traag internet

• 9 mei 2016
  • 8 reacties
  • 238 keer bekeken

Na meerder gesprekken en beloftes van KPN worden de afspraken niet nagekomen. Ik woon in het buitengebied van Babberich en heb een download snelheid van 5,86 MB. Via het klanten contact centrum is voorgesteld om een monteur alles nog een keer na te meten en als het niet gaat werken zou men de status van ons woongebied omzetten naar buitengebied zodat wij gebruik kunnen gaan maken van het 4G netwerk. Ik heb netjes te horen gekregen wat het abonnement gaat kosten en de kosten van een nieuw modem. ik heb mijn akkoord gegeven voor deze bedragen maar nu wil de KPN ons geen status buitengebied geven en kunnnen wij geen snel internet krijgen.

Nu word ons verteld dat dit niet mogelijk is. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat ik wil betalen voor een 4G netwerk en het dan niet kan krijgen. Als mijn zoon online aan het gamen is kunnen wij beneden niks met onze laptops voor ons werk. We zitten juist niet meer met wifi te werken maar alles bekabeld.

Ik wil de KPN bedanken voor hun hulp, en het bekende kastje naar de muur spelletje. Fijn als je in Nederland in het buitengebied woont dan kan je kabel,glasvezel en nu zelfs 4G netwerk wel vergeten.

Conclusie: zeer ontevreden over de diensten en service die kpn levert.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

mmwels schreef op 9 mei '16 om 20:40u

Na meerder gesprekken en beloftes van KPN worden de afspraken niet nagekomen. Ik woon in het buitengebied van Babberich en heb een download snelheid van 5,86 MB. Via het klanten contact centrum is voorgesteld om een monteur alles nog een keer na te meten en als het niet gaat werken zou men de status van ons woongebied omzetten naar buitengebied zodat wij gebruik kunnen gaan maken van het 4G netwerk. Ik heb netjes te horen gekregen wat het abonnement gaat kosten en de kosten van een nieuw modem. ik heb mijn akkoord gegeven voor deze bedragen maar nu wil de KPN ons geen status buitengebied geven en kunnnen wij geen snel internet krijgen.

Nu word ons verteld dat dit niet mogelijk is. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat ik wil betalen voor een 4G netwerk en het dan niet kan krijgen. Als mijn zoon online aan het gamen is kunnen wij beneden niks met onze laptops voor ons werk. We zitten juist niet meer met wifi te werken maar alles bekabeld.

Ik wil de KPN bedanken voor hun hulp, en het bekende kastje naar de muur spelletje. Fijn als je in Nederland in het buitengebied woont dan kan je kabel,glasvezel en nu zelfs 4G netwerk wel vergeten.

Conclusie: zeer ontevreden over de diensten en service die kpn levert.

Wat gamet je zoon dan precies? Want met ~6Mbit kan je makkelijk gamen

Hij speelt online diverse spellen met vriendjes op de ps4. Incombinatie met Skype. Wanneer hij aan het spelen is kunnen wij beneden na genoeg niet werken op onze laptops in combinatie met internet. De monteur heeft het isra punt gecontroleerd en de internet snelheid en geeft aan dat deze te laag is voor het geen wij online doen. De monteur geeft zelf ook aan dat wij op 4g netwerk aangesloten moeten worden maar kpn geeft geen medewerking. Vind je antwoord ook kortzichtig met de vraag wat mijn zoon gamed
Reputatie 7
Badge +11

mmwels schreef op 9 mei '16 om 20:55u
Vind je antwoord ook kortzichtig met de vraag wat mijn zoon gamed

Dat valt wel mee. Helaas zijn die 4G abonnementen niet onbeperkt, dus intensief gamen en skypen lijkt me niet gewenst. Zie ook hier. Zou je daar eens een postcodecheck kunnen doen? Dan heb je duidelijkheid.

Het feit dat KPN eerst zegt dat het wel kan en vervolgens kan het niet vind ik ook een kwalijke zaak.

