Beantwoord

Traag en wegvallend internet: servicetool werkt niet

  • 6 January 2020
  • 12 reacties
  • 249 keer bekeken

Ook bij ons @Marcia_  krijgen we een techische storing in beeld (bedraad) wij hebben een terugkerend probleem internet fluctureerd dus wifi ook meestal zitten we op de helft van ons abbo bedraad.

Hendrik.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Natasja 8 January 2020, 18:06

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Dag. Dank voor je bericht hier op het Forum. Het lijkt me heel vervelend dat de internetsnelheid zo fluctueert. Als ik je huidige snelheid controleer, zie ik dat er 101 Mb/s downloadsnelheid binnenkomt bij je modem. Zou je daarom eens een speedtest willen doen?  Voor een betrouwbaar resultaat sluit je een laptop of PC bekabeld aan en zet je andere apparaten die gebruikmaken van internet uit. Omdat je aangeeft dat de snelheid fluctueert, wil ik je vragen meerdere speedtests te doen op verschillende momenten van de dag. Deel je de resultaten hier? :slight_smile:

 

Hallo @Natasja dit is van de afgelopen weken savonds overdag hebben we er ook last van

Oja onze tv beneden is verbonden met een dvs en boven bedraad maar beide tv s hebben haperend geluid of de zenders worden niet weergegeven

Hendrik.

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo Hendrik. Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat de snelheid wel enigszins fluctueert, maar dat valt of staat ook met hoeveel apparaten er op dat moment bijvoorbeeld met internet verbonden zijn. Als ik je verbinding doormeet kom ik ook nu weer op een downloadsnelheid van 101 Mb/s. Dat is dus de snelheid die bij je modem binnenkomt. Hoe heb je de speedtest uitgevoerd? Heb je die bekabeld via een laptop of PC gedaan?

Verder lees ik dat je haperend geluid hebt of de zenders niet worden weergegeven. Is dat ook aan de orde als je de tv-ontvanger(s) bekabeld aansluit op je modem? Zo kunnen we controleren of het probleem wordt veroorzaakt door de Draadloze Verbindingsset. Het advies is namelijk om je tv-ontvanger met de kabel die je standaard meegeleverd krijgt aan te sluiten. Dan heb je namelijk de minste kans op (ver)storingen. 

Hallo dit heb ik met de pc gedaan bekabeld en niet via wifi en de tv ontvangers hebben beide de orginele kabels en de ene is verbonden via de kabel met de modem en de andere met dvs beide tv onvangers hebben de zelfde klachten @Natasja 

Hendrik

Reputatie 6
Badge +9

Dag Hendrik, als ik naar de speedtestresultaten kijk, dan zie ik daar links een WiFi-icoontje. Het is in dit geval echt belangrijk dat je een PC of laptop rechtstreeks aansluit op je modem om de speedtest uit te voeren. Verder lijkt het me goed om je glasvezelkastje eens te herstarten door dit kort stroomloos te maken en je Experia Box te resetten. Kan je daarnaast ook toelichten wat je precies ziet als de zenders niet worden weergegeven? Krijg je een foutcode/foutmelding? En gebeurt dit bij specifieke zenders of alle zenders?

Hoi dit is met de pc gemeten bedraad wat dat wifi icoontje daar doet weet ik niet onze pc zit geen wifi op of in hij kan helemaal niet op wifi.

Hendrik.

@Natasja Goedenavond dit wifi icoontje betekent multi connection  oja en de pc is bedraad geen wifi.…

Hendrik.

Reputatie 6
Badge +9

Oké, duidelijk! Dat kon ik niet helemaal opmaken uit de foto die je deelde. Wel heb ik iets meer informatie van je nodig om je verder te kunnen helpen. Heb je het glasvezelkastje al opnieuw opgestart en je Experia Box gereset? Kan je aangeven wat je precies ziet als de zenders niet worden weergegeven? Krijg je een foutcode/foutmelding? En gebeurt dit bij specifieke zenders of alle zenders?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Dag. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Merk je verbetering na de herstart en reset? Laat het gerust weten als ik toch nog iets voor je kan doen.

Hallo @Natasja 

Sorry voor de late reactie ik zie nu pas de melding maar ik ben door omstanigheden nog niet aan het resetten geweest eind deze week zal ik het doen.

Ps kan je mijn inlognaam ook veranderen.

Hendrik.

Reputatie 6
Badge +9

Geen enkel probleem, @Dag. Dan wacht ik je berichtje af. Ik kan je gebruikersnaam voor je aanpassen, als je daarmee doelt op de gebruikersnaam hier op het Forum? Stuur me in dat geval een privéberichtje met de naam die je wilt gebruiken. 

Reageer