Beantwoord

Traag en onstabiel internet.

• 22 juni 2017
  • 22 reacties
  • 1840 keer bekeken

Hallo,

De afgelopen weken heb ik last van ontzettend onstabiel internet. Volgens Speedtest.net zit ik vaak op ongeveer de helft van de Mbps die ik normaal gesproken heb (en soms zelfs lager). Ik merk het vaak tijdens het kijken van Youtube video's of als ik een game aan het spelen ben. In games heb ik vaak zo'n 300 ping en dat is natuurlijk erg vervelend.

Het was me ook opgevallen dat het bereik heel gek doet. Normaal gesproken heb ik minimaal 4 strepen, maar soms heb ik er nu maar eentje...
Ik merk het verschil overigens op meerdere apparaten (telefoon, laptop en desktop).

Het modem resetten heeft geen invloed en mijn PC lijkt virus vrij te zijn.
Wat af en toe wel helpt is de verbinding verbreken. Dan laden Youtube videos ineens weer vrij goed, maar dit is tijdelijk.

Ik heb ook nog een screenshot van de Windows broncontrole. Hier is te zien dat er bijna geen informatie verzonden wordt (dit was tijdens vrij hevige lags in Guild Wars 2).
Screenshot: https://i.gyazo.com/dfccc6170c804146902bcd7ac0416e05.png

Hopelijk kan iemand me hier mee helpen!
icon

Beste antwoord door HTS 30 juni 2017, 06:29

Ik heb alles vervangen maar zie/merk geen verschil. Sinds ergens begin deze week was de snelheid weer rond de 5 mb en dat is het ook met de nieuwe kabels. Er zaten overigens meerder kabels bij die pasten, heb er op goed geluk maar een ingeplugd.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wacht even hoor, heb dit probleem ook bedraad?
Het lijkt er wel op. Speedtest resultaten zijn hetzelfde.

Wat ik er misschien nog bij had moeten zeggen is dat ik 3 mailtjes heb ontvangen afgelopen maand over onderhoud bij mij in de buurt, Zou dit gerelateerd zijn?
Reputatie 7
Badge +30
Welke snelheid had je voorheen?
Welke nu?
Welke geeft deze site aan? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Welke experiabox heb je?
- Normaal gesproken heb ik via Speedtest 10 tot 12 Mbps download snelheid
- Nu heb ik 5 tot 6 Mbps
- Bij het kopje "Koper/DSL" staat 17 Mbit/s
- Experiabox V10
Reputatie 7
Badge +30
Op die V10, ga daar eens naar Status > Geavanceerd en plaats die tabel hier eens?
Ik ga er van uit dat je deze bedoelde: https://gyazo.com/162ebaad7162c9dc3b5ef300c0f23ed0

Op het moment is mijn snelheid weer iets beter trouwens. 10Mbps via kabel en 9 Mbps via WiFi. Nog steeds niet perfect maar wel weer iets beter. Vandaar noem ik het instabiel... Want het zou zomaar kunnen dat het straks weer een stuk slechter is.
Reputatie 7
Badge +30
Als het straks een stuk slechter is, kan je dan weer eens die DSL status posten? Alhoewel deze status niet perfect is, zie ik niet direct aanleiding voor instabiliteit
Reputatie 7
Badge +22
Ha Jarfice, welkom op het forum! Onstabiel internet is natuurlijk nooit leuk 😞 Ik zie dat ja al flink wat vragen van Robin hebt beantwoord, helemaal goed! Zoals Robin al aangeeft, ziet de DSL status er op je screenshot prima uit.

