Traag internet

• 15 februari 2015
  • 6 reacties
  • 274 keer bekeken

Badge
Waarom is met grote regelmaat mijn internet BAGGERTRAAG?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Kerik,

Met zo'n probleemomschrijving komen we niet erg ver. Betreft dit draadloos internet of bekabeld? Ervaar je dit op meerdere apparaten? Heeft het eerder wel goed gewerkt? Ik zie je toelichting graag tegemoet.

Joran
Badge
Het betreft een bekabelde aansluiting en is vaak dus niet altijd erg traag een internetpagina word dan niet geladen.
Badge
Heb even huiswerk gedaan snelheid is 959 kb download en 164,5 kb upload. Volgens mijn abb moet ik 50 mb en 5 mb hebben
Reputatie 7
Badge +28
Dat is inderdaad érg langzaam.

Hoewel de volledige 50Mb niet haalbaar is komt op de Experiabox 22,3Mb download / 2Mb upload binnen. Ervan uitgaande dat Interactieve TV op dat moment niet wordt gebruikt moet dit bekabeld haalbaar zijn. Waar heb je deze snelheidstest uitgevoerd? Kun je de test eens op onze website doen?

Badge
Hoe kan het dat ik voor 50 mb betaal en in de meest gunstige situatie maar de helft krijg?
Reputatie 7
Helaas ben jij dus één van de velen die over dat kleine woordje tot heen gelezen heeft.

Je hebt een abonnement afgesloten met een snelheid tot 50Mbps, niet met een snelheid van 50Mbps.

Helaas laat de wetgever het nog steeds toe dat in commerciële uitingen de telecom industrie rustig dergelijke aanbiedingen gedaan mogen worden. Ik hoop dat het een keer zo ver zal komen dat telecom providers helemaal geen publicaties meer mogen doen zonder deze 100% te "personaliseren" op basis van het adres en dus alleen nog maar op basis van de werkelijke te verwachten (te garanderen) bandbreedte.

Reageer