Beantwoord

Traag en wegvallend (bekabeld) internet rond middaguur

  • 25 January 2019
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik woon in de buurt van een scholengemeenschap en heb het probleem dat zo rond 11:30 mijn vaste internetverbinding vastloopt. Ik kan dan ongeveer een half uur- drie kwartier internet niet bereiken. Ik heb dit al meerdere malen via Chats gemeld maar zodra ik verbinding met kpn kan krijgen is uiteraard het probleem ook opgelost. Kan er sprake zijn van capaciteitsprobleem? Ook GSM geeft om die tijd problemen; binnenkomende oproepen worden direct naar de voicemail doorgeschakeld.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 February 2019, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Jaap, welkom op het forum! Bijzonder dat het zo regelmatig voorkomt. Wat je vaste verbinding betreft, die is specifiek voor jou, je deelt die niet. Dus daar verwacht ik niet dat capaciteit de oorzaak is. We gaan er samen naar kijken. Merk je, tijdens die periodes, dat tv en/of vaste telefonie het ook niet doet (als je dat hebt)? Wat heb je thuis allemaal aan apparaten in je netwerk?

Vul verder ook je gegevens in op je profiel (zowel voor vast als mobiel), en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan meet ik hier de boel door.

Dan, mobiel, dat kan inderdaad een capaciteitsissue zijn. Je geeft aan dat je in de buurt van een scholengemeenschap woont. Half twaalf is pauzetijd, dus dan is het goed mogelijk dat het mobiele netwerk op dat moment wat overbelast raakt. Ook daar ga ik naar kijken. Kun je verder nog aangeven of je los van dit moment vaker problemen ervaart met je mobiele bereik thuis? Andere toestellen in huis die dit probleem ook hebben, of juist niet? Heb je de mogelijkheid om je simkaart om te wisselen met een ander toestel? Zo ja, zou je dat dan eens willen doen op het moment dat je de problemen hebt. Ik ben benieuwd of de problemen dan bij je simkaart blijven, of bij je telefoon, of dat het dan met beide telefoons problemen zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb niets meer van je gehoord, Jaap, ik ga ervan uit dat het is opgelost. Zo niet, reageer alsnog.
Sorry voor de late reactie, ik was even niet beschikbaar. Ik heb daardoor ook niet kunnen controleren of het probleem nog steeds bestaat. Op dit moment, 11:15 uur meet ik 21,8/3,75Mbps dus dat is goed. Ik zal straks in de pauze nog eens meten.
Het probleem is dat ik tijdens die storing ook niet kan meten en dat servicetool dan ook blijft hangen en/of een foutmelding geeft.
Mobiel is niet echt het probleem; het is inderdaad een capaciteitsprobleem want ook mijn buren hebben met Vodafoon hetzelfde.
Op mijn thuisnetwerk hangen bekabeld 1 iMac en 1 Mac pro. Draadloos gebruik ik wisselen een Macbook air en een paar iPads
Wifi werkt goed(twee versterkers) en ook TV is ok. Alleen van tijd tot tijd problemen met de YouTube app. Die laat de ontvanger "hangen" en moet dan worden gereset. Laatste keer was tijdens afgelopen weekend
Hopelijk is dit genoeg info
Mijn profiel heb ik inmiddels aangevuld
groet
Jaap
Storing was om 11:45 uur weer aanwezig ; nu 11:55 weer 21mb
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Jaap! Ik heb hier alles doorgemeten, en van onze kant lijkt alles in orde. Geen onderbrekingen, geen alarmbellen, niks. Dit betekent dat ik op dit moment, helaas, niets kan doen.

Wat ik je eigenlijk aanraad is om een servicemonteur te laten komen. Die kun je namelijk altijd aanvragen. Hiervoor wordt in principe €50 in rekening gebracht, maar als tijdens het bezoek blijkt dat het probleem aan ons ligt, dan kunnen we dat natuurlijk aanpassen. Plan de afspraak dan in rond die pauzetijd, zodat de monteur het probleem ook daadwerkelijk meekrijgt.