dag weer hetzelfde, alleen met de reset kreeg ik weer internet, paar dagen later viel me op dat internet traag was, en heb ik de servicetool traag internet gebruikt.

Bij het testen van de lijnverbinding ging na 2 minuten de internet LED weer op rood, heb 10 minuten gewacht en toen de modem weer gereset, internet weer aanwezig en toen de website traag internet weer verbinding had kreeg ik de volgende melding:

 

Verschillende keren de servicetool gebruikt, soms werd de cyclus doorlopen en kreeg ik volgende melding,

.

 Ik heb een 20MB ADSL verbinding, geen pairbonding, en door de afstand naar de wijkcentrale haal ik de 20MB niet, maar had ik jarenlang 14 tot 16MB, wat ik acceptabel vindt.

Fourstack geeft volgede,

en mijn Experiabox,

Speedtest laat dit zien, alle apparaten uit behalve de PC,

 

Als de servicetool aangeeft dat de verbinding goed is, en 20MB (16 door de afstand naar de centrale) haalbaar is, waarom heb ik dan maar amper de helft hiervan ??

Het enige verschil met afgelopen jaren is de Experiabox, is deze defect ?? en indien niet, is het de DLM die mijn snelheid afkapt (door het vaak resetten) en de snelheid niet meer naar boven bijstelt ??

groet, Erwin.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 November 2019, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Hier gaat duidelijk iets niet goed.  Er zal een medewerker aan te pas moeten komen. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling. 

Is het niet vreemd dat er mensen zijn die EXACT dezelfde actual rate hebben ??

https://forum.kpn.com/search?q=776/7994kbps

Badge +19

Vooralsnog ga ik uit van toeval. De V10 is een prima modem. Ik denk echt dat er ergens tussen het modem en de wijkkast niet goed zit.

Reputatie 7
Badge +24

Hi E, welkom hier. 

Ik meet bij jou gelijk een minder goede verbinding en kom al gauw op een monteur uit. Op je vaste nummer kon ik je niet bereiken zojuist, op een ander tijdstip? Ik ben er tot een uurtje of 9 aanwezig hier. 

Laat het me weten. 

Reputatie 7
Badge +24

E, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Hallo Alex,

de fout zit waarschijnlijk in de bekabeling tussen mijn modem en de wijkkast, ze hebben een paar weken geleden in de naastgelegen straat de stoep en weg open gehaald om bekabeling naar een perceel nieuw te bouwen huizen te leggen, dit vertelde mijn buurman.

 

ik heb echter besloten over te stappen op glasvezel, dan is het probleem voor mij opgelost.

wordt mijn analoge telefoonlijn dan overgezet naar VOIP ??

 

groet, Erwin.

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Die telefoon lijn word dan gewoon niet meer gebruikt. Je gaat dan bellen over internet en dus over glasvezel. Iets wat je nu waarschijlijk ook al doet. De techniek die daarvoor gebruikt word is VoIP.

Is er glasvezel beschikbaar bij u dan? Waarom zit je daar niet allang op dan?

Hallo Nick,

Als ik al over glasvezel zou bellen, zou  ik toch ook al internetten over glasvezel.

Lees eens goed voor je commentaar geeft.

Verder ben ik jou geen verantwoording schuldig over waarom ik nog geen glasvezel heb.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik bedoelde dat u nu waarschijnlijk ook al over internet belt. Nu gaat internet dan nog over de telefoonkabel, straks over glasvezel. Maar aan bellen veranderd feitelijk niets.

Hallo Alex,

de fout zit waarschijnlijk in de bekabeling tussen mijn modem en de wijkkast, ze hebben een paar weken geleden in de naastgelegen straat de stoep en weg open gehaald om bekabeling naar een perceel nieuw te bouwen huizen te leggen, dit vertelde mijn buurman.

 

ik heb echter besloten over te stappen op glasvezel, dan is het probleem voor mij opgelost.

wordt mijn analoge telefoonlijn dan overgezet naar VOIP ??

 

groet, Erwin.

Mocht jij nu nog een analoge lijn hebben waar je over belt kun je die meenemen en wordt het een VOIP verbinding over glas. De keuze is aan jou. Beide kunnen ook naast elkaar bestaan. 

Op termijn wordt analoge telefonie trouwens wel uitgefaseerd. Maar dat duurt nog wel een flinke tijd.Â