Beantwoord

Traag internet

  • 3 september 2017
  • 16 reacties
  • 271 keer bekeken

Ik heb de laatste tijd last van erg traag internet waardoor het surfen bijna ondraaglijk word.
Het resultaat van de KPN speedtest is als volgt:



Volgens KPN kan er maximaal 28 Mbit/s behaald worden:


Het abonnement wat afgesloten is, is voor 60 Mbit/s.

Het zou betekenen dat er nu nog geen 3% van de snelheid van het abonnement word gehaald en net geen 6% van maximaal haalbare snelheid.

Ik heb dit probleem al eerder gehad en er is een monteur geweest die vertelde dat het een achterstallig netwerk betreft. Hier hebben wij zo ongeveer een half jaar van kunnen genieten. Helaas is nu toch het probleem terug. De oplossing die ik het liefst zou zien is een verbetering van het netwerk.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 5 september 2017, 15:33

Wat jammer om te lezen dat je er weer zo'n last van hebt! Balen dat het weer teruggekomen lijkt. Ik kan in ieder geval opnieuw een monteur naar je toe sturen, want ook het systeem ziet inderdaad dat de verbinding niet optimaal is.

Je hebt wel alles bekabeld aangesloten en geen externe apparatuur (switch, tweede router o.i.d.) gekoppeld? Als dat het geval is, laat je me weten of je een monteur wilt en zo ja, welke datum/tijdstip je het beste uitkomt?
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Wat jammer om te lezen dat je er weer zo'n last van hebt! Balen dat het weer teruggekomen lijkt. Ik kan in ieder geval opnieuw een monteur naar je toe sturen, want ook het systeem ziet inderdaad dat de verbinding niet optimaal is.

Je hebt wel alles bekabeld aangesloten en geen externe apparatuur (switch, tweede router o.i.d.) gekoppeld? Als dat het geval is, laat je me weten of je een monteur wilt en zo ja, welke datum/tijdstip je het beste uitkomt?
Reputatie 7
Badge +27
Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Ik zie dat je nog niet op mijn privébericht hebt gereageerd. Mocht je er nog niet aan toegekomen zijn, reageer gerust alsnog hoor!
Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Ik zie dat je nog niet op mijn privébericht hebt gereageerd. Mocht je er nog niet aan toegekomen zijn, reageer gerust alsnog hoor!

Bedankt! Een monteur zou ik op prijs stellen! Ik heb nog geen privébericht gezien.
De vorige monteur vertelde dat het vooral door de kabel van de verdeelkast naar het huis kwam. Mogelijk is een permanentere oplossing om deze te vervangen?
Reputatie 7
Badge +27
Ik zie net dat ik je die helemaal niet gestuurd had, sorry. Ik had openbaar gevraagd om een tijdstip en datum die jou het beste uitkomt. Wil je me dat laten weten? Voor volgende week is volgens mij nog volop ruimte, dus als je een of twee dagen en dagdelen door kunt geven aan me, dan boek ik een monteur voor je.

Of er een meer permanente oplossing is, weet ik niet. Een monteur is dan sowieso degene die dat eventueel aan zou moeten sturen.
Ik zie net dat ik je die helemaal niet gestuurd had, sorry. Ik had openbaar gevraagd om een tijdstip en datum die jou het beste uitkomt. Wil je me dat laten weten? Voor volgende week is volgens mij nog volop ruimte, dus als je een of twee dagen en dagdelen door kunt geven aan me, dan boek ik een monteur voor je.

Of er een meer permanente oplossing is, weet ik niet. Een monteur is dan sowieso degene die dat eventueel aan zou moeten sturen.


Bedankt! Vanaf woensdag in de middag of avond zou het best uit komen!
Reputatie 7
Badge +27
Top. Dan komt deze woensdag 20 september tussen 19 en 21 uur bij je. Je krijgt nog een bevestiging per sms hiervan! Wil je nog even laten weten hoe het afgelopen is?
Top. Dan komt deze woensdag 20 september tussen 19 en 21 uur bij je. Je krijgt nog een bevestiging per sms hiervan! Wil je nog even laten weten hoe het afgelopen is?

De monteur is gisteren langs geweest en is een hoop aan het testen geslagen. Hij informeerde ons dat hij niets kon beteken en er nog een specialist langs zou komen.
Reputatie 7
Badge +27
Slecht nieuws dus eigenlijk.. Balen! Heeft de monteur je ook laten weten wanneer ongeveer? En of deze specialist nog contact met jou opneemt?
Slecht nieuws dus eigenlijk.. Balen! Heeft de monteur je ook laten weten wanneer ongeveer? En of deze specialist nog contact met jou opneemt?

Nee de monteur vertelde dat hij de reparatie op "uncompleted" had gezet en KPN dan uit zichzelf mij zou benaderen.
Reputatie 7
Badge +27
Ik zie de bon inderdaad op 'uncompleted' staan. Moet goed komen dus! Als ik nog wel iets in gang moet zetten, omdat je niet gebeld bent, laat het me gerust weten.
Hallo,

De monteur is langs geweest en heeft alles door gemeten. Blijkbaar moet alles nu goed zijn maar helaas is het internet nu nog steeds op momenten erg traag..
Reputatie 7
Badge +27
Hè, wat jammer! Erg vervelend dat je er nu al zo lang mee bezig bent en het nog niet 100% is. Ik heb alles even teruggelezen en je hebt een nieuw aansluitsetje gekregen en een nieuwe Experiabox. Daarna is er nog twee keer een monteur geweest en het lijkt iets beter, maar het is nog niet goed. Dat is volgens mij een goede samenvatting, toch?

Ik wilde je lijn nog eens laten stabiliseren over het weekend, maar dat lukt niet. Het lijkt er op dat er nog steeds iets niet goed is en ik wil daarom toch nog eens een monteur naar je toe sturen. Vind je dat goed? Kan je me dan wederom laten weten wanneer dit het beste schikt?
Ja dat klopt helemaal!

Ja graag! Op zich is elke avond behalve woensdagavond helemaal prima!
Reputatie 7
Badge +27
Opeens kon ik zelf geen monteur inplannen, dus je wordt nog even gebeld om een afspraak te maken. Ik heb al wel een heel verhaal getypt met wat er gebeurd is en dat je al eerder monteurs hebt gehad, dus dat moet goed komen!
Reputatie 7
Badge +27
Heb je inmiddels contact gehad en is er opnieuw een monteur ingeboekt? Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan doen?
Heb je inmiddels contact gehad en is er opnieuw een monteur ingeboekt? Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan doen?

Ja het gaat goedkomen het is geregeld. Bedankt!

Reageer