De afgelopen weken heb ik last van ontzettend onstabiel internet. Volgens Speedtest.net zit ik vaak op ongeveer de helft van de Mbps die ik normaal gesproken heb (en soms zelfs lager). Ik merk het vaak tijdens het kijken van Youtube video's of als ik een game aan het spelen ben. In games heb ik vaak zo'n 300 ping en dat is natuurlijk erg vervelend.
Het was me ook opgevallen dat het bereik heel gek doet. Normaal gesproken heb ik minimaal 4 strepen, maar soms heb ik er nu maar eentje...
Ik merk het verschil overigens op meerdere apparaten (telefoon, laptop en desktop).
Het modem resetten heeft geen invloed en mijn PC lijkt virus vrij te zijn.
Wat af en toe wel helpt is de verbinding verbreken. Dan laden Youtube videos ineens weer vrij goed, maar dit is tijdelijk.
Ik heb ook nog een screenshot van de Windows broncontrole. Hier is te zien dat er bijna geen informatie verzonden wordt (dit was tijdens vrij hevige lags in Guild Wars 2).
Screenshot: https://i.gyazo.com/dfccc6170c804146902bcd7ac0416e05.png
Hopelijk kan iemand me hier mee helpen!
Beste antwoord door HTS
Ik heb alles vervangen maar zie/merk geen verschil. Sinds ergens begin deze week was de snelheid weer rond de 5 mb en dat is het ook met de nieuwe kabels. Er zaten overigens meerder kabels bij die pasten, heb er op goed geluk maar een ingeplugd.
Bekijk origineel