Beantwoord

Traag internet waardoor het tv signaal wegvalt

  • 18 February 2019
  • 5 reacties
  • 163 keer bekeken

De internet snelheid varieert van hoog naar te laag waardoor het tv signaal wegvalt. Dit is al de 2de dag in 14 dagen nu. Het zappen naar een ander kanaal en het opnieuw resetten van de modem begint me aardig te irriteren. Zeker als het maar een tijdelijke oplossing lijkt. Postcode gebied

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 23 February 2019, 15:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @AM 19, Welkom op het forum. Waaruit blijkt dat de snelheid varieert van hoog naar laag? Heb je een speedtest gedaan via de WiFi of via een bekabelde verbinding? Ik wil je adviseren om een speedtest te doen via een bekabelde verbinding. Ik ben benieuwd naar dit resultaat.. Zou je daarbij ook willen vermelden hoe jouw tv-ontvanger is aangesloten op het modem? Met een draadloze verbindingsadapter of kabel? Aan de hand van die snelheid kan ik verder uitzoeken wat er aan de hand is. Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Gegevens zijn toegevoegd aan mijn profiel.

Test gedaan via WiFi we hebben draadloze adapters op het stopcontact voor de tv ontvanger daar moeten we het dus mee doen en het heeft altijd top gewerkt. Kan er geen vaste kabel aan hangen omdat het modem in de meterkast hangt.
het heeft overduidelijk te maken met het wegvallen van het
Indien u het nog eens door kunt meten dan graag!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @AM 19, WiFi is afhankelijk van verschillende omgevingsfactoren, maar dat er zo'n groot verschil zit in de snelheden is wel opvallend. De juiste snelheid komt binnen op jouw adres, dus er moet een verstoring zitten in jouw netwerk.

Zou je onze WiFi tuner tool eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Om je WiFi te optimaliseren kun je de informatie en tips gebruiken uit het topic: Uitleg over WiFi en tips om jouw WiFi-verbinding te verbeteren. Vooral het stukje vanaf 'veel voorkomende problemen met WiFi' kan je helpen bij het verbeteren van je WiFi verbinding. Zoals het aanpassen van je WiFi kanaal en de servicetools die worden genoemd bij optie 2 en 3.

Wat betreft jouw TV-ontvanger. Ik zie dat je meerdere ontvangers in gebruik hebt. Ervaar je met beide ontvangers problemen? Of op één van beide? Als je het probleem op één ontvanger hebt, zou je de ontvanger dan om willen wisselen van plek? Ik ben benieuwd of het probleem meeverhuisd of dat het probleem zich blijft voordoen op dezelfde plek. Wanneer het probleem blijft op dezelfde plek, dan heeft het probleem te maken met de draadloze verbindingsadapters. Zou je dan aan willen geven welke versie je in gebruik hebt?
De afgelopen dagen gaat het als vanzelf een stuk beter er is niets gewijzigd. Wel typisch dat het dan in ons netwerk zit maar goed we kijken het even aan en als het weer voor problemen zorgt gaan we verder zoeken. Bedankt zover!
Reputatie 7
Badge +19
@AM 19, Wat fijn dat het al een stuk beter gaat met de WiFi verbinding. Ik kan mij voorstellen dat je dit typisch vindt. Wanneer je zelf niet iets anders doet dan anders, maar de snelheid toch steeds verandert. Zoals ik net al aangaf is Wifi afhankelijk van omgevingsfactoren. In het topic wat ik je stuurde: 'Uitleg over WiFi en tips om jouw WiFi-verbinding te verbeteren' leggen we ook uit hoe dit kan. Bij het stukje 'Wat is WiFi' wordt dit kort, maar duidelijk uitgelegd. Aangezien het nu goed gaat, zou ik vooral niets veranderden en/of aanpassen. Wanneer je wel weer problemen ervaart, dan kun je de tips uit mijn laatste bericht alsnog doornemen. 🙂 Voor nu wens ik je een heel mooi weekend.

Reageer