Graag meet ik ook even vanaf hier je verbinding door. Daarvoor heb ik een aantal gegevens van je nodig. Reageer je op m'n privébericht? Dan ga ik aan de slag.
Reputatie 4
Badge +6
Ook ik heb de laatste dagen een buitengewoon slechte verbinding, zowel op mijn laptop als mobiel. Soms, mn 's avonds laat regelmatig helemaal geen verbinding. Ook mijn buren hebben erg slecht of geen internet.
Normaal zit ik rond de 6Mb nu tussen de 1,04 en 1,70.
Zowel bekabeld als onbekabeld. Hoge ping.
Heb de stekker al een poosje uit het modem gehad
Ik heb de Experiabox V9, buren weet ik niet welk modem zij hebben.
Reputatie 7
Badge +28
Wat rot, @HTS! Ik controleer je gegevens en er wordt inderdaad gezegd dat je verbinding niet in orde is. Gebruik je een splitter? Wil je die er dan eens tussenuit halen? Daarnaast ben ik benieuwd wat voor kabel je gebruikt naar het ISRA punt? Het staat me niet meer bij of we dit al van je weten, dus ik vraag het voor de zekerheid nog eens 🙂
Reputatie 4
Badge +6
Hallo Marcia, Sorry voor het late antwoord, net thuis van het werk. Ik gebruik geen splitter. Ik neem aan dat je de telefoonkabel van modem naar laptop bedoeld. Dit is een kabel met van die gele stekkers.
Ik gebruik deze kabel overigens zelden, doe alles via de wifi. Er zit alleen een laptop, een smartphone en een printer (altijd in slaapmodus) op deze wifi.
Mijn buren hebben overigens hetzelfde probleem hé? We wonen in een buitengebied. Het verdeelstation staat voor mij op ongeveer 2½-3 km, voor de buren nog 500 meter verder.
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem, ik ben het hele weekend tot je beschikking 😉. Het gaat om de bekabeling van het modem naar het isra punt. Je hebt hier een korte, ronde kabel voor nodig, zoals op dit plaatje.

Is dat bij jou ook het geval? Anders wil ik graag even een andere kabel opsturen om te testen of dit effect heeft bij je. De check geeft echt aan dat er binnenshuis een probleem lijkt, dus dat wil ik eerst uitsluiten.
Reputatie 4
Badge +6
Bij mij is de kabel plat en zilverkleurig.
Volgens mij heb ik het al 2x eerder genoemd en ga je hier een beetje aan voorbij. Mijn buren hebben ook last van geen of slecht internet.
Reputatie 7
Badge +28
Een platte kabel is verre van ideaal. Daarom wil ik je toch graag een setje kabels sturen, die krijg je binnen een aantal dagen opgestuurd. Ik wil graag eerst uitsluiten dat het probleem bij jou zit, dat is namelijk waar het op lijkt als ik je gegevens controleer. Als dat niet het geval is, dan kijk ik naar het grotere geheel. Op welk nummer wonen jouw buren? Dan controleer ik sowieso ook hun gegevens even.
Reputatie 4
Badge +6
Mijn buren wonen op nummer 5a (let op de toevoeging want nr 5 is 3km verder op ?)
Reputatie 7
Badge +28
Dankjewel! Ik stuur je daar even een privébericht over, aangezien het niet je eigen aansluiting betreft. Vooralsnog advies om bij jou de platte kabel te vervangen door de kabel in het pakketje wat je van mij krijgt. Laat je het me weten of die verbetering oplevert? Dan kijken we vanuit daar verder.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je het doosje inmiddels ontvangen en de tijd gehad om het aan te sluiten? Merk je al een verbetering? Ik ben heel benieuwd naar de resultaten!
Reputatie 4
Badge +6
Ik heb alles vervangen maar zie/merk geen verschil. Sinds ergens begin deze week was de snelheid weer rond de 5 mb en dat is het ook met de nieuwe kabels. Er zaten overigens meerder kabels bij die pasten, heb er op goed geluk maar een ingeplugd.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie hier dat je ook nog niet de gewenste snelheid behaalt inderdaad.. Daarom wil ik toch eens kijken of we een monteur naar je toe kunnen sturen. Reageer je op mijn privébericht ? Ik wil nog een paar dingen met je doornemen hiervoor.
Reputatie 4
Badge +6
Nou, niet om lullig te doen, ik ben ooit eens ge-upgrade naar 12Mb (toen ik van ADSL naar VDSL ging) , maar dit bleek in de praktijk helemaal niet haalbaar. Meer dan 6Mb wordt het echt niet. En zo lang het niet minder wordt ben ik tevreden.
Reputatie 7
Badge +28
Prima hoor, dan laat ik het eerst zo! Weet je of je buren ook al weer iets sneller internet hebben? Zij kunnen ook altijd contact met ons opnemen als ze het na laten willen kijken natuurlijk. Ik wens jou een heel fijn weekend toe 🙂
Reputatie 4
Badge +6
Die zitten rond de 2Mb, meer wordt dat ook niet.

Reageer