Als je bij KPN de status buitengebied niet krijgt terwijl ik echt in het buitengebied woon geeft de postcodecheck aan niet bereikbaar voor 4g. De monteur geeft aan dat ze mijn status moeten veranderen naar buitengebied en dan heb ik de keuze uit twee abonnementen met zeer veel data 10G of 50G.
Reputatie 7
mmwels schreef op 9 mei '16 om 21:06u
Als je bij KPN de status buitengebied niet krijgt terwijl ik echt in het buitengebied woon geeft de postcodecheck aan niet bereikbaar voor 4g. De monteur geeft aan dat ze mijn status moeten veranderen naar buitengebied en dan heb ik de keuze uit twee abonnementen met zeer veel data 10G of 50G.
Het is maar wat je onder zeer veel data verstaat. Die 50GB gaat er bij ons op een gemiddeld avondje wel doorheen.

Als bij ons twee TV ontvangers aan staan en op HD-"Glas" zenders ingesteld zijn, dan wordt er alleen al aan TV zo'n 25Mbit/s verbruikt. Dat is per seconde dus zo'n 3,125 MByte en dat is dan zo'n 11.250 MByte per uur of ook wel bijna 11GByte per uur. Na 4,5 uur zijn die 50GB dus weg.

Wat ik hiermee aan wil geven is dat die hoeveelheid data "betrekkelijk" is.

Ja, ik weet dat je bij zo'n 4G abonnement geen ITV zult kunnen afnemen, maar als je er ooit aan denkt een Netflix abonnement te nemen, houdt er dan rekening mee dat dat ook zo'n grootverbruiker is.

Het klinkt enorm 50GByte en ja voor een mobiel abonnement is het ook gigantisch, maar dat ligt anders voor jouw aansluiting thuis met waarschijnlijk meerdere aangesloten apparaten.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo , welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag meer en beter internet wilt. 4G voor Buitengebied kan dan een oplossing zijn. Dit is alleen ook niet overal mogelijk. Voor dat 4G voor Buitengebied ergens aangeboden wordt, moet aan een aantal eisen worden voldaan.

De beschikbare bandbreedte moet onder de 6 Mbit liggen, zonder geplande upgrades in de komende zes maanden. Het moet ver genoeg buiten stads- en dorpskernen liggen, en er moet een voldoende capaciteit zijn op het 4G netwerk bij jou in de buurt. 

Het is dan ook makkelijk gezegd dat jouw adres en omstreken de status buitengebied moeten krijgen. Maar als er, bijvoorbeeld, niet voldoende capaciteit op het 4G-netwerk is, of je woont toch net te dichtbij een kern, dan kan dit niet. 

Ik wil graag voor je kijken wat de mogelijkheden zijn voor jullie adres. Je krijgt daarom een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan ga ik aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +28
Dank je voor je bericht, . Ik heb jouw adres en verbinding nagekeken. Daaruit komt dat er 8 Mbit haalbaar is. Dat zie je ook terug als je hier je postcode en huisnummer invult. Dat betekent dat jouw adres helaas niet voldoet aan de eisen voor een eventuele buitengebied status. 

Van die haalbare 8 Mbit meet ik dat je op dit moment bijna 7 binnenkrijgt. Er is dan ook misschien nog wat winst te behalen door eens te kijken naar hoe in huis alles aangesloten is. Je gaf al aan dat er een monteur is geweest. Ik zie ook terug hier dat eind vorig jaar het IS/RA punt hersteld is. Heeft de monteur verder nog gekeken naar je bekabeling en/of dingen aangepast?

Beste Erik ik heb net weer een speedtest gedaan bekabeld rechtstreeks tussen modem en laptop. Snelheid is 5,85 download. De monteur is aan het patchen geweest in de schakelkast van kpn en meet 10 pinnen hoger 13 mb maar heeft mij daar niet opgeplaatst waarom die dit niet gedaan heeft weet ik niet. Mocht het niet opgelost worden ga ik kijken of ik vanuit duitsland internet kan krijgen gezien het feit ik vlak aan de grens woon.

Reageer