Beantwoord

Traag internet

  • 5 March 2019
  • 2 reacties
  • 65 keer bekeken

Sinds een week ofZo hebben wij zeer traag internet/WiFi in huis. Vroegere speedtesten kwamen uit op ongeveer 70Mbits nou haal ik nog maar 30.
wifi via de KPN site al proberen te optimaliseren maar dit heeft geen verhoging gebracht.
Heeft iemand eventueel een idee wat het kan zijn.
met vriendelijke groet
geert
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 March 2019, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi Geert. Wat jammer dat de snelheid zo is ingezakt. Ik heb hier niet direct een verklaring voor. Wellicht zit je nu op een frequentie (kanaal) waarbij er meer interferentie is. Of is de afstand veranderd? Kan het zijn dat er iemand op de verbinding aan het streamen was, zonder dat jij hier kennis van had?

De beste methode is om eerst bedraad te checken. Zo weet je in ieder geval zeker of er nog voldoende signaal op het modem binnenkomt.
Als dat verder okay is zou ik eerst één draadloos toestel aansluiten en een speedtestje doen. Mocht deze niet heel snel zijn, is het een idee om eens van kanaal te wisselen.
Hoi Geert. Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er voorlopig van uit dat het is opgelost. Zo niet, laat het weten!