Beantwoord

Traag en wegvallende verbinding (tv en internet) in nieuwe woning

  • 28 May 2023
  • 17 reacties
  • 122 keer bekeken

Recent verhuisd naar onze nieuwe woning. Migratie van het KPN abonnement verliep vlekkeloos echter op het nieuwe adres is het internet helaas tergend traag en valt regelmatig weg. Tv geeft regelmatig onderbrekingen en bv een film of serie kijken via Netflix is haast onmogelijk. Glasvezel is helaas nog niet in zicht. Zijn er tot die tijd andere opties om de snelheidsproblemen te verhelpen? 

icon

Beste antwoord door Joep1965 29 May 2023, 17:12

Bekijk origineel

17 reacties

Onlangs na verhuizing naar nieuwe woning overgestapt van Digitale TV HD ontvangers naar de Nieuwe TV+ ontvangers. Sinds de overstap “stopt” het beeld regelmatig bij TV kijken. Dwz beeld stopt, wordt zwart en gaat niet verder. Of bij bv Netflix wordt een programma niet ingeladen of blijft hangen bij bufferen. Van de week ook al 2 keer voorgenomen dat bij aanzetten van de tv ontvangers alles opnieuw moest worden ingesteld. Tot nu toe nog niet echt blij met deze  nieuwe tv ontvangers. Is helaas nog niet echt een vooruitgang te noemen.

 

Admin: samengevoegd met je andere topic

Badge +19

Welke snelheid zou je moeten kunnen halen volgens de orderbevestiging of kpnsite?

Reputatie 6

Het zal waarschijnlijk om een ADSL verbinding gaan. Als u in het buitengebied woont kan u mits de abonnement aangepast wordt naar een hussel abonnement een 4G buitengebied ontvangen. Dit helpt om hogere internet snelheden te krijgen via een zendmast. Dit bied trouwens geen ondersteuning voor de snelheid van onze set-up box. Mocht u gebruik maken van een smart TV om Netflix te kunnen kijken ondersteund dit de snelheid wel. De ontvanger vraagt ergens tussen de 4 en 10mb snelheid als u maar een ADSL lijn heeft van 12 of 15mb of misschien lager blijft er niks over voor andere apparaten.

U kunt het beste 0800-0402 bellen voor meer advies voor uw nieuwe adres. 
Geef aan dat u verhuist bent maar uw situatie niet goed gespiegeld wordt naar uw nieuwe huis.

Mocht bovenstaand n.v.t. zijn dan zou ik om een monteur vragen om alles te komen doormeten.

Ik heb een KPN (tot) 100MBit abonnement. Ja ik woon inderdaad in een buitengebied.

Ik haal echter op dit moment slechts een 20 tot 25 Mbit. Is de avond kan dit zelfs nog teruglopen tot 8 a 10 Mbit. Ik snap dat in een buitengebied de internetsnelheden wellicht iets lager zijn. Maar gemiddeld 20Mbit is bij lange na nog niet in de buurt van (tot) 100Mbit. Eerder dichter bij 0.

Daarbij bij ben ik van mening dat normaal tv kijken toch ook op zijn minst mogelijk zou moeten zijn zonder verstoringen of uitval.

Badge +19

Ga even naar de site van kpn. Doe net alsof je een bestelling plaatst.  Welke snelheid krijg je dan te zien? 

Snel (tot 100Mb)

Badge +19

Iets naar beneden schollen en daar staat de exacte snelheid.

 

Badge +19

Je hebt het natuurlijk al gezien. Het is geen geweldige snelheid.  Met hoeveel internetgebruikers woon je daar?

Met zijn 2

Badge +19

Met deze snelheid is het belangrijk om je netwerk goed in te richten. Dus zoveel mogelijk bekabeld werken. Bij mij is de maximale snelheid 30 en heb nooit problemen. Welk type modem heb je? Kijk hier even of sneller internet buitengebied bij jou leverbaar is.

natuurlijk… zal het eerste probleem nog niet zijn …

 

Ik heb Experiabox V10 trouwens. En alle TV-ontvangers en Waps zijn bedraad aangesloten

Badge +19

Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja wil je dat dan doen en een screenshot plaatsen van de pagina geavanceerd?!

 

Hallo @Lights-On ,

De SNR is te laag, dit kan tot uitval lijden.

Kan je een of meerdere foto's maken van hoe je KPN aansluitpunt/ISRA er uit ziet?Mogelijk zit daar iets niet goed aangesloten.

Als dat in orde blijkt, lijkt mij een monteur een goede stap.

 

Badge +19

@Pauwerful zie jij hier iets bijzonders aan?

Reageer