Beantwoord

Traag internet

• 16 september 2017
  • 9 reacties
  • 141 keer bekeken

sinds aug 9 van dit jaar moeite met downloaden of youtube. duurt lang, kan chrome niet eens downloaden. dacht dus aan ip, geblokked maar ik heb vpn dus kan zo wisselen en op andere sites zoals recordradio.ru kan ik soms wel downloden soms niet, downloads in mega upload of of torrent gaan prima net als in news groepen. dus heeft iemand een idee wat het zijn kan?? windows 10 update ook driver pentom quaud core black edition 12 gig aan ram 4 gig videokaart, dus daar zal probleem niet in zitten lijkt me, omdat het eerder wel werkte.
dus ik dacht een windows probleem, maar op android draaide systemen hetzelfde
icon

Beste antwoord door erikje2014 28 september 2017, 01:58

wat veranderd, had een andere telefoon.Nu een samung s4.
Maar zal je wat vertellen, sinds 2 dagen werkt youtube goed[gezien snelheid dan] wel onder aloude explore. Mm het was eerst zo erg dat fimpje wel lade, maar niet de aanbevolen of reclame, dat laaste was geen ramp.
het blijkt ook dat op tablet en foon beide android, er vier updates waren van google en youtube afgelopen 2 dagen. en dus waarschijnlijk ook voor windows en de verschillende browers, wat aannemelijk is want ene keer werkte die wel goed dan een andere browser.
het probleem is dus vanzelf opgelost. Leek me al sterk dat fout hier zat phantom 4 black overclock naar 4 keer 5000 ipv standaard 3400 mhz 12 gig ram geheugen , 4 gig videokaart van nividia nouja je snapt em wel.\Er kon dus iets mis zijn gegaan bij de balans tussen tv en internet, toen ik Hd kreeg
maar goed alles is weer zoals het moet zijn, wilde dat youtube ook zo meedacht als kpn, als die gasten me gewoon hadden verteld dat ze daarmee bezig waren, hadden vele chats en ergenissen voorkomen kunnen worden:😶 .
bedankt voor je reacties
vriendelijke groet erik
Bekijk origineel

9 reacties

oja aanvulling ook op android systemen zelfde problemen, dacht eerst dat het een windows probleem was
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @erikje2014! Bijzonder probleem dit. Downloads werken dus wel goed, maar normaal internetverkeer en streaming niet. In ieder geval niet altijd.

Heb je een andere DNS server ingesteld? Werkt Youtube (bijvoorbeeld) wel goed als je via de VPN verbinding maakt? Werkt Interactieve TV wel stabiel?
hoi
geen ander dsn ,modem is paar keer gereset door kpn, ook harde reset dus fabrieks instellingen, problem is alleen met google en aanverwante sites zoals you tube. sinds vanavond gebruik ik fire fox, tot nu toe laad alles snel op ook de internet pagina's zoals youtube, stoppen soms om te bufferen, maar ja heb maar 11mb internet. dacht laatst misschien omdat foon en tablet ook via wifi zijn verbonden, dacht dat probleem daar lag. ioke sinds die datum de 9e omstreeks heb ik hd tv, maar dat staat niet aan en zou ook dan invloed moeten hebben op andere zoals newsgroepen ed,
ik snap het ook niet, zit sinds 1996 op het intyernet, dit snap ik dus niet.
groetjes
Reputatie 7
Badge +28
sinds die datum de 9e omstreeks heb ik hd tv, maar dat staat niet aan en zou ook dan invloed moeten hebben op andere zoals newsgroepen ed,

Het is goed dat je dat er bij zegt. In de laatste 48 uur heeft de TV-ontvanger bijna de hele tijd aangestaan. Ik vermoed dat de ontvanger niet op standby wordt gezet, maar dat alleen de TV wordt uitgezet. Dat betekent dat er continu ongeveer 8Mb/s wordt gebruikt. Daardoor blijft er niet veel snelheid over. Dit verklaart niet alles, maar wel het bufferen van Youtube bijvoorbeeld. Als er geen TV wordt gekeken kun je de ontvanger op standby zetten met de knop rechtsboven op de afstandsbediening. Er brandt dan een rood lampje op de ontvanger en je ziet de tijd in het display, in plaats van een zendernummer.

Kun je de TV-ontvanger op deze manier uitschakelen en dan nog eens testen hoe de verbinding werkt?
Reputatie 7
Badge +28
@erikje2014: Nog kunnen testen? Ik ben erg benieuwd 🙂
mm, pc en tv zijn hetzelfde scherm, enige wat aanstaat is de radio van mediabox. Maar ook als die uitstaat, hetzelfde probleem. want zoals jij zegt staat media ding in standby als knopje rood is.
maar zoals ik eerder zei dan moet dat ook van invloed zijn op torrent of welke downloadsite ook.
gekke is als ik gewoon radio heb aanstaan, geen vpn gebruik heb ik bij speedtest nog 11Mb, met vpn 10 MB, ligt aan welk vpn adres ik gebruik. Heb het idee dat het in browers zit. alleen aanverwante aan youtube zoals vimeo daar heb ik probleem niet, dat is het gekke. en als ik eenmaal binnen ben bij youtube is het goed. oja trouwens ping is ook erg hoog 37 ms, wellicht daarmee te maken, geen idee
groetjes erik
Reputatie 7
Badge +28
Duidelijk. Radio neemt niet zoveel bandbreedte in, dus dat stuk was niet van toepassing. Als het aan de browser ligt zouden de andere apparaten wel goed moeten werken. In de verbinding kan ik helaas geen storing vinden. Is er rond 8 augustus nog iets veranderd in het thuisnetwerk?
wat veranderd, had een andere telefoon.Nu een samung s4.
Maar zal je wat vertellen, sinds 2 dagen werkt youtube goed[gezien snelheid dan] wel onder aloude explore. Mm het was eerst zo erg dat fimpje wel lade, maar niet de aanbevolen of reclame, dat laaste was geen ramp.
het blijkt ook dat op tablet en foon beide android, er vier updates waren van google en youtube afgelopen 2 dagen. en dus waarschijnlijk ook voor windows en de verschillende browers, wat aannemelijk is want ene keer werkte die wel goed dan een andere browser.
het probleem is dus vanzelf opgelost. Leek me al sterk dat fout hier zat phantom 4 black overclock naar 4 keer 5000 ipv standaard 3400 mhz 12 gig ram geheugen , 4 gig videokaart van nividia nouja je snapt em wel.\Er kon dus iets mis zijn gegaan bij de balans tussen tv en internet, toen ik Hd kreeg
maar goed alles is weer zoals het moet zijn, wilde dat youtube ook zo meedacht als kpn, als die gasten me gewoon hadden verteld dat ze daarmee bezig waren, hadden vele chats en ergenissen voorkomen kunnen worden:😶 .
bedankt voor je reacties
vriendelijke groet erik
Reputatie 7
Badge +28
Klinkt goed! Ik hoop dat het permanent is opgelost. Als je toch nog storing ervaart, laat het weten. Dan zoeken we verder. Hopelijk is dat niet meer nodig 🙂

Reageer